Prijs van de D300
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik zou het net zo doen. Prima aankoop heb je gedaan.Rolf Horsten schreef:Marten, je hebt gelijk. En ik geluk.
Dit is een gewone reguliere fotozaak. Ik heb geen korting gekregen. Ik hoop dat er, naar aanleiding van mijn melding, wellicht wat meer klanten op hem afkomen. Dat gun ik deze winkelier liever dan de grote bulk bedrijven. Mocht ik ooit een garantie gerelateerd probleem hebben vind ik het prettig om met een winkelier zaken te doen, en niet met een anoniem service point. Let wel: ik heb mijn order bij Foto Quelle ingetrokken. De order met 1488 euro als prijs. Een week na deze order ging de prijs omhoog naar 1599. Ik betaal nu 20 euro meer voor een prettig gevoel. Waarvan akte.
Ik denk en weet dat er meer klanten op hem af zullen komen n.a.v. dit topic.
Jouw aankoop laat ook mooi zien dat die verhalen dat een scherpe prijsstelling synoniem zou zijn met slechte aftersales, geen garantie, geen Nederlands model, lange levertijden etc, etc allemaal naar het rijk der fabelen kunnen worden verwezen.
Ik heb de D300 vandaag gekocht bij Fotovak Engel, op de Leidsestraat hier in A'dam. Had me daar op een lijstje laten zetten. € 1.849,- voor betaald. Geen bodemprijs, maar ik heb het er voor over. Bij Salland automatisering (waar ik trouwe klant ben voor pc-onderdelen) heb ik 'm afbesteld. Mooie prijs daar (1.679,-) maar ik werd moe van de mailtjes met het verschuiven van de leverdatum. Gisteravond de laatste update met 25-12 als verwachte komst. Jaja, net als kindeke Jezus op 1e kerstdag... Dat gaf geen vertrouwen.
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Vandaag de D300 gekocht bij de Media markt in Middelburg voor €1649.
Was €1699 maar omdat ik er de AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f2.8G IF-ED bijkocht kreeg ik dus €50 op zowel de camera als de lens.
Dacht het even te moeten melden.
Mvg, Gino
Was €1699 maar omdat ik er de AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f2.8G IF-ED bijkocht kreeg ik dus €50 op zowel de camera als de lens.
Mvg, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
-
- Forumlid
Thanxx, ik zet hem erbij.Nikon Gino schreef:Vandaag de D300 gekocht bij de Media markt in Middelburg voor €1649.
Mvg, Gino
Mooie deal.
Mooie camera
Mooi objectief!
Mooie prijs.
Oh dus de eerste posting is er om.. Na meer dan 1043 postings haal je wel heel erg uit. Zo te lezen aan het sarcasme in jouw posting is dit jouw stijlMarten schreef:Pardon? Je eerste posting? Reactie op Rolf Horsten?Tobias schreef:Korting, de markt afstropen, buitenlandse modellen ga zo maar door. Tuurlijk zijn er prijsverschillen maar een relatie opbouwen met je leverancier is ook belangrijk. Vandaag twee exemplaren gekocht voor de prijs van 1949 elk. Tja als je wacht dan bespaar je misschien wel 600 euro. Maar er gewoon mee aan de slag gaan is ook heerlijk inplaats van maanden wachten of kopen via een webshop en afhalen bij een pleisterplakker of drogist . Ach is maar wat voor keuze je maakt, alleen als er iets aan mankeert dan is de service weer niks huil huil.
Even kijken wat je allemaal voor onzin opschrijft:
"Korting, de markt afstropen"
Rolf Horsten heeft géén korting gekregen
"buitenlandse modellen"
Het is een Nederlands model
"een relatie opbouwen met je leverancier is ook belangrijk"
Dat doet deze koper ook met zijn leverancier
"Tja als je wacht dan bespaar je misschien wel 600 euro"
Hij heeft niet hoeven wachten. Ja hij heeft wel € 330 bespaard.
"kopen via een webshop en afhalen bij een pleisterplakker of drogist"
deze fotozaak is zeker géén pleisterplakker
alleen als er iets aan mankeert dan is de service weer niks huil huil
Waar haal je dat vandaan? Waarom zou deze fotozaak geen service verlenen?
Samengevat: Je kletst maar wat. Ik heb zelden zoveel onzin in één posting bij elkaar gezien. Laat staan in een eerste posting.
Veel plezier met je aankoop.
Overigens was dit niet aan het adres van Rolf gericht maar algemeen bedoelt. Wellicht vul je het snel in.
Voor jou wil ik het nog wel uitleggen. De kern is dat ik teveel gehuil lees over service als er bij een bodem leverancier is gekocht. Ook dat mag maar service verwachten en goede voorlichting bij iemand die een graante mee wil pikken is vaak teveel van het goede.
Nee daar val je de verkoper mee lastig van de speciaalzaak en koop bij de dumphandel. Mag voel je vrij!
Waarschijnlijk behoor jij ook tot de categorie kijken, informeren en kopen bij... Wellicht is het merk NIKON voor jou toch een maatje te groot en je credit te klein.
Nu volg ik dit forum al een tijdje voor ik ook maar een post heb gedaan. Maar ik zal me conformeren aan jouw specifieke eis en me nederig opstellen.
Succes
-
- Forumlid
@ Tobias, wéér slaat je fantasie op hol.Tobias schreef:Waarschijnlijk behoor jij ook tot de categorie kijken, informeren en kopen bij... Wellicht is het merk NIKON voor jou toch een maatje te groot en je credit te klein.
Nu volg ik dit forum al een tijdje voor ik ook maar een post heb gedaan. Maar ik zal me conformeren aan jouw specifieke eis en me nederig opstellen.
Succes
Je maakt er maar van wat je wilt.
Ik heb in ieder geval grote moeite met mensen die uit de losse pols maar wat beweren.
Als je wat beweert graag ook even aangeven hoe je er aan komt.
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Hallo,
Ik kreeg net een email van Hong Sien met prijzen.
Dacht dat het interessant was deze hier te posten.
"Ik heb nu de prijzen voor de nieuwe Nikon artikelen:
Nikon D3 body euro 3625 over 10 dagen
Nikon D300 body euro 1465 over 10 dagen
Nikon AFS 14-24mm/2.8G euro 1445 (op voorraad)
Nikon AFS 24-70mm/2.8G euro 1440 (op voorraad)
De Nikon D3 en D300 komen met de NX software (je krijgt de key nummer, en het software moet je zelf downloaden), de manuals zijn in het engels, menus zijn instelbaar in het nederlands en engles en andere talen......
UPS express is euro 55 voor een body (4-5 werkdagen)
UPS express is euro 30 voor een lens
UPS euro 75 voor body + lens"
Groeten, Gino

Ik kreeg net een email van Hong Sien met prijzen.
Dacht dat het interessant was deze hier te posten.
"Ik heb nu de prijzen voor de nieuwe Nikon artikelen:
Nikon D3 body euro 3625 over 10 dagen
Nikon D300 body euro 1465 over 10 dagen
Nikon AFS 14-24mm/2.8G euro 1445 (op voorraad)
Nikon AFS 24-70mm/2.8G euro 1440 (op voorraad)
De Nikon D3 en D300 komen met de NX software (je krijgt de key nummer, en het software moet je zelf downloaden), de manuals zijn in het engels, menus zijn instelbaar in het nederlands en engles en andere talen......
UPS express is euro 55 voor een body (4-5 werkdagen)
UPS express is euro 30 voor een lens
UPS euro 75 voor body + lens"
Groeten, Gino

Laatst gewijzigd door Gino op wo dec 05 2007 7:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hey Gino,
Bedankt voor je lijstje. De prijs van een D3 scheelt echt stukken, maar van de D300 niet zo heel veel, slechts € 100,= met de prijs die in Utrecht betaald is. Ik denk dat ik dan voor een Nederlands model zou gaan. De objectieven schelen wel weer behoorlijk, gewoon € 300,= voor een 14-24 en 24-70. Die zou ik wel bij hem betrekken.
Maar ja het heeft pas zin om dergelijke objectieven aan te schaffen als je een FX body hebt en om ze nou te gebruiken op mijn F601 AF, .....
Groet,
Irwan
Bedankt voor je lijstje. De prijs van een D3 scheelt echt stukken, maar van de D300 niet zo heel veel, slechts € 100,= met de prijs die in Utrecht betaald is. Ik denk dat ik dan voor een Nederlands model zou gaan. De objectieven schelen wel weer behoorlijk, gewoon € 300,= voor een 14-24 en 24-70. Die zou ik wel bij hem betrekken.
Maar ja het heeft pas zin om dergelijke objectieven aan te schaffen als je een FX body hebt en om ze nou te gebruiken op mijn F601 AF, .....
Groet,
Irwan
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Graag gedaan Irwan.Pancaran's schreef:Hey Gino,
Groet,
Irwan
Ik dacht, ik post dit mailtje snel op het forum zodat de Dare Devils die graag een D3 willen en de gok durven nemen om bij hem te bestellen aan de gang kunnen.
Ik zou het niet durven, zoveel geld overmaken en dan maar hopen dat alles goed gaat.

Ik weet wel dat het vaak goed gaat bij hem maar ik ben zo iemand waar dat soort grappen wel altijd fout gaat dus waag het maar niet.

Ik deel ook je mening wat betreft de prijs voor de D300, ben ook blij dat ik er zaterdag ééntje te pakken heb gekregen voor een normale prijs.
Zo'n 24-70mm zou ik ook wel willen voor de toekomst maar zie inderdaad ook het nut nog niet om die dan nu al te kopen :mrgreen:
Groeten, Gino

- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
@Hans:Hans Braakhuis schreef:Het heeft volgens mij ook wel zin om er bij te vermelden of er een Nederlandse c.q. Europese of andere gebruiksaanwijzing bij hebt.
Er staat toch bij dat er een Engelstalige manual bij is en dat het toestel in het Nederlands in te stellen is.
Mvg, Gino