Als ik het allemaal zo lees denk ik dat ik het eerst maar even laat zoals het nu is. Wanneer ik een keer bij een fotozaak ben probeer ik wel wat uit.
Ik heb hier nog een teleconverter leggen, merkloos. maar als ik google op de rest van de info kom ik op een soligor uit. (C/7 AF Tele-converter 2x N/AFs Japan) deze stelt echter niet scherp alleen manueel. Of deze is stuk of het werkt niet want als ik 'm samen met een lens gebruik hoor ik wel een soort van zoemen/zoomen maar er gebeurd niks.
300mm welke teleconverter
- Hilda
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: 300mm welke teleconverter
Laatst gewijzigd door Hilda op ma jun 01 2015 2:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet iedere foto laat zich maken.
- Boem
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik heb precies die combinatie en nee, voor vliegende vogels is dat niet snel genoeg. Voor zittende vogels (uit de hand) gaat het dan wel weer, maar als ik een statief mee kan nemen prefereer ik daarvoor toch m'n gouwe ouwe 400mm f5.6 Ai-S, MF dus...Jur schreef:Wellicht is er een Kenko 1.4x converter te vinden die werkt op de AF-D f/4 300mm ED, maar ik betwijfel zeer of de autofocus dan snel genoeg zal zijn voor vogelfotografie. Mijn advies is om dit in ieder geval voor aankoop goed te testen.
- Hilda
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Dank je voor de info. Ik doe het nog even niet.
Laatst gewijzigd door Hilda op di jun 02 2015 12:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet iedere foto laat zich maken.
- reneo57
- Clublid
- Contacteer:
Ik heb zelf de Nikon TC-17E2 1.7 werk prima op de 300mm 2.8 is dus 510 mm, wel 1.5 stop lichtverlies
M.v.g René
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
@reneo57
....maar werkt beslist niet op een (al wat oudere) AF-D f/4 300mm ED. Op een AF-S f/4 300mm ED (de voorlaatste versie dus) heb ik uitstekende resultaten met i.c.m. een TC14EII.
....maar werkt beslist niet op een (al wat oudere) AF-D f/4 300mm ED. Op een AF-S f/4 300mm ED (de voorlaatste versie dus) heb ik uitstekende resultaten met i.c.m. een TC14EII.
Jur