Voor mij kan de D300 de kliko in....

Discussies over ons favoriete merk
Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » za okt 20 2007 4:01 pm

paparazzi schreef:Ik had juist veel liever gezien dat die D3 zonder FF was uitgebracht. Nu vind ik het het vele geld al helemaal niet waard. Ben blij dat de D300 geen FF is en hopelijk blijven er nieuwe camera's ontwikkeld worden zonder FF, het scheelt 'n kapitaal en veel gewicht aan lensmateriaal met de normale digitale sensor.
Watje... 8)

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » zo okt 21 2007 1:45 pm

Mannen, ik ben niet gek, eerst een D300 kopen en dan in de kliko gooien, nee, dat bedoel ik niet, ik hou alleen niet van die marketingtrucjes van Nikon, als FX Full-Frame kan en bewezen is met een D3, waarom dan niet gelijk een D300 met Full-Frame, lees een D400, maar eerst een D300 met ruis, lage ISO waarde en crop-factoor ivm DX uitbrengen om daar nog iets aan te verdienen, Nikon neem je gebruikers nou eens serieus, dit speelt overstap naar Canon alleen maar in de hand.

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » zo okt 21 2007 2:03 pm

Fabrikanten lanceren alleen modellen waarvan is vastgesteld door marktonderzoek dat de eigenschappen zullen worden gewaardeerd. Van principes is een fabrikant nooit beter geworden.

Het is overigens nog te bezien hoe goed/slecht de D300 is qua ruis. Ik heb nog geen foto's gezien van de D300 die met hoge ISO waarde zijn genomen.
Laten we afwachten tot er een paar goede onafhankelijke tests zijn verschenen voordat we oordelen.

yoyo

Bericht door yoyo » zo okt 21 2007 2:07 pm

Gert Wagelaar schreef:Mannen, ik ben niet gek, eerst een D300 kopen en dan in de kliko gooien, nee, dat bedoel ik niet, ik hou alleen niet van die marketingtrucjes van Nikon, als FX Full-Frame kan en bewezen is met een D3, waarom dan niet gelijk een D300 met Full-Frame, lees een D400, maar eerst een D300 met ruis, lage ISO waarde en crop-factoor ivm DX uitbrengen om daar nog iets aan te verdienen, Nikon neem je gebruikers nou eens serieus, dit speelt overstap naar Canon alleen maar in de hand.

Dan zou de D300 te duur worden.

En niet iedereen heeft hoge ISO nodig, want als dat wel het geval was had niemand een D200 gekocht en waren de tweedehands D2Hs-en niet aan te slepen geweest. En dan had ik nu geen D2Hs gehad en was ik zwaar ongelukkig geweest...
:mrgreen:

... met een Canon. :D

(Wat brabbel ik weer ongelofelijke onzin)

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

polici

Bericht door George Fennes » zo okt 21 2007 2:53 pm

Gert schreef:

Code: Selecteer alles

Mannen, ik ben niet gek, eerst een D300 kopen en dan in de kliko gooien, nee, dat bedoel ik niet, ik hou alleen niet van die marketingtrucjes van Nikon, als FX Full-Frame kan en bewezen is met een D3, waarom dan niet gelijk een D300 met Full-Frame, lees een D400, maar eerst een D300 met ruis, lage ISO waarde en crop-factoor ivm DX uitbrengen om daar nog iets aan te verdienen, Nikon neem je gebruikers nou eens serieus, dit speelt overstap naar Canon alleen maar in de hand. 
Beste Gert als jij de iliusie hebt dat een multinational op wat voor gebied dan ook, het welzijn van de consument in gedachten heeft bij het op de markt brengen van hun artikelen, heb je het glad mis.
In de Pharmaceutische industrie zie je dat er medicijnen op de markt gebracht worden waarvan de bijwerkingen schadelijker zijn dan de kwaal waar ze voor voorgeschreven worden.
Zo ook met fotoaparatuur en andere artikelen.
Ik weet van Sony toen de volledig analoge filmcamera populair was dat er een nieuwe Sony uitkwam die gedeeltelijk digitaal was, een revolutie op filmgebied. Maar op het moment dat deze camera geïntroduceert werd, hadden ze bij Sony al een volledig digitale filmcamera op de plank staan.
Maar deze filmcamera zou pas geïntroduceert worden als de markt verzadigd was met de gedeeltelijk digitale camera.
Gewoon je reinste verlakkerij.
Het gaat helemaal niet om jou als consument, het gaat erom zoveel mogelijk geld te creëren in een zo kort mogelijke tijd, voor de multinational.
Of het nu Sony, Canon of Nikon is maakt niets uit.
Die aandeelhouders, raad van commissarissen, directeuren zijn helemaal niet zo bevlogen van onze camera's.
Ik denk zelfs dat die hoge jongens die aan het roer zitten misschien nooit een Nikon camera in hun handen hebben gehad.
Het aat alleen om de jaarcijfers, als ze die voor dit jaar en volgend jaar veilig kunnen stellen, zijn ze allang te vreden.
Of ze dat nu bereiken met luiers maken of camera's maken zal ze worst zijn.
Dus een FX of FF op de D300 zou eenvoudig te verwezenlijken zijn, maar volgend jaar moet er toch weer omzet gedraaid worden, dus doe je het in twee fases.

Dus beter een jaar wachten, den heb je volgend jaar een FX of FF in je camera zitten.

Maar dan hebben ze al weer at nieuws op stapel staan voor het jaar daarop :twisted:

Dus je moet er gewoon niet over nadenken, vindt je de D300 die straks uitkomt goed genoeg, gewoon kopen en vindt je hem niet goed genoeg dan moet je het niet doen en 1 jaar wachten.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

paparazzi

Bericht door paparazzi » zo okt 21 2007 3:27 pm

Gert Wagelaar schreef:Mannen, ik ben niet gek, eerst een D300 kopen en dan in de kliko gooien, nee, dat bedoel ik niet, ik hou alleen niet van die marketingtrucjes van Nikon, als FX Full-Frame kan en bewezen is met een D3, waarom dan niet gelijk een D300 met Full-Frame, lees een D400, maar eerst een D300 met ruis, lage ISO waarde en crop-factoor ivm DX uitbrengen om daar nog iets aan te verdienen, Nikon neem je gebruikers nou eens serieus, dit speelt overstap naar Canon alleen maar in de hand.
Spreek voor jezelf! Nikon zou z'n gebruikers juist NIET serieus nemen als ze DX zouden afschaffen. Kun je je dure lenzen bij 't vuil zetten en moet je de veel duurdere en zwaardere lenzen aanschaffen. Alle andere snufjes van de D3 lijken me wel okee, behalve die FF dus.

Maar door met zowel 'n DX als 'n FX te komen houden ze juist de diverse groepen tevreden. Je hebt nu tenminste de keus, als ze alleen maar die FF variant zouden maken heb je ook een heleboel zeer ontevreden Nikon klanten.

GdP

Bericht door GdP » zo okt 21 2007 4:02 pm

Ik denk dat de D300 zeker op een aantal punten een verbetering zal zijn t.o.v. de D200. :roll:

De keuze is aan een ieder of dit voldoende zal zijn om de overstap van D200 naar D300 te maken. Mijn eerste indruk is dat de D300 voor velen toch te weinig meer bied om die overstap te maken. Maar laten we de beschrijving van de eerste indrukken maar afwachten.

Zelf ga ik de stap maken van Nikon F6 naar de Nikon D3, en dat is pas een wereld van verschil. En die Nikon D3 gaat echt de kliko niet in. :)

Gerrit

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » zo okt 21 2007 4:18 pm

Je zou dat niet zeggen, Gerrit, dat de D300 voor velen te weinig meer zal bieden. Zeker niet als je op MP het toch wel grote aantal D200's ziet dat aangeboden wordt.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » zo okt 21 2007 6:13 pm

Dat er zoveel D200 worden aangeboden, zegt veel over die camera of zijn gebruiker, ik denk de ......

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo okt 21 2007 7:59 pm

Gert Wagelaar schreef:Dat er zoveel D200 worden aangeboden, zegt veel over die camera of zijn gebruiker, ik denk de ......
gebruiker 8)

Licaga

Bericht door Licaga » zo okt 21 2007 8:04 pm

pak de D300 wel uit de kliko bak en leg mijn D80 er in :mrgreen:

Ed Post
Clublid
Clublid

Bericht door Ed Post » zo okt 21 2007 8:20 pm

Licaga schreef:pak de D300 wel uit de kliko bak en leg mijn D80 er in :mrgreen:
Jij bent gek!! :shock:
Die D80 gaat gewoon de vitrine in... :wink:
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

Licaga

Bericht door Licaga » zo okt 21 2007 8:22 pm

ok de vitrine in ook goed lol :mrgreen:

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » zo okt 21 2007 8:28 pm

Skippy schreef:
Gert Wagelaar schreef:Dat er zoveel D200 worden aangeboden, zegt veel over die camera of zijn gebruiker, ik denk de ......
gebruiker 8)
En waarom zegt dat iets over de gebruiker :?: :?: :?:
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » zo okt 21 2007 8:31 pm

Ja, dat vraag ik me ook af... Ik kan zo twee dingen bedenken die mijn D200 beduidend minder doet dan de D300.
Ik ben hier incognito...

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”