Pagina 2 van 3
Geplaatst: za mei 17 2008 11:48 am
door psilin
Wat is nu dan een garantiebewijs bestaande uit 2 delen ? Worden hier de 'doordrukken' mee bedoeld ?
Geplaatst: za mei 17 2008 12:59 pm
door André
Konijn hoeft natuurlijk ook niet te melden dat het een niet EU versie betreft (hoewel dit wel netjes zou zijn) Konijn geeft zelf een jaar garantie (en zelfs daarna kun je je gewoon op het recht van de consumentenbeschermingswet beroepen) Het maakt voor jouw niet uit waar het gekochte product vandaan komt. Konijn is verantwoordelijk voor de garantie afhandeling, en hoe en waar ze dat doen is hun zaak. Geen paniek dus zou ik zeggen. Tenzij Konijn zijn deuren volgende week zou sluiten, ja dan heb je wel een probleem vrees ik.
Re: garantie
Geplaatst: za mei 17 2008 1:54 pm
door Mieke53
henkky schreef:Hallo,
Ik heb eeb vraag en misschien kan iemand mij antwoord geven.
Gisteren na lang wikken wegen een Tele af-svr zoom 70-300 gekocht bij de firma Konijnberg.
Na wat uitleg en demo besloten dat ik hem wilde hebben.
Echter gisteren avond bij het bekijken van de spullen ,het boekje en garantie bewijs zie ik ineens dat er geen nederlands garantie bewijs bij zit.
Er staat (valid in the Continental United States,Alaska,Hawaii,Puerto Rico and U.S Virgin Islands)
Begrijp dat dit geen nederlands garantie bewijs is.
Heeft dit problemen mocht er on verhoopt toch iets zijn.
De firma Kijnenberg is zeer moeizaam per telefoon te bereiken,om hen dit te vragen.
Wel werd mij aan geven om een garantie verlening af te sluiten bij hun,heb dit niet gedaan,daar ik uitga van een fabrieksgarantie.
Hopelijk is er iemand hier die mij iets kan uitleggen.
De koop was voor mij geen pond suiker.
vast dank
Henk
Binnen 8 dagen heb je recht op geld teruggave, als je ´m niet wilt.
Is volgens mij wettelijk maar niemand in zo´n zaak praat erover natuurlijk.
Gr.
Mieke
Geplaatst: za mei 17 2008 3:20 pm
door psilin
Die 8 dagen geldt volgens mij alleen bij koop op afstand, dus NIET als je het in de winkel zelf aanschaft.
Geplaatst: za mei 17 2008 7:03 pm
door Mieke53
psilin schreef:Die 8 dagen geldt volgens mij alleen bij koop op afstand, dus NIET als je het in de winkel zelf aanschaft.
Je kan gelijk hebben, maar ik zou het zeker navragen bij een wetswinkel en anders krijg je er wellicht op het forum nog wel antwoord op.
Ik dacht echt gelezen te hebben(artikel in krant) dat je terug kan geven binnen 8 dagen, volledig terug in de verpakking, onbeschadigd, met aankoopbon.
Enige wat je kan overkomen dat is: geen geld terug maar andere keuze of tegoedbon. Maar dat moet dan wel in de winkel aangegeven staan.
Maar je hebt zelf ook informatieplicht.
Maar zal zelf ook nog even informeren, dan hoor je nog. In PB.
Gr.
Mieke
Geplaatst: za mei 17 2008 8:10 pm
door Grojan
Heb bij Konijn ook wel eens iets binnen acht dagen terug gebracht wat me niet beviel, daar doen ze echt niet moeilijk over, je krijgt gewoon je geld terug.
Groeten Jan.
Geplaatst: za mei 17 2008 11:48 pm
door Mieke53
Grojan schreef:Heb bij Konijn ook wel eens iets binnen acht dagen terug gebracht wat me niet beviel, daar doen ze echt niet moeilijk over, je krijgt gewoon je geld terug.
Groeten Jan.
Ze lijken me ook niet onredelijk. Gewoon even teruggaan.
Zeker als jij zegt dat ze gewoon een jaar garantie geven.
Je weet dat zeker?
GR.
Mieke
Geplaatst: zo mei 18 2008 12:37 am
door Rogier
psilin schreef:Die 8 dagen geldt volgens mij alleen bij koop op afstand, dus NIET als je het in de winkel zelf aanschaft.
Exact. Die afkoelperiode is onderdeel van de Wet Koop op Afstand, en alleen van toepassing bij aankopen via internet en postorder. Wanneer je in een winkel koopt kun je je hier dus niet op beroepen. Het kan zijn dat een winkelier er niet moeilijk over doet, maar ze zijn het niet wettelijk verplicht.
Het is goed dat consumenten beschermd worden, maar ik kan me voorstellen dat winkeliers gek worden van de mensen die iets op internet hebben gelezen en vervolgens menen recht te hebben op van alles. Eerst even je feiten checken voordat je het op internet slingert als je er niet zeker van bent! Niet zomaar van uit gaan dat iemand je wel corrigeert als je het fout hebt, meestal gaan dit soort dingen een geheel eigen leven leiden.
Als je een US garantiebewijs hebt zul je waarschijnlijk geen beroep kunnen doen op europese service onder garantie. Op zich maakt dit niet uit omdat de winkelier waar je het gekocht hebt zorg moet dragen voor garantieafhandeling, ongeacht waar hij het product vandaan heeft. Het was wel zo netjes geweest om te melden dat het een niet-europees product betrof en wat daar de consequenties al dan niet van zijn.
Geplaatst: zo mei 18 2008 8:50 am
door henkky
Ben ik het mee eens,in zovere,dat ik het product wel had gezien op internet de site van konijn.
Maar in de winkel heb gekocht ,na een demo en uitleg van de verkoper.
Na mijn besluit om te kopen heeft verkoper het product gehaald doos open gemaakt lens en zonne kap zaten er in handleiding en gerantie bewijs,maar met geen woord gerept over dat het een niet europees product betrof.Dat was al wenste mij succes en bracht mij naar de kassa.
Dus mijn vraag was gewoon in hoevere heb ik garantie van Nikon of ondersteuning ,behalve dan bij konijn.
Heb Nikon gevraagd hoe het een en ander in elkaar zit,daar ik over de garantie bepaling van hun op internet niet helemaal kan begrijpen.
Geplaatst: zo mei 18 2008 9:03 am
door Marten
Hou ons op de hoogte als je wilt.
Geplaatst: zo mei 18 2008 9:10 am
door henkky
Zal als er bericht is van Nikon hier een melding van maken.
Heb onderwijl begrepen dat er vele zijn die met dit vraag stuk te maken hebben.
Vele verkopers geven geen melding van verkoop door hun van een buitenlands product,zeker hen die via internet iets kopen.
Geplaatst: zo mei 18 2008 12:27 pm
door Mieke53
henkky schreef:Zal als er bericht is van Nikon hier een melding van maken.
Heb onderwijl begrepen dat er vele zijn die met dit vraag stuk te maken hebben.
Vele verkopers geven geen melding van verkoop door hun van een buitenlands product,zeker hen die via internet iets kopen.
Henkky
Ik denk dan Konijn echt niet lullig doet als je zegt dat je wel verwacht dat zij volledige garantie geven op dit product. Daar gaat deze zaak dus eigenlijk om.
Gebeurt er na 1 jaar nog wat met dat ding dan had je ook met een Ned. model moeten betalen. Dus nog geen probleem totdat je teruggeweest bent. Ik heb er vertrouwen in dat het netjes afgehandeld wordt.
En zoals Marten zegt, even melden nadat je geweest bent.
Is het voor iedereen duidelijk.
Gr.
Mieke
Geplaatst: zo mei 18 2008 1:24 pm
door Marten
noortje53 schreef:....Gebeurt er na 1 jaar nog wat met dat ding dan had je ook met een Ned. model moeten betalen. Dus nog geen probleem totdat je teruggeweest bent.....Mieke
ehhh, ja

garantie
Geplaatst: zo mei 18 2008 1:29 pm
door George Fennes
Mieke schreef: Gebeurt er na 1 jaar nog wat met dat ding dan had je ook met een Ned. model moeten betalen. Dus nog geen probleem totdat je teruggeweest bent.
Is maar gedeeltelijk waar Mieke.
Is afhankelijk van de economische afschrijving van een objectief.
Geldt voor een objectief een afschrijving in 4 jaar wat heel redelijk is, zal je na de garantieperiode naar rato van de afgeschreven periode moeten bijbetalen.
Groetjes George

Geplaatst: zo mei 18 2008 1:37 pm
door henkky
Ja is dus waar wat je schrijft,en aan nemelijk dat Nikon een goede kwaliteit levert,waarvan ik verwacht geen problemen te krijgen.Maar voor geval,wil ik zekerheid over de garantie die gegeven word.Alleen Konijn geeft garantie voor 12 maanden,maar ik heb Nikon Nederland gevraagd hoe het eigenlijk zit met spul dat in Nederland word verkocht onder hun naam,maar die uit het buitenland komen( mogelijk grijze import),en zonder mededeling van verkoper worden geleverd aan koper.
Die dan na het pakken past ziet dat er een garantie bewijs in zit welke in Amerika geldig is.