Sportschoolshoot "to the max"

DannySan
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Sportschoolshoot "to the max"

Bericht door DannySan » ma mei 26 2014 6:35 am

Zo dan, kijk je een avondje niet; heb je zulke reacties :oops: :oops: :oops:
Bedankt allemaal!

Het heeft me verdomd veel moeite (en frustratie) gekost om met deze nieuwe combinatie (D7100 en de Sigma 17-50 OS) te leren werken, en ook mijn workflow qua bewerking aan te passen.
Maar ik begin nu eindelijk (en ik heb nogal wat shoots gehad de afgelopen 3 weken; 14 volgens mij) het door te krijgen (zal een overview van die shoots plaatsen zodra ze allemaal klaar zijn).

Ik zal jullie commentaren even stuk voor stuk beantwoorden, is wel zo netjes 8)

@Frankie: nummer 3 knalt er voor mij ook echt uit, was echt een 'one shot' moment; omdat dat deze midden in een set was. Hij had de gewichten dus echt 'to the max' gekozen (en niet voor de show) en ik had dus per setje maar beperkt tijd dus op 1 moment brulde ik maar "kijk een recht in de camera man!" en bam dat was 'm.
De laatste met zijn dochter was puur het moment afwachten, ze waren beiden aan het geinen en ook hier het moment pakken.

@Skippy: Thanks!

@Erpeewee: Thanks, die laatste is ook echt 1 van mijn favorieten.

@weimaraner: Thanks!
Een goede basisfile van de D7100 en NIK Silver FX 'do the trick'.
Die nummer 3 heb ik al heel veel over gehoord, ook van hemzelf (er werd al iets geroepen in de trand van "Als mijn kind niet op bed wil, laat ik gewoon die foto zien; dan rennen ze wel schreeuwend naar boven" :mrgreen:

@I AM Kees: Thanks, heb geprobeerd er een constante sfeer/feel in te houden (al heb ik die bij de foto's in de dameskleedkamer van de sportschool (vandaar die roze achtergrond) juist wel wat losgelaten.
Die laatste breekt inderdaad helemaal die sfeer als ze aan het geinen gaan.

@JDPix: Thanks!

@M@rcel: Nummer 3 is qua 'ruwheid' degene die denk ik het dichtste bij de originele wens komt; dus dat kan ik me voorstellen. De rest, smaken verschillen (gelukkig maar).

@iJoost: Nummer 7 is ook top, de paar weinigen die echt geposeerd zijn (en dan nog moest ik haasten, hij was al vanaf 12:00 uur aan het 'opwarmen' en was dus helemaal 'stuiterig' en had niet veel geduld).
Een idee van mij, verder uitgewerkt door mijn vrouw die mee was qua plaatsing/posering.

@Jacob_O: Thanks! Nummer 3, tja... echt wel!

@jan: Thanks, je haalt wel de 2 toppers er uit inderdaad.

@Elgje: Thanks, die foto 11 kon ook alleen maar aan het einde worden gemaakt; na dit moment werd de dochter pissig omdat papa 'stonk en nat was van het zweet' en papa wilde nu toch echt douchen :wink:

@ATOR: Toen ik 'm als pure RAW-file op full-screen op mijn laptop knalde had ik zelfs zoiets van "Bam! Die kan zo in een fitness-tijdschrift ofzo".
Ik heb ervaren dat ik de combi van D7100 en Sigma 17-50 vanaf f/4 in deze situaties het best kan gebruiken; met een groter diafragma, op deze afstand én met de 'to the max' foto's allemaal 'in beweging' geschoten (hij bleef voor mij echt niet stilstaan met die zware gewichten) had ik qua focus problemen gehad. Dan de rest van de sportschool er ook maar een beetje op, het is nu eenmaal daar en ik heb gezorgd bij de nabewerking dat steeds het onderwerp 'naar voren' komt qua belichting.
Met de Sigma 70-200 en wat meer afstand: graag (maar die ruimte had ik hier niet). Dan had ik ook een grotere DOF gehad en had ik het wel aangedurfd (plaats binnenkort wel wat foto's daarvan).
Bedankt ook voor je compliment! :oops:

@Johan v. V.: Bedankt!! De hele serie is 65 foto's groot geworden, en er zitten veel mooie momenten in...

@Patrick: Bedankt zeg, dat compliment neem ik graag mee (een beetje positivisme nadat ik serieus heb overwogen om de D7100 maar richting de verkoop-hoek te verwijzen omdat ik er werkelijk niets fatsoenlijks uit kreeg in het begin :shock: ).
Foto 9 moest er gewoon in, de dames zijn zulke dikke vriendinnen en dit hoort in het roze vindt ik (al knalt die achtergrond best wel een beetje hahahaha).
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

André van Driel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door André van Driel » ma mei 26 2014 7:34 am

Mooie foto's Danny!
Dat is toch diezelfde man waar je een paar maanden terug een foto hebt gemaakt samen met die hond,buiten ergens?
Of lijken die zo op elkaar? :D

Gr,André.
D750

DannySan
Clublid
Clublid

Bericht door DannySan » ma mei 26 2014 8:01 am

Dankje André!
Helemaal goed, dat was 'de man en zijn hond'.
En nee, van deze man loopt er hier in het dorp maar 1 rond (al zijn er nog genoeg waarvan ik nog wel eens foto's zou willen maken hoor).

peterlon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door peterlon » ma mei 26 2014 9:45 am

Heel mooi, Danny!

Groet, Peter

Jacob_O
Forumlid
Forumlid

Bericht door Jacob_O » ma mei 26 2014 11:04 am

DannySan schreef:Het heeft me verdomd veel moeite (en frustratie) gekost om met deze nieuwe combinatie (D7100 en de Sigma 17-50 OS) te leren werken, en ook mijn workflow qua bewerking aan te passen.
Dus ik heb nog een hele weg te gaan... :mryellow:

Sandervb
Forumlid
Forumlid

Bericht door Sandervb » ma mei 26 2014 11:07 am

Mooie serie hoor!
Nikon D500
Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 202 AW \ Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2
Carry Speed FS-Slim Prime

DannySan
Clublid
Clublid

Bericht door DannySan » ma mei 26 2014 11:42 am

@ Peterlon: dankje!

@Jacob_O: Wie weet, misschien heb je dat binnen een week onder de knie :mrgreen:

@ Sandervb: bedankt!

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma mei 26 2014 12:48 pm

DannySan schreef:Foto 9 moest er gewoon in, de dames zijn zulke dikke vriendinnen en dit hoort in het roze vindt ik (al knalt die achtergrond best wel een beetje hahahaha).
De foto hoeft helemaal niet weg. :wink: Maar als je hem tussen de rest zet doet het afbreuk aan de serie. Ik zou hem eventueel in een apart draadje zetten. Of in ieder geval onderaan en niet tussen de rest.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

DannySan
Clublid
Clublid

Bericht door DannySan » ma mei 26 2014 2:20 pm

Owh zo, ik snap het Patrick; wellicht een idee maar dan klopt de volgorde niet meer... choices choices

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » ma mei 26 2014 3:30 pm

Het wordt vast saai maar nr 3 is de uitschieter in een verder zeer verzorgde serie Danny!
Bijna leeg hier....

M@rcel
Forumlid
Forumlid

Bericht door M@rcel » ma mei 26 2014 6:12 pm

Mijn reactie was bedoeld om aan te geven dat foto 3 er met kop en schouder bovenuit steekt. De rest zijn over het algemeen goed, maar mist datgene wat foto 3 wel heeft. Foto 1 vindt ik bijvoorbeeld geslaagd wat betreft compositie en verhoudingen, maar is zeg maar Duitse engineering (porsche); foto 3 is Italiaanse engineering (Ferrari)

josti
Maandopdrachten
Maandopdrachten

Bericht door josti » ma mei 26 2014 8:02 pm

Hele mooie serie; 3 en 11 blijf ik naar kijken. Prachtig!
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl

Bert vD
Nieuwsbrief Redactie
Nieuwsbrief Redactie

Bericht door Bert vD » di mei 27 2014 12:24 am

Wat een mooie serie Danny. En wat ontwikkel je jezelf! Ik durf het haast niet te zeggen, maar jammer dat je geen regiocoordinator meer bent. Je hebt ons veel te leren. Lekker doorgaan en je gedegen commentaar is ook al top.

Groet Bert.
Groet Bert

JW17
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door JW17 » di mei 27 2014 3:11 am

Mooie serie Danny, complimenten!
Ik sluit mij aan bij de rest, 3, 7 en 11 zijn de uitschieters". Alhoewel ik de laatste achtergrond wat druk vind maar het doet geen afbreuk aan de foto!
Groet,
JW

PanzerFaustNL
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door PanzerFaustNL » di mei 27 2014 8:41 am

Kijk, Danny, zo hoor je het weer eens van een ander. Ik heb al eens eerder gezegd dat je foto-journalistieke kwaliteiten hebt.

Ik vind er niet echt slechte tussen zitten, op het scherm komt die ene kleurenfoto tussen de andere foto's er heftig uit.

Die laatste foto laat het maar weer eens zien. Een echte man heeft een dochter!! Geen dochter? Doe er wat aan, meisjes zijn het meest kwetsbaar, wordt pleegouder of adopteer er één.
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65

favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8

Plaats reactie

Terug naar “Portret, studio en mode”