*TEST* LUMIX LX3 en D-Lux 4, tassen, filters enz.

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
CorH

Re: *TEST* o.a. LUMIX LX3, P5000, G10 *UPDATE*

Bericht door CorH » ma mar 09 2009 9:20 am

mikemix schreef:
CorH schreef:Denk ik niet.

In raw, met de ruis bezig geweest andere bewerkingen en nog veel meer.
En zo zijn er mee vragen te stellen waardoor de waarde van wat er gezegd niet is in te schatten.

Dus ,,,,,,,,,,,,,,

Mike, zou jij zo goed zijn om

Ik snap niet wat je wilt, Cor.
Jouw mening over ruis bij hoge iso van lx3.
Meer niet.

Even voor alle duidelijkheid: ik probeer jouw niet aan te vallen of wat dan ook.
Als ik zou twijfelen aan jouw kunnen zou ik de vraag niet aan jou stellen.
Bedankt voor de genomen moeite in dit draadje wat ik zeker verder ga volgen. (ik mag toch nog wel wat vragen he Mike?)

mikemix

Bericht door mikemix » ma mar 09 2009 9:25 am

---
Laatst gewijzigd door mikemix op zo apr 12 2009 2:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » ma mar 09 2009 11:21 am

Tjongejonge wat een lange tenen zeg. Ik ben enthousiast over dit topic en ik heb één kanttekening. Dat maakt mij geen azijnpisser. Waarom vliegen jullie meteen zo de gordijnen in?

Laat ik het nog een keer duidelijk uitleggen: ik trek niet de kwaliteit van de fotografen in twijfel. Ik trek ook niet de kwaliteit van de gebruikte camera's in twijfel. Ik geef alleen aan dat een showcase van de prestaties van diverse p&s-camera's wat mij betreft met zo min mogelijk variabelen moet gebeuren, zodat we een beeld krijgen van wat er zo, af-fabriek, uit de camera komt. Daarmee wil ik dus absoluut niet zeggen dat de foto's die al geplaatst zijn kunstmatig zijn opgepoetst om eventuele tekortkomingen van de gebruikte camera's of van de fotograaf te verhullen. Ik heb de indruk dat het wel zo geïntepreteerd wordt en dat is ten onrechte.

We kunnen van mening verschillen, prima, maar om dan zo afgeserveerd te worden, zonder dat verder inhoudelijk op mijn stelling in wordt gegaan, is buiten de orde.

Verder: ga aub door met het plaatsen van voorbeelden, want ik vind het mooie platen. De respectievelijke fabrikanten kunnen zich geen betere reclame wensen. (en dat is dus niet zuur bedoeld! :) :) )
Laatst gewijzigd door joepert op ma mar 09 2009 11:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » ma mar 09 2009 11:37 am

Skippy schreef:
mikemix schreef:Afbeelding
Tijd voor foto's mensen! Een leuke vergelijking met bovenstaande foto van Mikemix met de LX3, onderstaande foto is door mij gemaakt met mijn Ricoh GRD2.
De LX3 foto is wat harder (meer contrast) en wat scherper. Ik heb in de nabewerking neutraal contrast en wat fill light toegepast. Zwart/wit omzetting m.n.b. Nik Silver Efex.

Afbeelding
Ze zullen bij die Iittala winkel in Utrecht ook wel gedacht hebben wat er aan de hand was, die zaak is tijdens die stadswandeling echt van alle kanten gefotografeerd :).

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma mar 09 2009 1:08 pm

joepert schreef:Ze zullen bij die Iittala winkel in Utrecht ook wel gedacht hebben wat er aan de hand was, die zaak is tijdens die stadswandeling echt van alle kanten gefotografeerd :).
Kijken kijken, fotograferen en niks kopen :mrgreen:

wim
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door wim » ma mar 09 2009 1:30 pm

Ik vind dit reuze interessant. Mike en alle anderen, thx voor alle moeite. Ik loop erg tegen de beperkingen aan van de S3 van Nikon die ik een aantal jaren geleden heb gekocht. Die wordt nu voornamelijk door vrouwlief gebruikt en dat is op dit moment de enige die ik redelijk kan hanteren.
Ik heb de LX3 in handen gehad, maar aarzel nog even, is weer wat groter als ik had verwacht. En ik weet niet of Skippy nieuws heeft van de Ricoh? Heb ik het goed onthouden dat die niet in Raw schoot?

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma mar 09 2009 1:41 pm

wim schreef:En ik weet niet of Skippy nieuws heeft van de Ricoh? Heb ik het goed onthouden dat die niet in Raw schoot?
De Ricoh GRD2 waar ik mee fotografeer (28mm lens) kan wel in RAW (DNG) fotograferen. De nieuwe Ricoh CX1 (28mm-200mm lens) kan dat niet.

wim
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door wim » ma mar 09 2009 2:33 pm

Thx Skppy

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma mar 09 2009 6:35 pm

En nog maar een zwart/witje uit de Ricoh en bewerkt met Silver Efex Pro (pinhole effect).

Afbeelding

mikemix

Bericht door mikemix » di mar 10 2009 5:21 pm

---
Laatst gewijzigd door mikemix op zo apr 12 2009 2:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » di mar 10 2009 7:18 pm

mikemix schreef:Mooi Skip.
Heb jij Silver Efex online aangekocht?
Persoonlijk vind ik het altijd wel leuk als er een doosje omheen zit :)
Dank je Mike. Ik heb Silver Efex online gekocht, wordt vanuit Duitsland, in een mooi zilveren doosje, opgestuurd.

mikemix

Bericht door mikemix » di mar 10 2009 7:40 pm

---

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » di mar 10 2009 11:57 pm

Ik heb net Camera Raw 5.3 van Adobe gedownload en geïnstalleerd. Hiermee zijn de RAW-files van de LX3 te lezen.

Zie http://www.adobe.com/support/downloads/ ... ftpID=4365

Er blijkt wel iets speciaals met de RAW-files aan de hand te zijn, dit is de tekst van Adobe;

Additional notesIn this release of Camera Raw and Adobe Photoshop Lightroom®, there is an important exception in our DNG file handling for the Panasonic DMC LX3, Panasonic DMC FX150, Panasonic DMC FZ28, Panasonic DMC-G1, and Leica D-LUX 4. In this release the native, proprietary files from these cameras can be converted only to linear DNG files. A linear DNG file has gone through a demosaic process that converts a single mosaic layer of red, green, and blue channel information into three distinct layers, one for each channel. The resulting linear DNG file is approximately three times the size of a mosaic DNG file or the original proprietary file format.

This exception is a temporary solution to ensure that Panasonic and Leica's intended image rendering from their proprietary raw file format is applied to an image when converted DNG files are viewed in third-party software titles. The same image rendering process is applied automatically in Camera Raw 5.3 and Lightroom 2.3 when viewing the original proprietary raw file format.

In a future release, Adobe plans to update the DNG specification to include an option to embed metadata-based representations of the lens compensations in the DNG file, allowing a mosaic DNG conversion. In the interim, Adobe recommends converting these files to DNG only to allow compatibility with third-party raw converters, previous versions of the Camera Raw plug-in, or previous versions of Lightroom.

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » do mar 12 2009 5:43 pm

Het is rustig geworden in dit topic, jammer.
Niemand iets te melden meer?
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » do mar 12 2009 6:01 pm

Ja jammer, vind ik ook. De hype is alweer over denk ik.
Gisteren heb ik de G10 en de LX3 eventjes in mijn handen gehad. Niks gekocht helaas hoewel ik het geld in mijn zak had zitten. Als de G10 24mm had gehad zou dat mijn keuze geweest zijn. Bij de LX3 mis ik echt een zoeker, daar kan (en wil) ik echt niet aan wennen.
Helaas zijn de meeste foto's hier geplaatst in z&w. Daar heb ik natuurlijk helemaal niks aan.
Ik heb besloten te wachten op iest fatsoenlijks met zoeker en 24mm en de kwaliteit van de LX3 en G10 beknopt. Tot die tijd heb ik genoeg camera's in huis om mee verder te gaan.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Plaats reactie

Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”