Verslaat Nikon nu eindelijk C*n*n?
-
- Forumlid
-
- Forumlid
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik heb zowel met Nikon als met Canon gewerkt, alle 2 de merken redelijk in het topsigment dus ik kan er wel wat over zeggen.
Voorbeeld: mijn opel Astra is beter dan een Ferrari.
Hij is goedkoper en zuiniger en je kunt er net zoveel kilometers mee rijden dus beter. Bullshit natuurlijk.
Ik bedoel er mee te zeggen, wat ga je er mee doen.
Portretfotografie? koop Nikon.
Landschap en architectuur? koop Nikon.
Ook niet waar, hier kun je net zo goed een Canon voor gebruiken, het is maar net waar je eigen gevoel ligt, ze zijn alle 2 top!!
1 ding schiet er (in het topsigment) een beetje uit, in mijn ogen echt maar 1 ding en dat is snelle sportfotografie , daar staat het ene merk met kop en schouders boven het andere merk.
Zelfs hier kun je met nikon bijna net zo goed uit de voeten, je zult misschien 1 op de 10.000 foto,s een verschil zien, dan heeft het ene merk net die foto meer in een seconde gemaakt die wereldnieuws gaat worden maar waar praten we nu eigenlijk over, persoonlijke voorkeur???? denk het wel.
Voorbeeld: mijn opel Astra is beter dan een Ferrari.
Hij is goedkoper en zuiniger en je kunt er net zoveel kilometers mee rijden dus beter. Bullshit natuurlijk.
Ik bedoel er mee te zeggen, wat ga je er mee doen.
Portretfotografie? koop Nikon.
Landschap en architectuur? koop Nikon.
Ook niet waar, hier kun je net zo goed een Canon voor gebruiken, het is maar net waar je eigen gevoel ligt, ze zijn alle 2 top!!
1 ding schiet er (in het topsigment) een beetje uit, in mijn ogen echt maar 1 ding en dat is snelle sportfotografie , daar staat het ene merk met kop en schouders boven het andere merk.
Zelfs hier kun je met nikon bijna net zo goed uit de voeten, je zult misschien 1 op de 10.000 foto,s een verschil zien, dan heeft het ene merk net die foto meer in een seconde gemaakt die wereldnieuws gaat worden maar waar praten we nu eigenlijk over, persoonlijke voorkeur???? denk het wel.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
-
- Forumlid
-
- Forumlid
Intuïtief. Nikon intuïtief is iets wat ik wel kan beamen. De overstap van bv. de Nikon F6 naar de D3 is veel kleiner gebleken dan ik voor mogelijk had gehouden. Ze bevatten beiden gewoon een hele duidelijke menustructuur.Leeuwarden schreef:Ik heb wel eens met iemand gesproken die noemde Nikon een "intuïtieve" camera. Nu ik een tijdje met Canon werk, vind ik dat eigenlijk best een goede uitspraak.
Ik heb nooit een Canon gehad, dus ik kan niet vergelijken, en daar zal menige Canonbezitter ook zo zijn mening over hebben. En die zullen even trots zijn met hun Canon als wij met onze Nikon.
Wel aardig?!Skippy schreef:Ja. Ik weet wel zeker dat je ook talloze Canon-shitfoto's kunt vinden.emdeklerk schreef:Met andere woorden: Nikon wordt steeds meer een amateurmerk. Liever één Canon in handen van een vakman dan tien Nikons in handen van een amateur? Of chargeer ik nu te veel...
Ik vind de foto's van Frans Lanting gemaakt met Nikon wel aardig.
http://www.franslanting.com/
Toevallig dat ik in het bezit ben van 2 van zijn boeken (Jungles en het fantastische Life), en dat ik toevallig vorige week in Chemnitz was (in het voormalige Oost-Duitsland) waar zijn tentoonstelling Life hing. Hoewel ik de foto's dus al kende uit zijn boek, was ik toch weer diep onder de indruk! Prachtige platen!
Mochten jullie ooit in de gelegenheid zijn deze tentoonstelling te bezoeken; gaat dat zien!
Yves