Pagina 2 van 4

Geplaatst: ma sep 10 2007 10:03 pm
door Geofgraphic
Gerard schreef:
Geofgraphic schreef: Moet alleen nog ff kijken of ik de GGS screenprotector er makkelijk af kan krijgen (= €20).
Die heb ik ook op mijn D80 aangekocht ..... erg fijn ding !!
Volgens de verkoper ... die heeft het geprobeerd .... is de screenprotector te verwijderen.
Dus met enige voorzichtigheid moet dat wel lukken ..... :wink:
Heb ook ff geinformeerd en deze gaf ook aan dat je met een flosdraadje wel achter de protector kan komen.

Ik wacht nog even met 'm eraf te halen want ik weet nog niet of ik een nieuwe body krijg.

Morgen weet ik meer want dan ga ik Kamera-Express een bezoekje brengen.

[edit]
Kwam dit regeltje nog tegen op de Kamera-Express site:

Garantie en defecten

Defect bij ontvangst
Indien uw product direct bij ontvangst niet goed functioneert, neem dan contact op met onze klantenservice.
Als onze leverancier het defect kan bevestigen, ontvangt u altijd een nieuw exemplaar
.


Het lijkt mij dat de leverancier het defect niet hoeft te bevestigen omdat zij het probleem zelf ook wel kunnen zien!
Ik neem uit voorzorg een paar foto printjes en een stuk flosdraad mee :).

[/edit]

Geplaatst: di sep 11 2007 3:35 pm
door Geofgraphic
Vanochtend naar Kamera-Express geweest en het hele verhaal uitgelegd en aangetoond op div. printjes.

Heb met 2 man staan lullen als Brugman maar ik kreeg geen nieuwe D80 mee.
Er werd me verteld dat als ik eerder was geweest dan had ik wel een ander gekregen!!
Nu kon het niet omdat er inmiddels 3000 pix mee geschoten zijn.

Ik verwees K.E naar veel eerder gemaakte foto's met hetzelfde probleem.
Maar ook dit mocht niet baten.

Ik verzon ter plekke dat ik over een week voor 6 weken naar Indonesie zou gaan en dan geen camera zou hebben wanneer de D80 opgestuurd zou worden.
Het antwoord was....je kan 'm toch nog meenemen en dan daarna opsturen :shock:

Heb nog een poging gedaan om tijdelijk een vervangend toestel te krijgen maar ook dit zat er niet in.

De enige optie die ik dus echt had was opsturen naar Nikon.
Ik heb dit uiteindelijk toch maar gedaan.

De verkoper was wel zo vriendelijk om op het klachtenformulier te schrijven dat ik geen vertrouwen in de D80 meer had en graag een nieuw exemplaar wil hebben.

Uiteindelijk ben ik met een pissed gevoel naar huis gereden.
Na 100 mtr kwam ik erachter dat ik m'n GGS screenprotector nog op het LCD schermpje zat (mocht ik een nieuwe D80 zou krijgen dan zou ik 'm dus kwijt zijn).

Ik weer terug naar K.E. en met een flosdraadje in de weer.
Het ging allemaal goed totdat ik het laatste stukje met mijn vingers los wilde trekken en.......krak!!

WHooeaaa!!

Ik heb inmiddels ook van Nikon support een reactie ontvangen.
Zij stelde voor om de D80 ter controle op te sturen naar het service punt zodat zij de sensor kunnen controleren.

Heb hier een reply op gegeven en de vraag gesteld wat er gaat gebeuren als zij het probleem constateren?

Ook aan hen heb ik laten weten dat mijn voorkeur uitgaat naar een nieuwe D80 ipv de defecte te repareren.


:evil: WAT EEN GEWELDIGE DAG VANDAAG!!!!!! :evil:

Geplaatst: di sep 11 2007 6:45 pm
door yoyo
dirk-jan boon schreef:balen man, ik zou gewoon inzetten op een nieuwe die d80 is geen goedkoop speeltuig .

immers wat heb je aan 10,2 MP als er al zeker een stuk of 3 kapot zijn (maybe more)

:mrgreen:
10,2 MP - 3P = 10,2 MP

Geplaatst: wo sep 26 2007 9:58 pm
door Geofgraphic
Vandaag bericht gehad dat ik mijn camera kan ophalen (op zich wel snel).

De CCD is gemapped en de camera gecontroleerd.

Ben heel benieuwd want mi waren het wel heel veel pixels om te mappen.

Morgen gaat ie dus gelijk in de test!!

Ik weet niet waarom maar ik heb op 1 of andere manier een slecht voorgevoel.

To be continued!

Geplaatst: di okt 02 2007 11:06 pm
door Geofgraphic
Heb de camera opgehaald en werd dit keer door een vriendelijke verkoper geholpen.
Er werd mij verzocht om voor ontvangst te tekenen maar gaf aan dat ik eerst de camera op eventuele beschadigingen wilde inspecteren voordat ik dit zou doen.

Alles zag er gelukkig goed uit en ben 's avonds gelijk in de weer gegaan met lange sluitertijden en hoge ISO's.

Heb slechts nog 1 blauwe pixel gezien bij een shot met veel gekleurd licht en een donkere achtergrond.
Daarna heb ik een shot gemaakt met de lensdop op het objectief en 30 sec. sluitertijd.
Op deze foto zag ik de blauwe pixel niet?

Het ziet er dus allemaal nog goed uit maar ga nog ff verder rommelen.

Door deze traumatische ervaring heb ik mijzelf maar verwend met 2x nieuwe Nikkor's die binnenkort vanuit Japan mijn kant opkomen.

Misschien is het dan toch nog ergens goed voor geweest :)

Geplaatst: wo okt 03 2007 9:03 am
door Lara
Dat klinkt veelbelovend, ik hoop dat het niet meer terug komt!

Geplaatst: wo okt 17 2007 1:12 pm
door shorty
nadat ik deze topic las heb ik zelf ook even een foto gemaakt met lange sluitertijd (30 sec) en groot diafragma (f22). zijn dit nou dooie/ zieke pixels of is dit gewoon ruis ??

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hoop dat een van jullie dat weet.

groeten shorty

Geplaatst: wo okt 17 2007 2:30 pm
door D.d.B.
Ik vind het wel vergezocht Shorty.
En gek dat je geen nieuwe D80 heb meegekregen.
Het is tenslotte een hoop geld.
En reaperen zou ik ook niet akkoord mee gaan.

ik heb het een keer met iets ander meegemaakt dat na twee weken niet goed meer functioneerde.
ze zij dat ze hem kon opsturen meer niet.
daar ga ik echt niet akkkoord mee, twee weken en dan al kapot ?
werd toen boos, en dat merkte ze.
heb ik toch uiteindelijk een nieuwe meegekregen, het ging om een mp3 speler van rond de 350 euro, maar goed, het gaat om het principe.

Groetjes

Geplaatst: wo okt 17 2007 2:48 pm
door Cees
@ H-F: let even op, volgens mij haal je nu twee postings door elkaar, de eerste is opgelost, de tweede stelt een vraag!

@ Shorty: hoe lang heb je deze D80 al?

Groet, Cees :D

Geplaatst: wo okt 17 2007 3:38 pm
door shorty
dank je cees, was idd een vraag :p

ik heb deze camea een maand geleden gekocht en misschien 900 fotos mee gemaakt. Dit zou toch niet mogen ?

gr. Shorty

Geplaatst: wo okt 17 2007 3:40 pm
door Cees
Het lijkt me niet, nee. Slechte serie?
Dus: TERUG naar de winkel!

Groet, Cees :D

Geplaatst: wo okt 17 2007 7:06 pm
door Arabia
@ Shorty, allereerst welkom bij de club. Zag dat dit je eerste beirchtje was.

Je moet absoluut terug naar de winkel en deze foto's voorleggen.
Misschien is het niet onverstandig om het relaas van Geofgraphic
uit te printen en mee te nemen naar de winkel waar je de D80 gekocht hebt.

Suc6 en tot horens.

Groet'n
Lawrence

Geplaatst: wo okt 17 2007 7:40 pm
door Licaga
ken je recht.

ga er mee terug eis een nieuwe camera doen ze moeilijk, wijs de eigenaar op wetboek zie hieronder.
anders controleer of er bij je in de buurt een advocaten kantoor zit met gratis consult uur.

sucses.






Garantie en wettelijke consumenten bescherming zijn twee wezenlijk verschilende zaken.
Consumentenbescherming komt voort uit de europesche Richtlijn voor consumenten bescherming en is in NL vastgelegd in het burgerlijk Wetboek, Boek zeven art. zes en volgende en houdt in het kort in:
. Nieuw product als het binnen zes maanden defect is;
. 100% gratis reparatie als het binnen twee jaar defect is (dit alles bij normaal gebruik).
. Gedeeltelijke reparatievergoeding als het na twee jaar maar binnen de normale gebruiksduur van een apparaat defect gaat.
Hiervoor dient u de verkoper en niet de fabrikant/importeur aansprakelijk te stellen.


zie ook deze site.

http://bestel.postbus51.nl/pages/detail ... 0000000061

daar staat ook de wet kopen op afstand.

see you

Geplaatst: wo okt 17 2007 8:29 pm
door shorty
vandaag meteen naar mediamarkt terug gegaan. daar werd mij verteld dat zij dat niet op kunnen lossen en dat ik eerst maar de foto's naar nikon moet mailen.. :S

dus dat ga ik dan maar even doen... :)

Geplaatst: wo okt 17 2007 8:32 pm
door Cees
Nee, dit is de verantwoordelijkheid van MM!!! :evil: :x :evil: :x :evil: :x

Jij hebt niets met Nikon te maken!

Groet, Cees :D