Pagina 2 van 2
Re: Teleurstelling
Geplaatst: vr nov 30 2012 8:15 am
door CaptainHook
John Jansen schreef:Ik ben van mening dat ze je,als service van de reparatie op de hoogte mogen houden. Tot nu toe heb ik zelf overal achter aan moeten bellen cq mailen. Ook ben ik van mening dat in het geval van de De 800E, er wat anders geregeld had moeten worden, ik heb nu het gevoel om een afdanker van €3200,- terug te krijgen,moet ik bij m'n klanten doen.
Tja, welkom in de wereld van vandaag! Welkom in de wereld van non-service. Ondanks de forse prijs van zo'n stukje techniek, blijft het een massa productieartikel.
Het lastige is, is dat je geen vuist kunt maken richting (in dit geval) Nikon. Je bent en blijft een individuele klant met een 'probleempje'. Blijkbaar moet er tegenwoordig eerst en-masse (social) media druk uitgeoefend worden voordat er weer echte service verleend gaat worden. En dan nog, gebeurt het alleen onder 'dwang'. Niet omdat de leverancier nou toevallig vindt dat hij/zij dat doet uit verantwoordelijkheidsgevoel...
Maarre, je hebt je camera toch niet bij Nikon zelf gekocht, maar bij een winkel? Volgens consumentenrecht heb je een koopovereenkomst met die winkel, en zij moeten het voor je oplossen, niet jijzelf!
ps: ik begin het steeds meer benauwd te krijgen als er ooit wat met mijn D800E zou zijn... ff afkloppen...

Re: Teleurstelling
Geplaatst: vr nov 30 2012 8:31 am
door John Jansen
Ja non service world, als ik zo met mijn klanten om ga is het morgen afgelopen met mijn winkel.
Misschien dat ik daarom hier niets van begrijp en ben ik nog van de oude stempel ondanks mijn leeftijd

Re: Teleurstelling
Geplaatst: vr nov 30 2012 10:12 am
door I AM Kees
Nou John, ik ben van hetzelfde bouwjaar als jij maar ben het helemaal met je eens. Vrijwel iedereen verschuilt zich achter een ander tegenwoordig: de winkelier wijst naar zijn leverancier, die wijst naar de fabrikant. Net zolang tot de klant geen aanspreekpunt meer heeft en alleen nog kan dreigen met Kassa en Consumentenbond. Er is geen betrokkenheid meer, de koop is gedaan, de centjes zijn binnen en jij bent dan gewoon nummer zoveel. Maakt geen bal uit of je drie euro of dertigduizend hebt uitgegeven.
Triest, maar het is niet terug te draaien denk ik. Wegwerpmaatschappij ten voeten uit. Als de klant heeft betaald mik je hem ook maar in de kliko.
Gelukkig zijn er nog altijd winkels en leveranciers die betrokken zijn bij produkt en klant!
Re: Teleurstelling
Geplaatst: vr nov 30 2012 11:15 am
door John Jansen
I AM Kees schreef:Nou John, ik ben van hetzelfde bouwjaar als jij maar ben het helemaal met je eens. Vrijwel iedereen verschuilt zich achter een ander tegenwoordig: de winkelier wijst naar zijn leverancier, die wijst naar de fabrikant. Net zolang tot de klant geen aanspreekpunt meer heeft en alleen nog kan dreigen met Kassa en Consumentenbond. Er is geen betrokkenheid meer, de koop is gedaan, de centjes zijn binnen en jij bent dan gewoon nummer zoveel. Maakt geen bal uit of je drie euro of dertigduizend hebt uitgegeven.
Triest, maar het is niet terug te draaien denk ik. Wegwerpmaatschappij ten voeten uit. Als de klant heeft betaald mik je hem ook maar in de kliko.
Gelukkig zijn er nog altijd winkels en leveranciers die betrokken zijn bij produkt en klant!
+ 1, gelukkig is het bijna 21 december kunnen we weer van voor af aan beginnen,laten we maar blijven

Re: Teleurstelling
Geplaatst: vr nov 30 2012 11:33 am
door I AM Kees

Ja inderdaad, hoewel dat ook wel eens een teleurstelling zou kunnen zijn...
En ach, misschien heb je nu zoveel pech gehad dat je 25 jaar vooruit kan zonder problemen!
Re: Teleurstelling
Geplaatst: do dec 06 2012 9:09 am
door John Jansen
D 800E weer retour ontvangen,
Door de teleurstelling nogal boos dat ik voor de zoveelste keer pech had met een Nikon product.
Het blijft natuurlijk mensen werk dat moet ik mij ook realiseren,daar heb ik in mijn vak ook mee te maken.
Fouten kunnen gemaakt worden.
Van Nikon Nederland een uitleg gehad en ter compensatie is mij het eea aan geboden in de vorm van
kortingsbonnen.
Dit hadden zij niet hoeven doen, ik vind dat een zeer mooi gebaar,
dat moet dan ook gezegd worden.
Hopen dat ik voor de komende jaren verlost ben van pech.
Re: Teleurstelling
Geplaatst: do dec 06 2012 9:20 am
door CaptainHook
John Jansen schreef:D 800E weer retour ontvangen
...

Maar, is je D800E nu 100% in orde?
Re: Teleurstelling
Geplaatst: do dec 06 2012 10:17 am
door John Jansen
Voor zover ik er mee heb kunnen werken, de sensor vervangen.
Geen vuiltje meer aan de lucht.
Re: Teleurstelling
Geplaatst: do dec 06 2012 9:04 pm
door Marten
John Jansen schreef:.... een vriendelijke juffrouw deelde mij mede dat de monteur bij het schoonmaken van de sensor deze had beschadigd dus het duurt wat langer omdat er een nieuwe besteld is.....
John Jansen schreef:.... de sensor vervangen. Geen vuiltje meer aan de lucht.
Mooi!
Correct opgelost lijkt mij.
Re: Teleurstelling
Geplaatst: do dec 06 2012 10:07 pm
door John Jansen
Al Sal reg kom