Subtiel, maar wezenlijk verschil...

in 1 woord belachelijk „”omdat het imago niet goed” ismotorhan schreef:Vandaag mijn D600 verkocht. niet omdat ik er problemen mee had maar meer vanwege het minder goede imago.
Helemaal gelijk,jan schreef:motorhan schreef: Beetje vreemde gedachte vind ik. het gaat mij niet om imago ik heb dat woord volgens mij nergens genoemd?motorhan schreef:Vandaag mijn D600 verkocht. niet omdat ik er problemen mee had maar meer vanwege het minder goede imago.
Waar haal je die stelling vandaan dan? Is de D600 opeens minder waard vanwege het stofprobleem in sommige series, de komst van de D610, de D800? Hoe stel jij je dat voor dan?motorhan schreef: maar vanwege de ongewenste waardevermindering van dat model op kortere termijn.
Ja mijn vrouw is wat dat betreft makkelijker die zegt gewoon als je het niet zeker weet dan koop je ze alle 2 en je verkoopt weer welke je niet bevalt en anders hou je ze beide.Frankie schreef:Ach, de formulering is wat mij betreft wat minder interessant, we hebben allemaal wel eens last van gedachten- of formuleringskronkels. Volgens mij heb je de keuze al gemaakt en je vrouw weet het beter dan jij![]()
Als je niet voor de d800 kiest, krijg je nooit een goede cognitieve dissonantie
Gelukkig vind ik het totaal onbelangrijk wat jij wel of niet belachelijk vind. Het gaat in dit geval om mijn beleving.staal571 schreef:in 1 woord belachelijk „”omdat het imago niet goed” ismotorhan schreef:Vandaag mijn D600 verkocht. niet omdat ik er problemen mee had maar meer vanwege het minder goede imago.
Peter
Je vindt Imago belangrijk, maar vindt het onbelangrijk wat iemand anders vindt.motorhan schreef:
Gelukkig vind ik het totaal onbelangrijk wat jij wel of niet belachelijk vind. Het gaat in dit geval om mijn beleving.
In beide gevallen heeft het iets te maken wat anderen er van vinden.jfbat schreef:Lees mijn eerdere post nog eens terug: imago van het toestel of het imago dat het toestel je geeft. Subtiel maar niet onbelangrijk verschil...
De basis van een RAW bestand bestaat voor het merendeel van alle digitale camera's uit data opgebouwd vanuit een Bayer patroon indeling. Die indeling correspondeert niet met een normale RGB-indeling zoals bijv. van een monitor.ben42 schreef: Een aantal pakketten als lightroom zal het RAW intern anders representeren, maar het niet eerst naar een JPG formaat omzetten. Voor een Pakket als Adobe Elements moet de foto wel eerst geconverteerd worden b.v. naar JPG, Elements ondersteund geen RAW formaten.
Een viewer als FastStoneViewer kan ook veel formaten 'rechtstreeks' op het beeldscherm laten zien zonder ze eerst te converteren naar b.v. een JPG formaat.
Het aantal bewerkingen dat nodig is om een JPG bestand zichtbaar te maken is groter en complexer dan dat van een ongecomprimeerde NEF.
Dan moet je eigenlijk de boel eens narekenen. Hij pakt nu een stuk afschrijving op z'n D600 en straks op z'n D610. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat minder is dan de afschrijving als hij zijn D600 zou houden...JvdKooij schreef:Welnee Ben, als je goed leest, heeft het gewoon met geld te maken.
Han is bang dat de inruilwaarde van de D600 behoorlijk zal dalen nu er een nieuw model (D610) is uitgebracht. Ik kan hem niet echt ongelijk geven.
De kans is vrij groot dat de D600 in algemene zin gemeden wordt op de tweedehands markt, want "er is toch iets met spetters op de sensor"
Wat bedoel je met "Elements ondersteund geen RAW formaten" ?ben42 schreef:Misschien flauw, maar ieder digitaal bestand moet je eerst naar een normaal zichtbaar formaat converteren. Dat geldt voor NEF, JPG, maar ook voor tekst documenten. Een aantal pakketten als lightroom zal het RAW intern anders representeren, maar het niet eerst naar een JPG formaat omzetten. Voor een Pakket als Adobe Elements moet de foto wel eerst geconverteerd worden b.v. naar JPG, Elements ondersteund geen RAW formaten.
Volgens mij (?)Skippy schreef:Wat bedoel je met "Elements ondersteund geen RAW formaten" ?ben42 schreef:Misschien flauw, maar ieder digitaal bestand moet je eerst naar een normaal zichtbaar formaat converteren. Dat geldt voor NEF, JPG, maar ook voor tekst documenten. Een aantal pakketten als lightroom zal het RAW intern anders representeren, maar het niet eerst naar een JPG formaat omzetten. Voor een Pakket als Adobe Elements moet de foto wel eerst geconverteerd worden b.v. naar JPG, Elements ondersteund geen RAW formaten.