Re: Jinbei Digital Master Kit 2
Geplaatst: do mar 06 2014 6:34 pm
Leon,
Ik weet van kleurtemperatuur weinig tot niets. Daarom vind ik het een beetje vreemd dat de meeste studioflitsers rond de 5400 K, met een speling van plm. 100 of 200 K, en
Metz een kleurtemperatuur geeft van 5500-6000 Kelvin.
Aangezien Metz ook niet de minste op de flitsmarkt is, vraag ik mij af of dit te maken heeft met de (betere) kwaliteit flitsbuis, kleurverschil die optreed bij het dimmen van de flits of dit in het geheel niet uitmaakt. De handleiding van de camera geeft bij de WB/flitslicht instelling een kleurtemperatuur op van ongeveer 5400 K.
Met de camera is inderdaad de kleurruimte in te stellen maar waarom gaat Metz zo hoog. Wat is hiervan het nut en wat levert een verschil van 500 K op dezelfde flitser?
Ik weet van kleurtemperatuur weinig tot niets. Daarom vind ik het een beetje vreemd dat de meeste studioflitsers rond de 5400 K, met een speling van plm. 100 of 200 K, en
Metz een kleurtemperatuur geeft van 5500-6000 Kelvin.
Aangezien Metz ook niet de minste op de flitsmarkt is, vraag ik mij af of dit te maken heeft met de (betere) kwaliteit flitsbuis, kleurverschil die optreed bij het dimmen van de flits of dit in het geheel niet uitmaakt. De handleiding van de camera geeft bij de WB/flitslicht instelling een kleurtemperatuur op van ongeveer 5400 K.
Met de camera is inderdaad de kleurruimte in te stellen maar waarom gaat Metz zo hoog. Wat is hiervan het nut en wat levert een verschil van 500 K op dezelfde flitser?