Jammer genoeg is dat altijd weer te laat. We reageren pas als het lijkt dat er misbruik van gemaakt wordt.gijs sandberg schreef: Goed dat er weer eens over gedacht wordt.

Dat was ook expres zo, want dat moedigt iedereen aan om de regels gewoon nog eens helemaal door te lezen.gijs sandberg schreef: Ik kan helaas niet zien wat er aangescherpt is.
Dit stuk is aangepast.
Code: Selecteer alles
Omdat alleen NCN leden hier advertenties mogen plaatsen, is het niet toegestaan om links te plaatsen naar een advertentie van iemand anders op marktplaats enzo, dus ook geen spullen voor anderen te koop aanbieden. In het verlengde daarvan willen we ook geen 'handel': artikelen die je niet zelf gebruikt hebt, maar speciaal voor doorverkoop hebt verkregen. Als wij het waarschijnlijk achten dat hier de hand mee gelicht wordt dan verwijderen wij de advertentie totdat de aanbieder het bij de moderatoren aannemelijk heeft gemaakt dat wij ons vergissen.
Dat was het andere stuk dat aangepast is.gijs sandberg schreef: Bij lezing vond ik wel een punt dat sommigen niet zal bevallen:
"Als je woonplaats niet in je profiel staat, zet die dan in je advertentie. De moderatoren zijn altijd bereid om bij vragen je postcode in je draadje te zetten."
Ik heb hierover ook al een ander bericht geplaatst in dit draadje, maar ik zal hier toch nog even op ingaan.gijs sandberg schreef: Wordt hiermee bedoeld dat moderatoren locatie-informatie kunnen/mogen toevoegen, ookal wil de aanbieder dat liever niet publiek (op het web) zettenn ??
Wel begrijp ik het advies om locatie-hints in de advertenties te zetten, dat is in afzonderlijke draadjes al vaker gemeld.
Bij tweedehands handel is de benodigde reistijd een essentieel criterium om te weten of je interesse wilt tonen of niet.
Jij hebt Zuid-Holland in je profiel staan, dat is een redelijke indicatie waar je zit. Iemand uit Limburg of Groningen weet dan waar hij aan toe is. Dan gaat geen moderator je postcode nog publiceren als iemand dat niet precies genoeg vindt.
Als je niks in je profiel en je advertentie zet en je reageert niet op vragen op het forum (dat gebeurt nu namelijk) dan staat daar nu een sanctie op.
En natuurlijk kun je altijd iets in je profiel zetten en dat weer weghalen nadat je tweedehandsje is verkocht.