Die tasjes zijn enkel op de filters berekend. Filter + Benro filterhouder passen daar volgens mij niet in!gvdnberg schreef:Nisi en LEE hebben goede tasjes/hoesjes voor 6 of 10 filters.
Benro filterhouder
- Martin
- Regiocoördinator
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Benro filterhouder
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Benro heeft een semi-hardcase waar de filterhouderset in past, inclusief een mooie ruimte voor die stoffen etui met lenzen en verloopringen en pola filter. Daar heb ik mijn hele set in zitten.
Spul waarmee je foto's maakt...
- gvdnberg
- Clublid
- Contacteer:
Ik heb de Benro semi-hardcase ook, maar tot op heden durf ik de filters hier niet in mee te nemen als zij alleen in het stoffen etui zitten. Ik heb de 150mm filterhouder en filters. Gaat dat goed bij jou Rene?
Voor steviger vervoer heb ik de Nisi filterhouder gekocht.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Actieve Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Actieve Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
Bij mij gaat het prima (uiteraard zitten de filters dan in het stoffen etui en dat zit dan weer in de case, ik heb hem al meermaals volle dagen meegenomen, ook de stad in. Hij zit dan wel in een rugzak of Messenger bag waar hij klem in kan komen te zitten. Ik heb hem ook wel eens aan een sliplock loop gehangen van mijn rugzak. Alleen aan de broekriem doe ik niet, dat is onhandig werken en vragen om problemen (vallende filters etc).gvdnberg schreef:Ik heb de Benro semi-hardcase ook, maar tot op heden durf ik de filters hier niet in mee te nemen als zij alleen in het stoffen etui zitten. Ik heb de 150mm filterhouder en filters. Gaat dat goed bij jou Rene?
Ik ga denk ik wel een keer die nieuwe master filterhouder halen, als die nu een quick disconnect heeft is dat ideaal. En die frames die erbij zitten beschermen denk ik de relatief kwetsbare randen ook goed, maar tegen vallen helpt het denk ik niets.
- Tony D
- Moderator
Ik heb de Lowepro Filterpouch 100.
Daar kunnen je filters en de houder in.
Kost ca 30 euro.
Ton
Kost ca 30 euro.
Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie
- gvdnberg
- Clublid
- Contacteer:
@ReneG: bedankt voor de informatie, ik ga eens kijken hoe dat bevalt, want steeds 2 verpakkingen meenemen (filter in Benro pouch en NISI doosje met filters) is niet praktisch. Voorlopig laat ik het bij de Benro filterhouder in de eerste uitgave, ik heb nog geen nadelen ondervonden.
@Ton: Daar passen geen filters van 150 x 150 mm of 150 x 170 mm in.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Gert van den Berg,
- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
Ik moet nu ik de maten lees wellicht wel even vermelden dat ik de FB100S case heb voor het 100x150mm systeem. Die is erg stevig en is gemaakt om de benro pouch in die case te doen. Ik weet niet hoe stevig hun andere cases zijn. Die van mij is vrij hard met enkel een klein beetje beweging in het midden.gvdnberg schreef:@ReneG: bedankt voor de informatie, ik ga eens kijken hoe dat bevalt, want steeds 2 verpakkingen meenemen (filter in Benro pouch en NISI doosje met filters) is niet praktisch. Voorlopig laat ik het bij de Benro filterhouder in de eerste uitgave, ik heb nog geen nadelen ondervonden.
- gvdnberg
- Clublid
- Contacteer:
OK, fijn dat je dat vermeldt René. Ik zal het eens uitproberen. De case voor de 150mm serie is ook vrij stevig en ik kan er 2 filters in één plastic doosje veilig in vervoeren. IK heb het nog niet aangedurfd om de filters alleen in hun stoffen pouch in de case mee te nemen, vandaar dat ik geïnteresseerd was in jouw ervaring.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Gert van den Berg,
- Ronald53
- Clublid
- Contacteer:
Hallo Ton, de prijzen die ik tegenkom, zijn ongeveer het dubbele. Heb jij een speciaal adresje?Tony D schreef:Ik heb de Lowepro Filterpouch 100.
Kost ca 30 euro.
Ton
Zelf heb ik de Kase K9 filterhouder voor 100x100 en 100x150 mm filters. Kase heeft daarvoor deze tas. Ziet er stevig uit, maar het is geen echt leer, de praktijk kan dus anders zijn.
Groet,
Ronald
Ik fotografeer, dus ik ben.
- Tony D
- Moderator
Omnifoto heeft hem voor € 28,95.https://www.omnifoto.nl/product_detail. ... epro&c=&q=Ronald53 schreef:Hallo Ton, de prijzen die ik tegenkom, zijn ongeveer het dubbele. Heb jij een speciaal adresje?Tony D schreef:Ik heb de Lowepro Filterpouch 100.
Kost ca 30 euro.
Ton
Zelf heb ik de Kase K9 filterhouder voor 100x100 en 100x150 mm filters. Kase heeft daarvoor deze tas. Ziet er stevig uit, maar het is geen echt leer, de praktijk kan dus anders zijn.
Groet,
Ronald
Let op: dit is niet de Gear Up versie. Die is inderdaad rond de 60 euro, o.a. bij KE.
Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie