Pagina 2 van 4
Geplaatst: ma jan 14 2008 10:48 pm
door yoyo
riekus schreef:Oh, en om jullie vraag voor te zijn;
Nee, ik ga geen te gevoelige ontspanknoppen op MB-D10's van anderen repareren.
Groetjes,
Riekus
Handel..!

Geplaatst: ma jan 14 2008 11:35 pm
door riekus
yoyo schreef:riekus schreef:Oh, en om jullie vraag voor te zijn;
Nee, ik ga geen te gevoelige ontspanknoppen op MB-D10's van anderen repareren.
Groetjes,
Riekus
Handel..!

Kweet 't, gouden handel denk ik maar ik heb al een baan

Geplaatst: ma jan 14 2008 11:40 pm
door Arend-ho
bedankt voor je antwoord riekus....
misschien dat ik ook maar even een kijkje ga nemen.
alhoewel ik redelijk gewend ben.
Arend
Geplaatst: ma jan 14 2008 11:56 pm
door mikemix
Toch wel een vreemd verhaal, ook qua "service"....
Geplaatst: di jan 15 2008 7:31 am
door ruud
een eventuele oplossing is dat je naar je persoonlijke inst. menu gaat en dan autofocus , selectie af-s en dan scherpstelling selecteerd.
je camera onspant niet voor dat ie heeft scherp gesteld,heb je in ieder geval toch scherpe foto`s
gr. ruud
Geplaatst: di jan 15 2008 7:35 am
door mikemix
ruud schreef:een eventuele oplossing is dat je naar je persoonlijke inst. menu gaat en dan autofocus , selectie af-s en dan scherpstelling selecteerd.
je camera onspant niet voor dat ie heeft scherp gesteld,heb je in ieder geval toch scherpe foto`s
gr. ruud
Maar dat was het probleem toch niet?
Geplaatst: di jan 15 2008 8:22 am
door Nikon
Heb ook al gemaild naar Nikon en kreeg onderstaand bericht retour
Nikon Nederland 09/01/2008 11:30 AM
Hartelijk dank voor uw mail.
Helaas moet ik u meedelen dat er op dit moment geen modificatie voorhanden is.
Indien er wereldwijd meldingen van binnenkomen zal Nikon echt stappen ondernemen. Ondertussen zal ik uw opmerking als feedback doorsturen naar de technische afdeling van Nikon Europe in Engeland.
Met vriendelijke groeten,
Jaap Scholtmeijer
Nikon Europe Support
www.europe-nikon.com/support
Stel dan ook voor dat
iedereen even naar nikon bericht !!
Geplaatst: di jan 15 2008 9:07 am
door Arend-ho
juist is precies het punt wat ik bedoel...het moet dus eerst een wereldwijd probleem zijn.

dus ben het met iedereen eens dat je wat neer moet leggen bij beverwijk...alleen dat is alleen Nederland...nu maar hopen dat de rest het ook doetin hun land....gok dat het wel even kan duren voordat ze wat terug gaan roepen...maar wie weet..
Arend
Geplaatst: di jan 15 2008 5:44 pm
door ruud
klopt mikemix , dat is inderdaad het probleem niet maar arend schreef iets van :het scheelt tijd maar ook scherpte.
zelf reageert bij mij ook de grip zo snel zal dus ook maar een mailtje sturen naar nikon.
gr. ruud
Geplaatst: di jan 15 2008 6:27 pm
door Arend-ho
mm dat was meer cynisch en als grapje neergezet hoor
maar een mailtje sturen aan Nikon voor alle anderen die hier last van hebben kan geen kwaad..kost je 5 minuten en wie weet....
Arend
Geplaatst: ma feb 11 2008 11:37 pm
door Mark Meisner
@ Riekus: Ga jij die foto's die je gemaakt hebt van de modificatie nog met ons delen
Ben namelijk wel benieuwd!
Ontspanknop MB-D10 oplossing bekend bij Nikon Duitsland
Geplaatst: zo mar 16 2008 2:55 pm
door nl03643
Op de volgende link staat bij een soort gelijk gemeld forum item in de thread die daarop volgt een antwoord van Nikon Duitsland mbt ontspanknop MB-D10 problematiek:
http://www.nikon-fotografie.de/vbulleti ... hp?t=57627
De tekst (in duits) luidt:
" Sehr geehrte Damen und Herren,
Wie Ihnen bekannt sein dürfte, entspricht der Auslösedruckpunkt am MB D10 für die D300, nicht dem der Kamera.
Der Auslösedruckpunkt am MB D10 ist kürzer und somit sind AF und Auslöse Probleme und die dadurch bedingtenn Fehlauslösungen mehr aus ärgerlich.
Wie ich nun im Nikon Forum erfahren habe, mussten Techniker auf den Lehrgang die D 300 und Zubehör betreffend warten , der Anfang Februar in Düsseldorf stattgefunden hatte.
Ein Benutzer des Forums, hat nun seinen MB D10 zum Service gebracht und dort wurde laut aussage des Technikers 0,3 mm der Auslösestange abgeschliffen.
So ist nun der Auslösedruck an der D300 und des MB D10 gleich.
Wie wird dieser Fehler von Nikon behandelt ?
Und wie wird es behoben ?
Fällt es unter Garantie ?
Mfg"
Op de vraag of dit een garantie reparatie is, is volgend antwoord van Nikon Duitsland gekomen:
vielen Dank für Ihre Anfrage.
Gerne können Sie Ihren MB D10 in unseren Service nach Düsseldorf senden, damit dieser modifiziert werden kann. Dies ist selbstverständlich während der Garantiezeit kostenfrei. Gerne übernimmt dies auch Ihr Händler.
Unsere Adresse finden Sie auf www.nikon.de (service/support). Bitte legen Sie eine kurze Fehlerbeschreibung, Garantiekarte und Kaufbeleg bei.
Wir hoffen dass wir Ihre Anfrage zufriedenstellend beantworten konnten und stehen Ihnen für eventuelle Rückfragen natürlich gerne zur Verfügung.
Mit freundlichen Grüßen
Heike Richter
Nikon Customer Support
Dus blijkbaar is bij Nikon het probleem bekend en hebben zij ook de oplossing.
Groet, Andre
te gevoelige ontspanknop MB-D10
Geplaatst: ma mei 12 2008 10:15 pm
door riekus
Hallo allemaal,
Ik ben jullie nog een mailtje schuldig vind ik.
Ik heb een tijd geleden de bevesting van m'n ontspanknop iets losgedraaid en de contacten iets anders gepositioneerd. Dit leverde een tijd lang de door mij gewenste verminderde gevoeligheid van de ontspanknop op

. De laatste tijd merk ik echter dat de gevoeligheid toch weer naar 't oude nivo terugloopt. Een echt afdoende oplossing is een stukje heel dunne plastic folie (paar tiende mm) tussen de contactlip en de aanslag lijmen. foto staat hier:
http://www.pbase.com/mbd10fix/image/96973034
Een ex-collega van mij heeft deze oplossing met succes toegepast.
Ik zie trouwens net dat men er Duitsland wel iets aan kan doen.
Groetjes,
Riekus

Geplaatst: di mei 13 2008 2:12 am
door selcuk
Misschien een suggestie van mij om tussen de laatste en 2e contactlamellen
(waar je nu je kunstof plaatjes hebt gelijmd),
Vanuit de basis in de lengterichting een strookje kunstof te lijmen.
Zodoende maakt je ontspannerpalletje later contact met het derde lamel.
Lijkt me iets stabieler dan deze oplossing.
Trek maar eens een oude telefoon open met een draaischijf dan zie je wat ik bedoel...
Groetjes
Selcuk.
Geplaatst: di mei 13 2008 7:53 am
door Nikon
Vind het gewoon te gek voor woorden dat je eerst een duur ding moet kopen en vervolgens zelf moet gaan repareren . Gewoon belachelijk. Kunnen we niet met zijn allen bij Nikon klagen??