Oplaadbare batterijen voor de SB800
- Jaap Driest
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik gebruik ook die oplaadbare die niet leeg lopen.
Eneloop van Varta.
Vooral als je de flitser (of camera, of GPS, of je radiografische remote, of whatever the fuck allemaal) niet heel regelmatig gebruikt, is het gruwelijk irritant als de NiMh's steeds leeg zijn op het moment dat je de flitser wilt gebruiken. Ik heb ze allemaal ingeruild.
Eneloop van Varta.
Vooral als je de flitser (of camera, of GPS, of je radiografische remote, of whatever the fuck allemaal) niet heel regelmatig gebruikt, is het gruwelijk irritant als de NiMh's steeds leeg zijn op het moment dat je de flitser wilt gebruiken. Ik heb ze allemaal ingeruild.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2
Kijk hier eens:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... batterijen
Momenteel flits ik heel veel en ik gebruik dus wel de 5e accu, oplaadtijd wordt aanmerkelijk korter daardoor.
Groet,
Irwan
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... batterijen
Momenteel flits ik heel veel en ik gebruik dus wel de 5e accu, oplaadtijd wordt aanmerkelijk korter daardoor.
Groet,
Irwan
- ArjanAanraad
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Lijkt me een aardige combinatie, ik kan alleen die V800 lader niet vinden in combinatie met de Eneloop batterijenPeterG schreef:Ik gebruik 2050 mAh GP's de ReCyko+. Na een jaar in je fototas zitten ze nog voor 85% vol energie. Dus nooit misgrijpen! Als oplader ook (zoals hiervoor al aangegeven) de v800 van GP. Een snelle lader die 4 totaalverschillende batterijen tegelijk allemaal volledig oplaadt binnen een mum van tijd. (vraag me niet hoeveel minuten een mum van tijd is:-) )
Peter

http://www.greencell.nl/index.php?cPath ... 5b9c071360
Idem dito; zelfde merk batterijen. Laden met een V600D: 30 minuten. Daarnaast nog een v800c (met autolader): 15 minuten. Gebruik 5 batterijen. Reden:coen schreef:Ik gebruik AA 2700 mAH van GP.
Met een lader v800 van GP in een 30 Min 4 AA volgeladen.
1. De flitser is sneller geladen
2. Batterij spanning is dan 5x1,2 en dat is gelijk aan 4x1,5
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Geen moeilijke vraag: GP batterijen (2700MAh) met GP Powerbank V600. Goede tip voor een goed en goedkoop adres: http://www.greencell.nl
ReCyKo lijkt me niet zo nodig; ik flits ze een stuk sneller leeg dan dat ze leeglopen! En de "normale" gaan ook een stuk langer mee!
Leuk detail; wist je dat oplaadbare batterijen het veel langer doen dan alkaline batterijen?
ReCyKo lijkt me niet zo nodig; ik flits ze een stuk sneller leeg dan dat ze leeglopen! En de "normale" gaan ook een stuk langer mee!
Leuk detail; wist je dat oplaadbare batterijen het veel langer doen dan alkaline batterijen?

- PeterG
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Patrick,
Ik wist inderdaad niet dat oplaadbare batterijen langer mee gaan dan alkaline batterijen.
Ik flits niet zoveel als jij blijkbaar want ik doe maanden met een set batterijen. Komt omdat ik enerzijds weinig binnen fotografeer en anderzijds omdat ik niet veel tijd heb om te fotpograferen. Ik gebruik de uitjes van het forum om aan mijn "schieturen" te komen.
Peter
Ik wist inderdaad niet dat oplaadbare batterijen langer mee gaan dan alkaline batterijen.
Ik flits niet zoveel als jij blijkbaar want ik doe maanden met een set batterijen. Komt omdat ik enerzijds weinig binnen fotografeer en anderzijds omdat ik niet veel tijd heb om te fotpograferen. Ik gebruik de uitjes van het forum om aan mijn "schieturen" te komen.
Peter
- ArjanAanraad
- Clublid
- Contacteer:
- GuyVerschuere
- Forumlid
- Contacteer:
In mijn SB600 gebruik ik gewoontjes van den Aldi. 2500mAh.
Alleen jammer dat die zo snel leeglopen.
Alleen jammer dat die zo snel leeglopen.
egregius.be - urbexforum.be
Nikon D7000 + D80
Nikkor 17-55 2.8 - Nikkor 70-200 2.8VR - Tamron 11-18
2xSB600 - 2x16GB SDHC - Velbon Sherpa 750 - Gorillapod
Nikon D7000 + D80
Nikkor 17-55 2.8 - Nikkor 70-200 2.8VR - Tamron 11-18
2xSB600 - 2x16GB SDHC - Velbon Sherpa 750 - Gorillapod
- Antoinette
- Forumlid
- Contacteer:
- ArjanAanraad
- Clublid
- Contacteer:
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Wat een goede keus!!! :mrgreen:Snadaa schreef:Heb net toch maar de GP batterijen (2700MAh) met GP Powerbank V600 gekocht.....![]()
![]()
![]()
Thks voor alle tips!
To boldly go where I have gone before...

Je gaat er geen spijt van hebben. Goede batterijen betalen zichzelf terug naar mijn idee. Heb je ze gekocht bij "mijn" adresje?
SB800 met 4 of met 5 AA'tjes gebruiken? Scheelt het echt?
Iets snellere laadtijd kan ik me voorstellen. Maar 'echt' merkbaar sneller?
5x1,2 = 4x1,5V. Duidelijk. Maar heeft dat verder invloed anders dan laadtijd?
Praktisch bezwaar tegen 5 is de oplader. Bijna altijd plaats voor 4xAA. Dan moet je 2 laadsessies doen.
Mening?
Praktisch bezwaar tegen 5 is de oplader. Bijna altijd plaats voor 4xAA. Dan moet je 2 laadsessies doen.
Mening?
fremitus schreef:SB800 met 4 of met 5 AA'tjes gebruiken? Scheelt het echt?
Mening?
Groot gelijk, ik hou 't bij de SB800 vooral ook bij 4 AA-cellen.
Als ik echt capaciteit nodig heb voor "rapid-fire" mode, dan zou ik opteren voor een echt externe accu-pack....

- a90
- Forumlid
Ik sta ook op het punt om te bestellen bij deze shop. Dat scheelt wel heel veel geld zeg.PatrickP schreef:Wat een goede keus!!! :mrgreen:Snadaa schreef:Heb net toch maar de GP batterijen (2700MAh) met GP Powerbank V600 gekocht.....![]()
![]()
![]()
Thks voor alle tips!
To boldly go where I have gone before...![]()
Je gaat er geen spijt van hebben. Goede batterijen betalen zichzelf terug naar mijn idee. Heb je ze gekocht bij "mijn" adresje?
Nu zie ik een oplader type V600d en een V800c de laatste is sneller en zou in 15 minuten de batterijen opgeladen hebben. Heeft iemand ervaring met deze snelle lader ?
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"