Pagina 2 van 9

Geplaatst: ma mei 12 2008 11:49 am
door Kroko
Ga niet zelf rommelen. Je hebt dan kans je recht op garantie te verspelen. De winkel waar je het apparaat gekocht hebt is verplicht dit probleem voor je op te lossen ,ga daar heen en NIET naar Nikon oid.

suc6

Geplaatst: ma mei 12 2008 11:53 am
door Mike-Nikon
Inderdaad..............retour naar verkoper en een nieuwe gaan halen.
Meestal zullen ze je camera opsturen maar dan ben je hem een paar dagen of weken kwijt.
En als hij terug is dan is het probleem niet opgelost.

Kun je geen contact opnemen met Nikon ?
Je hebt toch je spullen geregistreerd neem ik aan ?
www.nikon.nl

Je kan dan daar je vraag of opmerking per mail versturen.

Gr Mike

Geplaatst: ma mei 12 2008 12:02 pm
door Kroko
De winkel ruilt hem eventueel voor je om, als je hem zelf naar beverwijk brengt en het gaat bijvoorbeeld twee maanden duren kunnen / hoeven zij niets voor je te doen.

Geplaatst: ma mei 12 2008 12:57 pm
door danny47
oke, je kan dus het beste naar de winkel teruggaan, omdat Mike zegt dat ik beter met Nikon contact kan opnemen en Kroko zegt beter van niet, wat kan ik dan het beste doen?

Geplaatst: ma mei 12 2008 1:11 pm
door Rogier
De winkel waar je de camera hebt gekocht is verantwoordelijk voor de garantieafhandeling. Zij moeten problemen die binnen de garantie vallen voor jou afhandelen, eventueel in samenwerking met Nikon. Dus eerst via de winkelier, niet met garantiegevallen zelf naar Nikon.

Het is trouwens een misvatting dat je meteen een nieuwe camera mee moet krijgen. Je moet de winkelier eerst in staat stellen het probleem te verhelpen. Meestal gebeurt dit door onderhoud of reparatie. Pas als na een aantal pogingen het probleem niet verholpen is gaat vervanging spelen. Er zijn echter wel winkels die het makkelijker vinden om je meteen een nieuwe camera mee te geven. Dit is echter een service van de winkel, ze zijn het niet verplicht.

Geplaatst: ma mei 12 2008 8:35 pm
door danny47
ik snap het, het zou wel jammer zijn als ik de camera een poosje kwijt bent, omdat ik nu net een nestje kittens heb en die wachten niet met groeien totdat mijn camera weer in orde is, maar goed, morgen maar terug naar Kamera-Expres, ben benieuwd, bedankt voor jullie tips en adviezen trouwens

Geplaatst: ma mei 12 2008 8:50 pm
door Arend-ho
Als Nikon nu DBS zou erkennen was het niet zo'n probleem.
als je in beverwijk aankomt trekken ze de schouders op...wat is dat ?
punt is wel dat het een structueel probleem lijkt te worden [ wat beter zou zijn voor de garantie ] maar zolang Nikon niets erkent ...tja hopen dat de winkel zo nice is om een nieuw exemplaar mee te geven

DBS komt voor bij de D80/D200/D300. meestals icm VR lensen.

@patrick..als het zo simpel was dat het contactpunten schoonmaken was hadden we nu het DBS probleem niet meer.

het zit in de mount dat is een ding wat zeker is...de theorie dat de stroomvoorziening naar de interne batterij [ klok ] zou grijpen is voor mij het meest aannemelijk. hoe dat zich technisch vertaald gaat mij te ver. maar een shortcut ergens in een print of software is niet onwaarschijnlijk.

Arend

neemt niet weg dat contactpunten schoonmaken op zijn tijd helemaal niet slecht is.

Geplaatst: ma mei 12 2008 10:32 pm
door Patrick
Arend-ho schreef:@patrick..als het zo simpel was dat het contactpunten schoonmaken was hadden we nu het DBS probleem niet meer.
Don't kill the messenger! Ik heb even samengevat wat in die draadjes geroepen wordt... :oops:

Geplaatst: ma mei 12 2008 11:29 pm
door Arend-ho
@ patrick: ohw nee zal ik zeker niet doen..theorieen te over zullen we maar zeggen.
misschien even kort door de bocht van mijn kant daar ik mij best wel pissig over dit probleem kan maken.
nieuw plaatje ??

het is er..er zijn behoorlijk wat mensen die er last van hebben
het zit in meerdere type body's van Nikon
en Beverwijk roept deels terecht: ja maar hoeveel mensen zijn dat wereldwijd.
Ik heb er een tijdje met dhr van Stijn over zitten praten [ ik had zelf een D200 die daar last van had...vooral icm de 70-200 VR ] deze heeft nog wel wat proberen te doen via Nikon duitsland...maar zonder resultaat.
er kon een nieuwe mainprint in a 600 euro maar of daar het probleem mee opgelost was konden ze niet zeggen....tja..

Arend...die vind dat als je iets koopt, ongeacht het bedrag, het naar behoren moet werken.

Geplaatst: ma mei 12 2008 11:34 pm
door Patrick
Arend-ho schreef:nieuw plaatje ??
Yep, foto die Cees van me gemaakt heeft bij de vogeltjes... Vind je het wat? :oops:
Arend-ho schreef:Arend...die vind dat als je iets koopt, ongeacht het bedrag, het naar behoren moet werken.
Daar staat Arend niet alleen in hoor. Net zoiets als dat gedoe met het rubber op je grip dat loslaat. Daar schijnen ze in Azië geen last van te hebben; schijnt te maken te hebben met de zuurgraad van onze handen... :shock: :shock: :shock:

Leuk zo'n reden, maar ondertussen ben ik een kleine 30 Euro kwijt voor een nieuwe sticker (die ze er overigens wel voor je opzetten, hetgeen ik denk ik toch maar binnenkort ga laten doen).

Geplaatst: ma mei 12 2008 11:41 pm
door Arend-ho
dat wordt handschoenen aan;-)
Laptopgebruikers en slijtageplekken daarop [ ter hoogte van de handen ] hebben ook te maken met de zuurgraad.
voor de 30 euro wist ik het wel daar en niets zo irri is als wieltjes die je niet kan gebruiken.
ja beter plaatje ja...;-)
back on track maar weer...

Arend

Geplaatst: di mei 13 2008 8:00 am
door Scorpio_King
Ik heb dit toevallig gisteren gehad met mijn D3 met de 70-200 VR erop. Volgens mij zit het probleem niet in de body/accu maar in de body/lens.

Bij thuiskomst een andere (volle) accu in de body gedaan en het probleem bleef. Daarna de lens eraf, contacten schoongemaakt en lens er weer op en probleem was daarna vooralsnog verdwenen.

Op het internet (Google) kon ik op een forum ook deze oplossing terugvinden. Wat me trouwens wel opviel op de forums was dat de 70-200 steeds het probleem gaf, ook met verschillende body's.

Geplaatst: di mei 13 2008 8:53 am
door palone
Er is op internet genoeg te vinden over DSB. Dit lijk me toch echt een structureel probleem aan het worden. Als mensen dan via internet gaan klagen, dan krijgt Nikon een kans om er iets mee te doen. Elke klacht is een kans om je te verbeteren. Het is maar hoe je er mee omgaat. Schouders op halen lijkt me in iedergeval niet de juiste manier.

Geplaatst: di mei 13 2008 2:56 pm
door danny47
hebben jullie trouwens een reserve accu van nikon zelf of een ander merk bijv. Ansmann EN-EL3e, die is een stuk goedkoper en langere garantie.

Geplaatst: di mei 13 2008 8:03 pm
door danny47
Nou, ik ben naar Kamera-Expres terug geweest en daar hadden ze nog nooit gehoord van DBS, ze konden ook niets constateren aldaar en moest maar gewoon met de kamera naar huis gaan want hij is gewoon goed, na aandringen wilde ze hem wel een hele dag uitproberen, maar ik vertelde dat ik dat liever zelf doet, je weet nooit wat er mee gebeurd dan, ik kon hem ook opsturen naar Nikon maar ze waren niet erg optimistisch over een mogeljke oplossing, van eventueel omruilen wilde ze helemaal niets weten, ik dus weer onverhoeds naar huis, ik heb Nikon nog gebeld en ik kon de camera opsturen, verzendkosten waren voor mijn eigen rekening, maar ook daar hadden ze niet eerder van het probleem gehoord, lekker blijven ontkennen dus, dan hoef je het ook niet op te lossen, ik was ook niet zo slim om geen 2de accu bij me te hebben, zeiden ze, maar de aanschaf van de camera met lens was voor mij al iets boven mijn budget, dus kom volgende maand wel weer, alles op z'n tijd, maar goed, tot nu toe doet hij het even wel, maar mocht hij het zometeen weer opgeven zal ik er morgen weer staan en dan hebben we dezelfde discussie, ik hoop dat het een tijdelijke dip van de accu cq camera was, ik hou jullie op de hoogte.