erfenis ik vindt hem wel leuk

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Re: Wat is dit nu?

Bericht door alfredo » di jul 10 2007 1:09 am

eagle schreef:Hallo zeg!
Lees allemaal eens even de reacties terug!
Deze man laat gewoon een plaat zien die met een niet-Nikon-camera genomen is en krijgt gelijk de hele wereld over zich heen.
Kijk eens op zoom.nl en vergelijk eens foto's die genomen zijn met diverse Nikon camera's en die genomen zijn met een Fuji S7000.
Je zult van verbazing achterover slaan!

Dit is ook het Nikon forum, vandaar... ik heb ook een fuji s 5500, best een leuk dingetje, die mooie filmpjes kan maken.
Maar de foto's kan je natuurlijk alleen op het fujiforum plaatsen...als je het hier doet krijg je natuurlijk opmerkingen.
Maar neem die opmerkingen maar met een knipoog. :wink:
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » di jul 10 2007 4:11 am

ach ik had er al een beetje op gerekend hoor maar goed dat ik geen ncn lid ben slechts nikon en andere camerea's gebruik, persoonlijk is deze camera beter dan de nikon coolpix 7900 (die is voor ,ijn handen te klein waardoor er regelmatig "vage foto " op het display verschijnt. de fuij heb ik pas geleden gekocht en het " erfenis " sloeg op dat ik nu nog in rotterdam werk en straks niet meer , ik neem de opmerkingen zeker met een dikke olifanten knipoog

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » di jul 10 2007 4:22 am

Afbeelding

deze is iets beter nog zelfde gebouwen iets lagere positie

maar dit zullen jullie ook wel niks vinden. :(

en dan te bedenken dat er zo veel nikon erfenis in zit.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » di jul 10 2007 4:45 am

dirk-jan boon schreef:maar dit zullen jullie ook wel niks vinden. :(

en dan te bedenken dat er zo veel nikon erfenis in zit.
Het linker gebouw is nu zijn " hoofd" kwijt.

Goede foto's maken heeft niets met Nikon of welk ander merk te maken. Goed gereedschap maakt het wel prettiger om te doen. Maar een slechte fotograaf maakt met goede spullen nog geen goede foto's.

Een goede fotograaf maakt met een wat minder toestel evengoed wel een veelzeggend plaatje. Met goede spullen wellicht een technisch nog betere.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » di jul 10 2007 4:49 am

ach ik zal hem vandaag nog eens maken kom er toch 2x per dag langs 4x in de week

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » di jul 10 2007 4:41 pm

Dirk Jan,

Camer mankeert niet echt veel aan. De vertekening lijkt erger dan hij is, doordat je de camera scheef hield. Kijk maar naar het viaduct, die dingen zijn het hoogst op het punt waar ze de straat oversteken, maar daar is ie op jouw foto het laagst.
Ik denk dat je de rechterkant van de camera met het afdrukken naar beneden hebt gedrukt. Gaat heel gemakkelijk als de knop niet goed aangeeft wanneer je hem voldoende ver hebt ingedrukt in combinatie met een lichte camera en de nodige afdrukvertraging.
Bij een lichte camera met afdrukvertraging moet je minstens zoveel denken aan de techniek van het afdrukken als bij een zwaardere dslr.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

dirk-jan boon

more pic's of the fuij

Bericht door dirk-jan boon » di jul 10 2007 6:21 pm

Roelof schreef:Dirk Jan,

Camer mankeert niet echt veel aan. De vertekening lijkt erger dan hij is, doordat je de camera scheef hield. Kijk maar naar het viaduct, die dingen zijn het hoogst op het punt waar ze de straat oversteken, maar daar is ie op jouw foto het laagst.
Ik denk dat je de rechterkant van de camera met het afdrukken naar beneden hebt gedrukt. Gaat heel gemakkelijk als de knop niet goed aangeeft wanneer je hem voldoende ver hebt ingedrukt in combinatie met een lichte camera en de nodige afdrukvertraging.
Bij een lichte camera met afdrukvertraging moet je minstens zoveel denken aan de techniek van het afdrukken als bij een zwaardere dslr.
mooi gelukkig maar :

Na een ernstig gesprek met Burgemeester Opstelten en de beheerder kon het toch ;)
Afbeelding

deze is ook wel fraai de wolken reflecteren in het NN gebouw
Afbeelding

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » di jul 10 2007 6:31 pm

Mooie stad hè, Rotterdam...
Foto's zijn een stuk beter. De tweede is weliswaar onderbelicht, maar anders krijg je niet zo'n mooie lucht.
Aan je camera mankeert inderdaad niets, dat had ik fout.
Ik dacht echt dat het beeld schuin wegliep door een gedecentreerd lensdeel...

Groet, E.M. de Klerk

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » di jul 10 2007 7:19 pm

@ e.m de klerk

en dat na een paar dagen al ;) ach de stad is beter dan het werk (zucht) maar goed voorlopig zit ik er nog effe. was er eerst ook een beetje bang voor maar lijkt in orde te zijn is maar voor erbij

GdP

Bericht door GdP » wo jul 11 2007 12:41 am

Prima camera. Toch!

Gerrit

GdP

Bericht door GdP » wo jul 11 2007 2:40 pm

Wat meer dramatiek in de foto!

Gerrit

Afbeelding

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » wo jul 11 2007 3:10 pm

GdP schreef:Wat meer dramatiek in de foto!

Gerrit

Afbeelding
beste Gerrit , wat heb je er nu precies aangedaan ? alleen lichter gemaakt ? en zo ja hoe

fotorechten blijven bij mij als fotograaf :oops:

GdP

Bericht door GdP » wo jul 11 2007 3:57 pm

Hallo Dirk-Jan,

In Adobe Photoshop Elements de ‘Schaduwen lichter gemaakt’, en de heldere delen wat donkerder. Bovendien iets verscherpt.

Met vr. gr.,

Gerrit

vanson

Bericht door vanson » wo jul 11 2007 5:15 pm

reneo57 schreef: vanson jij heb laatst hier een foto laten zien die ook ronduit slecht was.En dan schrijf je ook nog, zo had ik het precies in me gedachte.Ik wil hier mee zeggen kijk eerst naar je eigen inplaats van een ander af te kraken.
welke foto is dat rene?
volgens mij staat er maar 1 foto van mij op dit forum, en dat is niet 'laatst' geweest...

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » do jul 12 2007 9:05 am

vanson schreef:welke foto is dat rene?
volgens mij staat er maar 1 foto van mij op dit forum, en dat is niet 'laatst' geweest...
Zouden Rene en Vanson dit off-topic gekibbel op hun eigen onderwerp (of beter nog per PB) kunnen uitbikkelen?

Hans
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”