idee binnen het forum en topics

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.
Peter
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: idee binnen het forum en topics

Bericht door Peter » di mei 07 2013 7:52 pm

Het uitroepteken wordt jammer genoeg nog veel te summier gebruikt.

Alleen dan kunnen moderators ad-hoc reageren. Het uitroepteken is geen 'klik lijn' , het is een hulpmiddel.

we lezen domweg niet alles natuurlijk. Daarvoor is het forum veel te actief. (gelukkig maar)
Gewoon het forum gezamenlijk in goede banen te leiden door actief het uitroepen te gebruiken lijkt mij de beste optie

Robin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robin » di mei 07 2013 8:01 pm

Waar ik wel voorstander van ben is het wijzigen van eigen berichten, nu is het zo dat je een pagina eerder bijvoorbeeld pagina 2 van 3 je berichten niet meer kan wijzigen, Flickr geeft standaard een nieuwe link mee aan je beeld als je deze vernieuwd heb na verbetering etc daardoor zijn de beelden niet meer te zien op het forum.
Dit moet je dan via een mod op laten lossen door alle links door te geven. vind niet dat dit de taak is van een Mod
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Kroontje

Bericht door Kroontje » di mei 07 2013 8:08 pm

Flickr geeft standaard een nieuwe link mee aan je beeld als je deze vernieuwd heb na verbetering etc daardoor zijn de beelden niet meer te zien op het forum.
Dan is een andere stukje software gebruiken gemakkelijker voor je foto's :mryellow:

Remco v/d Sanden
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Remco v/d Sanden » di mei 07 2013 8:10 pm

Ach, een groot hekelpunt wat ik persoonlijk heb is het onnodige en overbodig quoten van voorgangers. Word het imo altijd zo'n onoverzichtelijk geheel van.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden

Kroontje

Bericht door Kroontje » di mei 07 2013 8:41 pm

Remco Je heb gelijk, maar ik heb één zin eruit gepakt ;) om daar de aandacht op te zetten.
Lijkt mij een netter iets dan het hele bericht, zoals jij bedoelt.

Kroontje

Remco v/d Sanden
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Remco v/d Sanden » di mei 07 2013 8:50 pm

Nee, doelde ook niet op jouw hoor haha, gewoon in het algemeen. In 8 van de 10 gevallen weten de topic volgers heel goed waar iets over gaat, of wie het tegen wie heeft. Maar een hoop mensen klikken instinctief op de Quote knop als ze een antwoord willen geven of reactie.
Kijk, als je idd inhoudelijk ergens op wil reageren wat misschien al een aantal posts terug stond of zo, dan is het, zoals je zelf al zegt, met selectief gebruik een goed hulpmiddel om onduidelijkheden te voorkomen.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

Kroontje

Bericht door Kroontje » di mei 07 2013 9:02 pm

:D Zat te twijfelen ;)

Ben het met je eens. Zo af en toe haal ik de quote nog wel eens weg en stuur een pb,
Maar het blijft gebeuren.

Kroontje

Remco v/d Sanden
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Remco v/d Sanden » di mei 07 2013 9:03 pm

Ja, doe ik ook met regelmaat. Gewoon met harde hand regeren haha ;)

A3aaN79

Bericht door A3aaN79 » di mei 07 2013 9:35 pm

Het eigenhandig verwijderen lijkt mij ook geen goede zet.
Een forum kan je zien als een soort kennisbank, zodra iedereen vrij is dingen te verwijderen gaat er kennis verloren en dat willen we niet.
Een chat toevoegen aan een forum geeft soortgelijk probleem, problemen en oplossingen worden daar live uitgesproken, maar de kennis blijft niet behouden dus overige gebruikers missen misschien waardevolle informatie.

Wat misschien wel een idee kan zijn met betrekking tot gevraagd/aangeboden, evenementen en wandelingen topics is een subforum "Archief" te maken waar alle gesloten topics naartoe worden verplaatst.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » di mei 07 2013 10:18 pm

Robin schreef:Waar ik wel voorstander van ben is het wijzigen van eigen berichten, nu is het zo dat je een pagina eerder bijvoorbeeld pagina 2 van 3 je berichten niet meer kan wijzigen, Flickr geeft standaard een nieuwe link mee aan je beeld als je deze vernieuwd heb na verbetering etc daardoor zijn de beelden niet meer te zien op het forum.
Dit moet je dan via een mod op laten lossen door alle links door te geven. vind niet dat dit de taak is van een Mod
De eerste twee weken kun je je bericht blijven wijzigen, daarna niet meer. Heeft niks te maken met het aantal reacties.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Robin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robin » di mei 07 2013 10:25 pm

Kan je dit niet verlengen dan? Vind het al met al een rare regel... Als jullie bang zijn dat iedereen zijn berichten gaat verwijderen als iemand het forum verlaat dan heeft er zich waarschijnlijk wel iets vervelends af gespeeld.
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » di mei 07 2013 10:41 pm

Zoals remco aangaf over quoten: Dat zou niet zo'n ramp zijn als je alleen een quote maakt van dat wat belangrijk is en niet het hele bericht meeneemt. Waar ik iets tegen heb dat men in en quote ook foto's meeneemt terwijl dat totaal overbodig is.
Nikon Z Z & de maskers

justme
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door justme » di mei 07 2013 10:55 pm

Ed Schouten schreef:Zoals remco aangaf over quoten: Dat zou niet zo'n ramp zijn als je alleen een quote maakt van dat wat belangrijk is en niet het hele bericht meeneemt. Waar ik iets tegen heb dat men in en quote ook foto's meeneemt terwijl dat totaal overbodig is.
Dit laatste is niet technisch op te lossen in deze forummodule?

Op het forum van Tweakers wordt bij een quote de foto tag volgens mij verwisseld door een url tag.

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » di mei 07 2013 11:04 pm

Maar dat mensen onnodig kwootkloten is imho een kwestie van gemakszucht.

Hoe simpel is het om ff alleen die ene zin waarom het gaat tussen de quote/unquote tags te laten staan en de rest weg te halen? :roll: Maar dat schijnt voor velen teveel moeite te zijn.
Net zoals je verhaal eerst een paar keer teruglezen voordat het geplaatst wordt, want soms is er echt geen touw aan vast te knopen en zit je gewoon te gapen (met open waffel) naar je scherm, van 'wat bedoelluh?' :?: :shock:

Sommige vragen worden neergekwakt en komen over als van 'zoek het lekker ff maar uit wat ik bedoel' of het (gebrek aan) besef dat de lezers alhier geen kristallen bol hebben en niet kunnen raden wat de voorgeschiedenis was c.q. wat voor een apparatuur iemand gebruikt. Klein beetje moeite om eerst zelf wellicht wat voorwerk te doen. Al is het maar om je letterlijke vraag ff te googlen. En als het dan nog niet duidelijk is, DAN de concrete vraag met bijbehorende info te plaatsen. Dat zou m.i. de kwaliteit van e.e.a. zeer ten goede komen. :P

De kwaliteit van de vraagstelling: +
De kwaliteit van het forum: +
De kwaliteit van het antwoord: +
De waardering van het forum: +
Het forum als vraagbaak om op terug te vallen: +
De perceptie van hoe NCN overkomt: +
Kortom, lijkt me een win-win.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di mei 07 2013 11:06 pm

Tweakers is commercieel en heeft wel wat programmeurs ter beschikking om dit soort zaken te regelen. Ik zou het wellicht best kunnen, al spreek ik niet echt PHP, maar heb er eerlijk gezegd nooit over gedacht om dat te doen. Ik vraag me trouwens ook af of het wel altijd zo handig is...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Het Forum”