de 18-70 raad ik niet aan.
de Nikon AF-S 24-85mm F 3.5-4.5 is een zeer goed objectief.
dan hou je nog wat geld in je zak ook, deze is ook niet zo zwaar en heeft een goede bouwkwaliteit.
Groeten, dennis
Nikkor 28-105mm? Of toch een andere Nikkor
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dennisdeboer verwees al naar m'n lijstje. En dan kun je het zelf terug vinden.Pruimpit schreef:Maar de hamvraag voor mij is nu, hoe presteert de 24-85 f2,8-4 t.o.v. de 28-105
Nog maal dat lijstje is slechts een benadering. Je moet je niet op 0,2 punt blind staren.
De hierboven genoemde 24-85 is nog steeds nieuw leverbaar. Ik heb hem een keer naast mijn iets minder lichtsterke 24-85 AFS mogen houden. Wat een wereld van verschil. Met name bij de scherpte in de hoeken bleef de minder licht sterke 24-85 sterk achter. Dat was zelfs op mijn 15 Inch monitor van €100 goed te zien.
In mijn lijstje komen die verschillen niet zo naar voren. Want dan zie je een gemiddelde van meerdere testen. Wat ik hier boven besprak was slechts een exemplarisch voorbeeld. En daar mag je helemaal niet blind op varen.
Voor mij is het sterke punt van de 28-105 dat er zo weinig vertekening in zit t.o.v. de andere zooms in dit bereik. En dat wordt gelukkig wel ook door anderen opgemerkt.
Het lijstje staat gewoon op m'n site, kwaliteit Nikkor objectieven, of zo iets.