2014: wijzigingen op het forum

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: 2014: wijzigingen op het forum

Bericht door Patrick » ma jan 06 2014 5:08 pm

Toen het tijdje alleen maar over sterren op Mercedessen ging heb ik het gesloten. Lijkt mij geen vreemde actie. Tenslotte hadden we dit draadje ook nog...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » ma jan 06 2014 9:38 pm

Bestuur en forumbeheerders,
ik vind het een zeer verstandige beslissing dat jullie van het "ervaringsniveau", als onderdeel van het "profiel", een facultatieve optie hebben gemaakt.
Forumleden die willen dat er rekening wordt gehouden met hun ervaring, kunnen dat aangeven. Anderen die dat niet willen, hoeven hun ervaringsniveau niet aan te geven.
Alle partijen worden met deze beslissing bediend en zouden m.i. tevreden kunnen zijn.

Ik heb mijn opvatting vanaf het begin niet onder stoelen of banken gestoken, maar vind, nu deze aanpassing een feit is, dat het maar eens gezegd moet worden: het getuigt van wijsheid en oplossingsgerichtheid van jullie kant.

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » ma jan 06 2014 9:42 pm

Fijn dat het op deze wijze dan ook wordt benadrukt
Ook sportief van je :wink:

Dank

Jan en Yuul
Clublid
Clublid

Bericht door Jan en Yuul » ma jan 06 2014 9:49 pm

Marten schreef:Bestuur en forumbeheerders,
ik vind het een zeer verstandige beslissing dat jullie van het "ervaringsniveau", als onderdeel van het "profiel", een facultatieve optie hebben gemaakt.
Forumleden die willen dat er rekening wordt gehouden met hun ervaring, kunnen dat aangeven. Anderen die dat niet willen, hoeven hun ervaringsniveau niet aan te geven.
Alle partijen worden met deze beslissing bediend en zouden m.i. tevreden kunnen zijn.

Ik heb mijn opvatting vanaf het begin niet onder stoelen of banken gestoken, maar vind, nu deze aanpassing een feit is, dat het maar eens gezegd moet worden: het getuigt van wijsheid en oplossingsgerichtheid van jullie kant.
Ook van onze kant hulde voor deze stap.

Groet,

Jan en Yuul 8)
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800

Jan en Yuul
Clublid
Clublid

Bericht door Jan en Yuul » ma jan 06 2014 9:55 pm

Voor de duidelijkheid, onze opmerking is bedoeld richting de forumbeheerder(s)!

Wellicht handig om de overige gebruikers even uit te leggen wat er veranderd is.

Respect!

Groet,

Jan en Yuul :)
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » ma jan 06 2014 10:00 pm

Patrick schreef:Toen het tijdje alleen maar over sterren op Mercedessen ging heb ik het gesloten. Lijkt mij geen vreemde actie. Tenslotte hadden we dit draadje ook nog...
Ik zal ze binnenkort eens tellen voor je.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

DannySan
Clublid
Clublid

Bericht door DannySan » ma jan 06 2014 10:07 pm

Ik heb geen Mercedes, en ook geen ster-allures maar als het nu een 'optioneel' ding is geworden is het nut - mijns inziens - volledig verdwenen.
Ik zal dan ook mijn sterren weghalen.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma jan 06 2014 10:08 pm

Dat vind ik nou weer erg jammer. Waarom zou je er niet je voordeel mee doen als je het voordeel er eerder wel in zag? :shock:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

jfbat
Forumlid
Forumlid

Bericht door jfbat » ma jan 06 2014 10:11 pm

Ik snap dat ook niet helemaal. Wat is het verschil tussen 1 ster omdat dat nu eenmaal moet maar eigenlijk niet mee willen doen of geen ster in dat geval?
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]

Johan v. V.
Clublid
Clublid

Bericht door Johan v. V. » ma jan 06 2014 10:13 pm

DannySan schreef:Ik heb geen Mercedes, en ook geen ster-allures maar als het nu een 'optioneel' ding is geworden is het nut - mijns inziens - volledig verdwenen.
Ik heb hetzelfde gedaan. Samen uit, samen thuis.
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen

Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.

DannySan
Clublid
Clublid

Bericht door DannySan » ma jan 06 2014 10:17 pm

Patrick schreef:Dat vind ik nou weer erg jammer. Waarom zou je er niet je voordeel mee doen als je het voordeel er eerder wel in zag? :shock:
Omdat de insteek niet meer klopt.
Je kreeg 1 ster als 'standaard' en daarbij werd in een seperaat topic aangedrongen op het aanpassen van je ervarings-niveau.
Door het plaatsen van het 'juiste' aantal sterren bij je niveau geef je een houvast aan huidige en nieuwe leden die aangeven wat het ervarings-niveau van iemand is.
Ik heb dat erkend en ook meteen enthousiast gereageerd, klopt.

Niet iedereen was enthousiast, klopt ook en mág ook natuurlijk. Ieder zijn mening en recht om dat te vinden/uiten/intypen enzovoorts.
De 'storm' daaromtrent werd luider en luider en nu is er dus besloten dat je het toch ook 'uit' kunt zetten; daarmee help je het systeem dus om zeep en zijn de sterren weer nietszeggend geworden.
Want je bent nieuw en komt op het forum en ziet 1 t/m 5 sterren en - (of ALT255 dus nix) maar waarom zou iemand dan geen * hebben?
Is dat iemand die het niet snapt? Iemand die zichzelf te goed vindt voor een ster? Iemand die ***** nog te weinig vindt? Je weet het niet en dus zegt het niets meer.
Jammer, maar zo gaat dat bij wijzigingen; soms worden ook die weer gewijzigd en daar trek ik dan ook weer mijn eigen conclusies uit.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

jfbat
Forumlid
Forumlid

Bericht door jfbat » ma jan 06 2014 10:25 pm

Volgens mij is het nu juist duidelijker: als iemand 1 of meerdere sterren heeft, heeft diegene dat bewust aangegeven en is de kans dus ook groot dat iemand met 1 ster dat ook zijn/haar niveau vindt.

Gisteren kon die ene ster ook betekenen dat iemand zijn ervaringsniveau (nog) niet had ingevuld, of dat nou met of zonder reden was. Nu zijn die mensen duidelijk herkenbaar doordat hun ervaringsniveau niet getoond wordt.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]

Doerak
Forumlid
Forumlid

Bericht door Doerak » ma jan 06 2014 10:31 pm

muggie schreef:
DannySan schreef:Ik heb geen Mercedes, en ook geen ster-allures maar als het nu een 'optioneel' ding is geworden is het nut - mijns inziens - volledig verdwenen.
Ik heb hetzelfde gedaan. Samen uit, samen thuis.
Van Bedum, via Zwolle, naar Amersfoort afscheid genomen van het systeem.... wat brengt de rest van Nederland?

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » ma jan 06 2014 10:33 pm

Ik vermoed dat Danny San daar een heel goed punt heeft. Het is mij net zo vergaan.
Ik zal het nog even laten bezinken, maar ik denk dat mijn sterretjes ook gaan vallen. :(
EDIT: dat is inmiddels gebeurd.

@jfbat: nee, het feit dat er blanco's zijn doet alles teniet. Tenzij die niet deelnemen aan foto's plaatsen of van commentaar voorzien. Maar dat gaat nu eenmaal niet gebeuren.

Ach, we zullen het nog wel even overleven... 8)
Laatst gewijzigd door JaapV op ma jan 06 2014 11:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

iJoost

Bericht door iJoost » ma jan 06 2014 11:37 pm

Je kunt nu in elk geval zien wie zichzelf niveau 1 ster vindt. Dat kon voorheen niet. Dus volgens mij heb je zo toch echt meer informatie dan je voorheen had.

Maar je hebt gelijk, waarom iemand zijn/haar niveau niet wil aangeven, dat weet je dus niet. Je weet ook niet waarom iemand zichzelf een bepaald aantal sterren waard vindt. En je weet ook niet waarom iemand zijn foto's wel/niet gewijzigd wil zien. Of waarom ie dat niet aangeeft. Je weet ook niet of iemand misschien lid is van de club als ie het niet op de site laat vermelden. Voorheen was er een veld leeftijd. En je wist zelfs niet hoe oud iemand was... ;-)

Wat weet je nu wel, van willekeurige mensen op het forum? Alleen wat je ziet in de vorm van reacties en in de vorm van foto's. Voor mij is dat eigenlijk ook het enige wat telt en wat boeit.

Plaats reactie

Terug naar “Het Forum”