over een andere boeg
Bij een niet al te ruim budget zou ik in ieder geval proberen in het bezit te komen van de Nikon AF-S 18-70mm F/3.5-4.5 G DX IF ED. Voor zijn prijs een goede lens!
Dat kan je aan de tele kant uitbreiden met Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR.
Met deze twee lenzen is het zondermeer mogelijk een groot deel veel je behoefte aan extra lenzen af te dekken. Alleen aan de groothoek kant zou je nog wat kunnen wensen, maar dat kan je opvangen door er dan maar een panorama van te maken, voor het geval dat je alles op één foto wilt hebben.
Met vr. gr.,
Gerrit
Dat kan je aan de tele kant uitbreiden met Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR.
Met deze twee lenzen is het zondermeer mogelijk een groot deel veel je behoefte aan extra lenzen af te dekken. Alleen aan de groothoek kant zou je nog wat kunnen wensen, maar dat kan je opvangen door er dan maar een panorama van te maken, voor het geval dat je alles op één foto wilt hebben.
Met vr. gr.,
Gerrit
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
taalcorrectie
Het is waar dat als er heel veel spelfouten in een stukje tekst voorkomen, het niet fijn leest.
Mijn Nederlandse taal is niet perfect, maar ik probeer in ieder geval zo correct mogelijk te schrijven
.
Mocht ik toch spelfouten maken, geen probleem als ik daar op gewezen wordt, ook in dit opzicht wil ik blijven leren
Maar zou het mogenlijk zijn om een taalcorrectie in te voeren in dit forum.
Daar bedoel ik dan mee zoals in Word bij voorbeeld.
Lijkt me bere handig
Op deze manier wordt het forum een stuk beter en aangenamer leesbaar.
Groetjes George
Mijn Nederlandse taal is niet perfect, maar ik probeer in ieder geval zo correct mogelijk te schrijven

Mocht ik toch spelfouten maken, geen probleem als ik daar op gewezen wordt, ook in dit opzicht wil ik blijven leren

Lijkt me bere handig

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Re: taalcorrectie
Past ge op! Het stoot nieuwe leden af.George Fennes schreef:Het is waar dat als er heel veel spelfouten in een stukje tekst voorkomen, het niet fijn leest.
Mijn Nederlandse taal is niet perfect, maar ik probeer in ieder geval zo correct mogelijk te schrijven.
Mocht ik toch spelfouten maken, geen probleem als ik daar op gewezen wordt, ook in dit opzicht wil ik blijven leren![]()
Lijkt me bere handig![]()
Groetjes George
Als het heel erg is dan wordt het anders. Er zijn ergere dingen in het leven dan lenzen met s schrijven.
Als je zoals ik blind typ, dan zit je er per ongeluk ook wel eens een letter naast. Meestal corrigeer ik dit wel, maar er slipt wel eens iets tussendoor.
Je hebt het trouwens steeds minder nodig, de gave om weinig spellingsfouten te kunnen produceren.
Ach, ik kreeg vanochtend een mailtje van mijn dochter, die, een beetje grieperig, toch naar school was gegaan:
=====
hooii ik zit nu op sgool me te vervelen
zit jij nu agter de pc ??
ik ook
en ben nog siek maar ik kom nii naar huis want blijf opsgool
heb wel een briefje dat als ik so moet maken ze er rekening mee houde dat ik me nii goed voel..
ik moet vanaaf wel turne want we moete oefenen voor bruiloft angela.
=====
HAVO-4....
(
=====
hooii ik zit nu op sgool me te vervelen
zit jij nu agter de pc ??
ik ook
en ben nog siek maar ik kom nii naar huis want blijf opsgool
heb wel een briefje dat als ik so moet maken ze er rekening mee houde dat ik me nii goed voel..
ik moet vanaaf wel turne want we moete oefenen voor bruiloft angela.
=====
HAVO-4....

Dat is idd zeer frappant
In mijn diensttijd werd er ook flink op gehamerd en we kregen zelfs extra les in nederlands.
Dat gedoe van dt of d blijft meestal een paar daagjes habgen daarna maakt mijn geheugen automatische schijf opruiming
In Apeldoorn moet je me ook geen straatnaam vragen
Ik verdwaal gelukkig nooit.
In mijn diensttijd werd er ook flink op gehamerd en we kregen zelfs extra les in nederlands.
Dat gedoe van dt of d blijft meestal een paar daagjes habgen daarna maakt mijn geheugen automatische schijf opruiming
In Apeldoorn moet je me ook geen straatnaam vragen
Ik verdwaal gelukkig nooit.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
taalles
Hallo Pruimpit en Bug322.
Ik zal niemand aanvallen op spelling e.d. alleen zeg ik dat als ik spelfouten maak, dat ik er geen bezwaar tegen hebt als ik gecorrigeerd wordt.
Het is onvriendelijk om een nieuwkomer af te rekenen op zijn spelling, dit is geen taalkundig forum.
Maar als er een automatische taalcorrectie in dit forum zou kunnen worden ingebouwd zullen heel veel onbedoelde spelfouten er automatisch uit gehaald kunnen worden, dat bedoel ik.
En Polling die Google -toolbar kan die ook werken op dit forum?
Groetjes George
Ik zal niemand aanvallen op spelling e.d. alleen zeg ik dat als ik spelfouten maak, dat ik er geen bezwaar tegen hebt als ik gecorrigeerd wordt.
Het is onvriendelijk om een nieuwkomer af te rekenen op zijn spelling, dit is geen taalkundig forum.
Maar als er een automatische taalcorrectie in dit forum zou kunnen worden ingebouwd zullen heel veel onbedoelde spelfouten er automatisch uit gehaald kunnen worden, dat bedoel ik.
En Polling die Google -toolbar kan die ook werken op dit forum?
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Beste George, er is geen behoorlijk spellingcontroleprogramma.
En al zeker niet in Word... Geen programma kan weten wat jij wilt zeggen, en weet ook niet of je in tegenwoordige tijd of verleden tijd schrijft.
Voorbeeld: (zo maar wat geplukt...):
"De ontwikkeling van Cambo camera's gebeurd in Kampen."
Een Word-programma'tje weet niet dat gebeurt met een t moet, want de verleden tijd, "het is gebeurd" is ook een legaal woord. Het gaat om de context.
En ja, het leest inderdaad hoogst irritant, tenzij men zelf niet beter weet...
Wat ook vaak aan de orde is op dit forum is het gebruik van Engelse termen. Men weet de Nederlandse woorden zogenaamd niet, en gebruikt dus maar Engels. In de meeste gevallen ook weer verkeerd gespeld of krom.
Groetjes, E.M. de Klerk
En al zeker niet in Word... Geen programma kan weten wat jij wilt zeggen, en weet ook niet of je in tegenwoordige tijd of verleden tijd schrijft.
Een Word-programma'tje weet niet dat gebeurt met een t moet, want de verleden tijd, "het is gebeurd" is ook een legaal woord. Het gaat om de context.
Wat ook vaak aan de orde is op dit forum is het gebruik van Engelse termen. Men weet de Nederlandse woorden zogenaamd niet, en gebruikt dus maar Engels. In de meeste gevallen ook weer verkeerd gespeld of krom.
Groetjes, E.M. de Klerk
Google toolbar werkt ook op dit forum, via je eigen bladeraar (ik zou zeggen browser, maar E.M. de Klerk heeft het hierboven over Engelse termen, dus dat durf ik niet meer). 
Dat die op woord-niveau corrigeert, en dus gebeurt en gebeurd allebei goedkeurt, klopt. Maar een heleboel fouten, o.a. tikfouten, worden er wel degelijk uitgefilterd...

Dat die op woord-niveau corrigeert, en dus gebeurt en gebeurd allebei goedkeurt, klopt. Maar een heleboel fouten, o.a. tikfouten, worden er wel degelijk uitgefilterd...
Ik gebruik zelf het programma WordPerfect 12. Vrijwel alles wat ik hier op het forum plaats, gaat via dit programma. Als techneut is taal niet mijn sterkste kant. En dat programma heeft echt wel door dat ‘gebeurt’ met een ‘t’ moet in jouw voorbeeld!emdeklerk schreef:Beste George, er is geen behoorlijk spellingcontroleprogramma.
Groetjes, E.M. de Klerk
Ik vind het erg jammer dat er zijn die op dit forum berichten plaatsen waar geen touw aan is vast te knopen. Of het nu een ‘d’ of een ‘t’ moet zijn, e.d. vind ik niet zo belangrijk. Ik hecht er aan dat mensen zich durven te uiten op ons forum, ook al is men de Nederlandse taal niet voor de volle 100% machtig.
Met vr .gr.,
Gerrit