Ik ben er een paar dagen voor werk geweest, en ik moet zeggen dat ik als bezoekende niet-jood me al gediscrimineerd voel. En ik kon al na 5 dagen weg. En in mijn beleving is er geen rechtvaardiging van geweld, maar ik kan me wel enigzins voorstellen dat mensen die dagelijks op een negatieve manier met een dergelijke rechtsongelijkheid worden geconfronteerd wel een flink korter lontje hebben.D. Haaksma schreef:Een paar jaar geleden een aantal weken in Israel geweest.
Mijn idee over de mentaliteit van de Israeli's sterk (ten nadele van hun) moeten bijstellen.
Mijn gastheren en vrienden die daar wonen zijn daar zelf ook enorm kritisch op, maar blijkbaar zijn de zittende machten voornamelijk gevoelig voor bepaalde sterk-religieze krachten waar in mijn beleving gematigdheid veel passender zou zijn. Maar ik heb wel makkelijk praten omdat ik er niet woon.
Eerlijk gezegd snap ik overigens het hele conflict niet meer. Mensen zijn boos op elkaar, en blijven elkaar treiteren. Maar de mensen die dit ooit begonnen zijn zijn allang dood. Volgens mij zitten we alleen nog naar de gevolgen te kijken...
Jaap