Nikon Nederland en andere landen.......

Discussies over ons favoriete merk
cidaq
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Re: Nikon Nederland en andere landen.......

Bericht door cidaq » ma mei 18 2015 1:20 am

Dit is wat ik kreeg, met de exact dezelfde foto's...

Wij kunnen dit product helaas niet (geheel) onder garantie voor u herstellen. De schade is veroorzaakt
door onheil van buitenaf: val, stoot of -duw. Leest u alstublieft het toelichtingsrapport voor een nadere
toelichting.
Front body unit vervangen en justeren, spiegels en AF justeren. (De lens is niet van body losgelaten,
maar los gebroken, zie toelichting) 579.02
administratiekosten 14.52
verzendkosten (GLS) 10.29
totaal EUR 603.83
http://www.cidaq.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » ma mei 18 2015 8:47 am

cidaq schreef:Dit is wat ik kreeg, met de exact dezelfde foto's...

Wij kunnen dit product helaas niet (geheel) onder garantie voor u herstellen. De schade is veroorzaakt
door onheil van buitenaf: val, stoot of -duw. Leest u alstublieft het toelichtingsrapport voor een nadere
toelichting.
Da's mooi balen idd. Duur grapje.
Maar wat is dan dat 'toelichtingsrapport' waar jouw schade wordt afgedaan als van 'buiten komend onheil'?
Terwijl je zelf niet weet of 'ie gevallen was... :eh:
En wat zou, volgens jou, zo'n forse schade kunnen veroorzaken dan? Want zo te zien zijn er stukken van het (lichtmetalen) bodyframe gebroken (uitgaande van die foto's van dpreview). Denk je aan een soort van 'metaalmoeheid' in het frame wellicht?
En tja, het hele frame vervangen lijkt me idd een kostbaar grapje (vooral arbeidsloon).

Je issue was toch het feit dat Nikon in verschillende landen, verschillende reparatieprijzen rekent?
Ten eerste is de zogenaamde sales tax in USA veel lager dan de BTW alhier. En ik heb zo'n idee dat de uurtarieven die alhier gerekend worden ook hoger zijn.
Zie b.v. prijzen van allerlei spullen in dollars in de US, dat kun je, al jarenlang, vaak 1:1 vertalen in europrijzen (of soms nog hoger).

Al een uitspraak gehad van Nikon NL waarom ze zo 'duur' zijn t.o.v. anderen?
Nog een opmerking: je geeft aan dat dit vaker gebeurd is. Idd, je hebt één geval gevonden van een man die zelf vond dat er nogal een laag bedrag gerekend werd voor deze forse reparatie. Ken je nog andere gevallen dan? Bovendien was deze meneer zich bewust van het feit dat zijn body gevallen was.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » ma mei 18 2015 11:22 am

Rick,
Daar komt de aap... :)
(met een gokje dat de dpreview-post betrouwbaar is)
De poster daar is verbaasd over de laagte van het gevraagde bedrag, wellicht had het reparatie-bedrijf een coulante dag.
Ook staat niet vermeld of er sprake is van Sales-tax.
In het algemeen is een kamera met een afgebroken en/of verbogen vatting zeer snel total-loss.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

ATOR
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door ATOR » ma mei 18 2015 11:23 am

Hier nog iemand waarbij de front body unit vervangen werd, kosten: £400 -> €550, van een D800.

The estimate repair cost is over £400 which a lot more than I was expecting. They are indicating that they will need to replace the front body unit.

Misschien dat de 'front body' die bij de reparatie van jouw link vervangen is, niet hetzelfde onderdeel is als de 'front body unit' bij jou en de link hierboven. De eerste zou alleen de plastic cover kunnen zijn, de tweede de cover met allerlei extra onderdelen.

Vincent
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Vincent » ma mei 18 2015 11:37 am

CaptainHook schreef: Maar wat is dan dat 'toelichtingsrapport' waar jouw schade wordt afgedaan als van 'buiten komend onheil'?
Terwijl je zelf niet weet of 'ie gevallen was... :eh:
Ben ik ook wel benieuwd naar... Falen van materialen kun je uiteraard nooit uitsluiten maar mij zijn geen verhelen bekend van spontaan brekende camera bodies.

TS heeft wel een 600mm f4 en bij verkeerd gebruik van dergelijke zware objecteeven (dit is overigens geen aanname dat dat ook daadwerkelijk zo is), dan kan er wel veel spanning op de lensmount van de bodie komen te staan... Als je dat maar vaak genoeg doet dan is het niet ondenkbaar dat de boel een keertje inscheurt en later (of al gelijk) afbreekt.
Fin.

cidaq
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door cidaq » di jul 21 2015 1:33 pm

Mijn camera is inmiddels gerepareerd door Nikon Service Nederland.

Ik heb 301,46 Euro korting gekregen op de totaalprijs van 636,- Euro.
Ik denk dat Nikon deze reparatie ook wat aan de hoge kant vond, ik zie anders geen rede voor de korting.
Nikon heeft verder geen uitleg gegeven, alleen de oorzaak, onheil van buitenaf.

Volgende keer toch maar eens verder kijken dan Nikon Service Nederland.

Rick
http://www.cidaq.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”