Pagina 2 van 3
Geplaatst: di jun 12 2007 8:58 pm
door KvP
Done, ik stuurde hem hierheen
office@nikon-nl.nl
Geplaatst: di jun 12 2007 9:22 pm
door Pancarans
Je zou het ook unnen vragen bij Nikon support. Zij hebben directe lijnen met de technici van Nikon. Vergeet overigens niet ook even aan te kloppen bij de zaak waar je de camera gekocht hebt. Dit ivm garantie, consumentenrecht enzo.....
Succes en ben benieuwd naar de afloop.
Gr. Irwan
Geplaatst: di jun 12 2007 9:29 pm
door a90
Ik heb wel vaker vragen aan ze gesteld. Meestal gaat dat prima hoor.
Maar volgens mij is dat niet het goede e-mail adres. volgens mij is dat het e-mail adres van de verkooporganisatie.
Dit is de goede pagina:
http://www.nikonservice.nl/contact.php Op deze site kun je een bericht achterlaten. Ik zie er overigens geen mogelijkheid tot het meesturen van een voorbeeld foto maar dat kun je wel in verdere e-mail uitwisseling.
Suc6 in ieder geval en hopelijk dat het snel verholpen is.
Geplaatst: di jun 12 2007 9:33 pm
door Pancarans
Bij Nikon support kun je een bestand bijvoegen.
Ik zou de vraag naar hun sturen en gelijk vragen hoe ze dit denken op te lossen. Nikon service gaat daar niet over, althans d ereapratie wel, maar de afwikkeling niet.
Garoeten Irwan
Geplaatst: di jun 12 2007 9:38 pm
door KvP
Pancaran's schreef:Bij Nikon support kun je een bestand bijvoegen.
Ik zou de vraag naar hun sturen en gelijk vragen hoe ze dit denken op te lossen. Nikon service gaat daar niet over, althans d ereapratie wel, maar de afwikkeling niet.
Garoeten Irwan
Wat is daar het adres van
Geplaatst: di jun 12 2007 11:46 pm
door Pancarans
Het adres van Nikon support:
http://www.nikon.nl/home/nl_NL/homepage/broad/site.html
Vervolgens support aanklikken in de navigatiebalk en even registreren.
Groet Irwan
Geplaatst: di jun 12 2007 11:51 pm
door MEMENTO
hot pixels? Zelfde als dode pixels? Want dat zijn het volgens mij.
Geplaatst: wo jun 13 2007 12:02 am
door Lucas
nee, dode pixels zijn zwart
Geplaatst: wo jun 13 2007 8:37 am
door Brenzef
Draai hotpixeltest (google er even op) weet je direct of het een hot pixel is. Het lijkt er iig wel op.
Geplaatst: wo jun 13 2007 9:20 am
door Roelof
MEMENTO schreef:hot pixels? Zelfde als dode pixels?
Niet helemaal hetzelfde. Hot pixels staan altijd aan. Dode pixels staan altijd uit. Ze zijn wel allebei kapot.
Geplaatst: wo jun 13 2007 6:13 pm
door KvP
Hoeft al niet meer, ik kreeg vandaag al antwoord.
Ik Citeer
Geachte heer/mevrouw,
U kunt het toestel met garantiebewijs en aankoopbon opsturen naar onderstaand adres. Op onze site kunt een reparatieformulier downloaden.
Wij zullen het toestel hier repareren. Aan de foto's te zien zijn dit defecte pixels op het ccd.
Met vriendelijke groet,
NIKON SERVICE POINT
De Jong & Van Stijn B.V.
Wijkermeerweg 50
1948 NW BEVERWIJK
t. 0251-274737
f. 0251-272564
e.
info@nikonservice.nl
Geplaatst: do jun 14 2007 1:01 am
door Pancarans
Mooi opgelost!
Groet Irwan
opsturen of wachten
Geplaatst: do jun 14 2007 10:14 pm
door George Fennes
Kees ik denk dat ze een nieuwe CCD moeten monteren.
Ik weet niet hoeveel werk dat is, maar misschien als je een afspraak maakt dat je er op kan wachten.
Groetjes George

Re: opsturen of wachten
Geplaatst: vr jun 15 2007 7:27 am
door Hans Braakhuis
George Fennes schreef:Ik weet niet hoeveel werk dat is, maar misschien als je een afspraak maakt dat je er op kan wachten.
Groetjes George

Dat is op een clubdag wel eens gedemonstreerd. Dat is dus heel veel werk en daar kun je niet op wachten.
De demonstratie ging over het demonteren van een D2, dat viel nog wel te doen, want dat ding is professioneel gebouwd. En daardoor redelijk snel te repareren. Dit soort camera's hebben een frame, waar alles op is gemonteerd. Maar een amateur camera, is veel kleiner en haalt zijn stevigheid uit het feit dat alles aan elkaar is geschroefd, geplakt. Veel goedkoper dus dan een frame, maar veel moeilijker te repareren.
Het laten vervangen van een CCD is eigenlijk ook niet te doen. De kostprijs is ongeveer de helft van de aanschafprijs van een nieuwe camera. En het arbeidsloon maakt dat het soms duurder wordt dan een nieuwe camera.
Maar hopen dat je het bij een goede winkel hebt gekocht en dat je gewoon in Nederland garantie hebt.
Geplaatst: vr jun 15 2007 7:51 am
door George Fennes
Hans het is garantiewerk, lees maar:
Geachte heer/mevrouw,
U kunt het toestel met garantiebewijs en aankoopbon opsturen naar onderstaand adres. Op onze site kunt een reparatieformulier downloaden.
Wij zullen het toestel hier repareren. Aan de foto's te zien zijn dit defecte pixels op het ccd.
Code: Selecteer alles
Met vriendelijke groet,
NIKON SERVICE POINT
De Jong & Van Stijn B.V.
Wijkermeerweg 50
1948 NW BEVERWIJK
t. 0251-274737
f. 0251-272564
e. info@nikonservice.nl
Het zal wel een paar uur werk zijn, maar even winkelen in Beverwijk is ook niets mis mee en dan na die paar uur hem weer ophalen.
Groetjes George
