Gedemotiveerd

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » za mei 10 2008 11:58 am

Hester schreef:Hej,

Bedankt voor de tips allemaal.
Ik fotografeer inderdaad altijd met Iso 100.
Misschien is inderdaad handig om daar eens mee te gaan wisselen :oops:

Buiten gaat het opzich wel maar zodra ik in schaduw plekken ga fotograferen heb ik hezelfde.

Nou ben benieuwd

Foto van gistermiddag rond 17.30
http://www.flickr.com/photos/wesdorpje/ ... 3/sizes/l/
Weet je wat wij hier altijd doen, we zetten de camera standaard op 200 iso.
Staat je bij zonnig weer te fotograferen, dan kun je rustig eens een keertje terug gaan naar 100 iso.
Als je dan toch met de sluitertijden een beetje in de problemen komt kun je gewoon hogere iso's proberen...
Je moet hier gewoon lekker een beetje met de instellingen gaan spelen, en je zult dan goed het verschil zien.

Wat ik handig vind werken dat als je zulke oefenplaten schiet, de functie die bij view NX zit waarbij je de camerainstellingen (aan de linkerzijkant van het scherm) kunt bekijken.

Lekker oefenen en volhouden :wink: :wink: :wink:

Succes Eelco :D
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Hester

Bericht door Hester » za mei 10 2008 12:01 pm

Thx !

Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » za mei 10 2008 12:04 pm

Omdat je met bewegingsonscherpte zit zou je sluitertijdvoorkeuze kunnen gebruiken. Zet die dan op b.v 1/125 of 1/250 , de camera pakt dan het bijpassende diafragma. Ik combinatie met de geadviseerde hogere isowaarde moet het lukken.
Wel even een vraag; weet je de relatie tussen iso/sluitertijd en diafragma?
Ik vraag het maar even omdat vaak uit reacties op het forum blijkt dat men dat 'soms' ? niet weet.

Tammo

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » za mei 10 2008 12:13 pm

Hester schreef:Hej,

Bedankt voor de tips allemaal.
Ik fotografeer inderdaad altijd met Iso 100.
Is daar een speciale reden voor :?:

Zelf doe ik het meestal op ISO 200, 100 of 400. Als het moet ben ik niet bang voor 800 en 1600. Daar zijn best acceptabele foto's mee te krijgen.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”