Hebben we naast een Nikon ((D)slr) ook nog een ander merk?
- Franklin
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Coolpix 995 en Coolpix 8800. De 995 gebruikt mijn dochter nog. De 8800 gebruik ik met name nog voor macro-opnames. Daarnaast alleen nog maar de D80.
Wel begonnen met analoog Praktica en Canon.
Franklin.
Wel begonnen met analoog Praktica en Canon.
Franklin.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
De enige analoge camera's die ik nog wel eens gebruik zijn Nikons.
Mijn eerste digitaaltje was een Fuji 4900 zoom in 2001, gebruik ik zelf niet meer. Heb ik vorig jaar nog een half uitgeleend aan iemand die mij vroeg wat voor camera hij moest kopen, maar niet wist wat hij wilde ftograferen, dus ik heb hem eerst maar eens wat tegen beperkingen op laten lopen.
Mijn tweede digitaaltje was een Fuji S2 Pro in 2003, leuke camera, jammer dat hij twee setjes batterijen nodig heeft. Gebruik ik nog wel 'ns.
Mijn derde digitaaltje was een Pentax Optio S ook in 2003, point & shoot die in een tabaksdoosje past, zo nam ik hem ook altijd mee. Zit nu nog steeds in de tas die ik meeneem naar mijn werk, voor het geval dat. Maar eigenlijk is hij dit jaar als P&S vervangen door mijn D40.
Mijn eerste digitaaltje was een Fuji 4900 zoom in 2001, gebruik ik zelf niet meer. Heb ik vorig jaar nog een half uitgeleend aan iemand die mij vroeg wat voor camera hij moest kopen, maar niet wist wat hij wilde ftograferen, dus ik heb hem eerst maar eens wat tegen beperkingen op laten lopen.
Mijn tweede digitaaltje was een Fuji S2 Pro in 2003, leuke camera, jammer dat hij twee setjes batterijen nodig heeft. Gebruik ik nog wel 'ns.
Mijn derde digitaaltje was een Pentax Optio S ook in 2003, point & shoot die in een tabaksdoosje past, zo nam ik hem ook altijd mee. Zit nu nog steeds in de tas die ik meeneem naar mijn werk, voor het geval dat. Maar eigenlijk is hij dit jaar als P&S vervangen door mijn D40.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik heb nast mijn D50 ook een JVC - GZMG130 HDD videocamera
om mijn dochter (1½) vast te leggen voor later 

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: pijnlijke vraag D70-shooter
Hmmmm das slim George. Ik denk dat ik mijn vrouw volgende week een 70-300 VR cadeau doe... Mooi inpakken strikje er omheen ...George Fennes schreef:Ahum een gevoelige vraagnu moet ik met de billen bloot
![]()
Buiten de D80's heb ik een Zenza Bronica 6x6 een Sony DSC-V1 een Canon iS-S2 - en gebruik de Coolpix P5000 die ik mijn vrouw een paar weken geleden kado gedaan heb.
Dat was het wel zo'n beetje.
Groetjes George

Luc