POLL D7000
Re: POLL D7000
der is ook een Firmupdate uit misschien dat dat een oplossing bied.
ik heb enorm veel plezier met de D7000 ik fotografeer veel evenementen met rot licht , disco lampen en rook in donkere gelegenheden.
zet dan inderdaad de iso hoger met ext flitser en in de instellingen staan op 3D en extra verscherping
dan heb ik niet last van die waas , misschien valt het met mijn foto`s ook niet op of ik heb er geen last van
ook ik vindt niet dt de D7000 een instapcamera is , in het begin had ik er ook moeite mee gelukkig heb ik leren fotograferen met een lens zonder VR en dus een redenlijk vaste hand gekregen waardoor ik de feeling snel te pakken had
Dus ik ben SUPER tevreden met de D7000
ik heb enorm veel plezier met de D7000 ik fotografeer veel evenementen met rot licht , disco lampen en rook in donkere gelegenheden.
zet dan inderdaad de iso hoger met ext flitser en in de instellingen staan op 3D en extra verscherping
dan heb ik niet last van die waas , misschien valt het met mijn foto`s ook niet op of ik heb er geen last van
ook ik vindt niet dt de D7000 een instapcamera is , in het begin had ik er ook moeite mee gelukkig heb ik leren fotograferen met een lens zonder VR en dus een redenlijk vaste hand gekregen waardoor ik de feeling snel te pakken had
Dus ik ben SUPER tevreden met de D7000
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Had eerder al geklikt op "tevereden" maar nu ik een tweetal maanden verder ben en ook door de
complete guide van Tom Hogan het toestel en zijn instelling echt begin te begrijpen, tevens ook
door het gebruiken van histogrammen en helderheids grafieken en fotografie technieken als zo
danig. Mag er nu ZEER tevereden van worden gemaakt, zoals ik hoopte heefd dit toestel me
ongelovenlijk uitgedaagt om te begrijpen en weten wat ik doe en waarom iets lukt en ook waarom
niet. U allen ook bedankt voor jullie bijdragen op dit mooie forum voor de grote hoeveelheid
kennis die ik hier heb mogen ophalen :mrgreen: .
Vriendelijke groet,
Eric.
complete guide van Tom Hogan het toestel en zijn instelling echt begin te begrijpen, tevens ook
door het gebruiken van histogrammen en helderheids grafieken en fotografie technieken als zo
danig. Mag er nu ZEER tevereden van worden gemaakt, zoals ik hoopte heefd dit toestel me
ongelovenlijk uitgedaagt om te begrijpen en weten wat ik doe en waarom iets lukt en ook waarom
niet. U allen ook bedankt voor jullie bijdragen op dit mooie forum voor de grote hoeveelheid
kennis die ik hier heb mogen ophalen :mrgreen: .
Vriendelijke groet,
Eric.
2 problemen met de D7000.
1e af die minder nauwkeurig en betrouwbaar werkt (vergeleken met de D200 en D300)
Mijn D7000 werkte niet goed vwb nauwkeurigheid met de 1.4 50 G en de 1.4 50mm van Sigma. werkt uitstekend met de 1.8 50mm G en met de 35-70 2.8 D, met de 180mm 2.8D
NB de 1.8 G is als enige goed getset op de D7000 sensor, de 16-85mm die ik ook heb niet.
Maar ik bleef onbetrouwbare resultaten houden (im gek van te worden als je zerker woot dat je op het juiste
punt hebt scherpgesteld en het is niet scherp. Cameratools in Aleldoorn hebben mij laatste jaar geholpen en zagen mijn proleem ook.
Camera en lens 2 x naar Beverwijk geweest zonder enige verbetering. Maar nu waarschijnlijk gevonden. Mijn linkerhand omvat de lens (al 50 jaar) en komt dan soms tegen
de baj. ontgrendelknop aan. Bij de D7000 schakelt een lichte aanraking dan al de AF funktie uit.
Ik hoop dat nu mijn AF problemen verdwenen zijn.
2e probleem. Foto's diverse malen niet meer terug te helen (orrupte JPEG). van kaart gewisseld maar probleem duikt nog steeds op. Ga nu maar een extra kaart plaatsen en dan dubbel wegschrijven.
3e probleem de funktie knop links boven is niet vergrendeld en schuift heel makkelijk weg.
MAW ik wacht op de D7000 opvolger. Liefst een canera waarmee ik in de zoeker kan scherpstellen met een HP zoeker.
Groeten peter montulet apeldoorn.
1e af die minder nauwkeurig en betrouwbaar werkt (vergeleken met de D200 en D300)
Mijn D7000 werkte niet goed vwb nauwkeurigheid met de 1.4 50 G en de 1.4 50mm van Sigma. werkt uitstekend met de 1.8 50mm G en met de 35-70 2.8 D, met de 180mm 2.8D
NB de 1.8 G is als enige goed getset op de D7000 sensor, de 16-85mm die ik ook heb niet.
Maar ik bleef onbetrouwbare resultaten houden (im gek van te worden als je zerker woot dat je op het juiste
punt hebt scherpgesteld en het is niet scherp. Cameratools in Aleldoorn hebben mij laatste jaar geholpen en zagen mijn proleem ook.
Camera en lens 2 x naar Beverwijk geweest zonder enige verbetering. Maar nu waarschijnlijk gevonden. Mijn linkerhand omvat de lens (al 50 jaar) en komt dan soms tegen
de baj. ontgrendelknop aan. Bij de D7000 schakelt een lichte aanraking dan al de AF funktie uit.
Ik hoop dat nu mijn AF problemen verdwenen zijn.
2e probleem. Foto's diverse malen niet meer terug te helen (orrupte JPEG). van kaart gewisseld maar probleem duikt nog steeds op. Ga nu maar een extra kaart plaatsen en dan dubbel wegschrijven.
3e probleem de funktie knop links boven is niet vergrendeld en schuift heel makkelijk weg.
MAW ik wacht op de D7000 opvolger. Liefst een canera waarmee ik in de zoeker kan scherpstellen met een HP zoeker.
Groeten peter montulet apeldoorn.
Ik heb ook een D7000 al een maand. Als ik eerlijk zegt ben niet echt tevreden met de toestel. Ik heb gisteren trouwfoto's gemaakt in de park en de kleuren zijn veel levendig. In de zaal is echt teveel warme kleuren.
Af probleem heb ik ook, meeste fotos zijn onscherp. En de ontspanknop vind ik ook niet fijn.
Mvg
E.Yilmaz
Af probleem heb ik ook, meeste fotos zijn onscherp. En de ontspanknop vind ik ook niet fijn.
Mvg
E.Yilmaz
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Zou het kunnen zijn dat het een verkeerd gebruik van de camera zou kunnen zijn? Welke stand heb je gebruikt? Heb je zelf aan de instellingen gesleuteld (levendig gekozen wellicht?)...Yilmaz schreef:Ik heb ook een D7000 al een maand. Als ik eerlijk zegt ben niet echt tevreden met de toestel. Ik heb gisteren trouwfoto's gemaakt in de park en de kleuren zijn veel levendig. In de zaal is echt teveel warme kleuren.
Een voorbeeldje plaatsen zou veel duidelijk kunnen maken! Liefst een link naar een origineel bestand.
- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Totaal geen problemen met de camera. Gebruik hem nu al ruim een jaar en ben zeer tevreden. Soms een mislukte foto maar dat ligt dan altijd aan mezelf.
Heb nog nooit een corrupte foto gehad en AF is ook altijd goed. Het fijnste toestel wat ik tot nu toe heb gehad.
Voor Pmontulet;
Probleem 1 ligt zoals je zelf zegt waarschijnlijk aan jezelf.
Probleem 2. wat voor kaartje gebruik je? en wat voor snelheid? heb je ooit wel eens een ander kaartje geprobeerd?
Probleem 3 functie knop is vrij makkelijk te verschuiven ben ik het mee eens. maar dat hebben na mijn weten alle niet pro camera's van Nikon.
Probleem 4 Met de D7000 kan je ook al scherp stellen door de zoeker. Je moet alleen een ander matglas erin zetten > http://www.katzeyeoptics.com/item--Niko ... D7000.html
Ik zie dus geen probleem?
Voor E.Yilmaz;
Het plaatsen van orginele foto's zonder bewerking zou een hoop helpen liefst raw. Lijkt me sterk dat het aan de camera ligt. maar je weet maar nooit.
En wat vind je niet fijn aan de ontspanknop? D800 heeft een andere hoek misschien is dat wat voor je?
Heb nog nooit een corrupte foto gehad en AF is ook altijd goed. Het fijnste toestel wat ik tot nu toe heb gehad.
Voor Pmontulet;
Probleem 1 ligt zoals je zelf zegt waarschijnlijk aan jezelf.
Probleem 2. wat voor kaartje gebruik je? en wat voor snelheid? heb je ooit wel eens een ander kaartje geprobeerd?
Probleem 3 functie knop is vrij makkelijk te verschuiven ben ik het mee eens. maar dat hebben na mijn weten alle niet pro camera's van Nikon.
Probleem 4 Met de D7000 kan je ook al scherp stellen door de zoeker. Je moet alleen een ander matglas erin zetten > http://www.katzeyeoptics.com/item--Niko ... D7000.html
Ik zie dus geen probleem?
Voor E.Yilmaz;
Het plaatsen van orginele foto's zonder bewerking zou een hoop helpen liefst raw. Lijkt me sterk dat het aan de camera ligt. maar je weet maar nooit.
En wat vind je niet fijn aan de ontspanknop? D800 heeft een andere hoek misschien is dat wat voor je?

-
- Forumlid
Ik heb de D7000 nu een jaar of daaromtrent en heb meer er dan 20.000 foto's mee gemaakt. Daarvoor had ik een 300S.
In het algemeen ben ik tereden, mer name over de beeldkwaliteit, de mogelijkheid wat meer te kunnen croppen ( handig bij vogelfotografie) en de betere ruisprestaties bij wat hogere ISO's.
Kritiekpuntjes zijn er ook wel. Ik draag hem meestal met een Blackrapid strap,wat voor mij als 70-jarige de beste manier is om de camera met objectieven als de 70-200 of een 300 mm F4 comfortabel een hele dag mee te kunnen dragen. Maar als ik dan een foto wil maken moet ik altijd de instellingen checken, want het instelwiel is meestal verdraaid naar iets anders dan wat ik heb ingesteld ( meestal M).
Mijn grootste grief is dat je niet meer snel je AF- instelling kunt wijzigen zoals bij de D300, maar dat je met een heel klein knopje en instelwielen aan de gang moet. Tot mijn onsteltenis zag ik dat Nikon deze klunzige toestand ook heeft ingevoerd op de D800. Een blunder vind ik.
Verder heb ik nog steeds het idee dat de AF en de belichtingsmeting van de D300 beter werkten.
Qua werking vond en vind ik de D7000 wel een downgrade t.o.v. de D300S, maar qua resultaten is het andersom.
Voor de rest dus niets dan lof. Voor mij hoeft het absoluut niet groter of zwaarder. Ik moet al genoeg meeslepen.
Filmen doe ik overigens nooit.
In het algemeen ben ik tereden, mer name over de beeldkwaliteit, de mogelijkheid wat meer te kunnen croppen ( handig bij vogelfotografie) en de betere ruisprestaties bij wat hogere ISO's.
Kritiekpuntjes zijn er ook wel. Ik draag hem meestal met een Blackrapid strap,wat voor mij als 70-jarige de beste manier is om de camera met objectieven als de 70-200 of een 300 mm F4 comfortabel een hele dag mee te kunnen dragen. Maar als ik dan een foto wil maken moet ik altijd de instellingen checken, want het instelwiel is meestal verdraaid naar iets anders dan wat ik heb ingesteld ( meestal M).
Mijn grootste grief is dat je niet meer snel je AF- instelling kunt wijzigen zoals bij de D300, maar dat je met een heel klein knopje en instelwielen aan de gang moet. Tot mijn onsteltenis zag ik dat Nikon deze klunzige toestand ook heeft ingevoerd op de D800. Een blunder vind ik.
Verder heb ik nog steeds het idee dat de AF en de belichtingsmeting van de D300 beter werkten.
Qua werking vond en vind ik de D7000 wel een downgrade t.o.v. de D300S, maar qua resultaten is het andersom.
Voor de rest dus niets dan lof. Voor mij hoeft het absoluut niet groter of zwaarder. Ik moet al genoeg meeslepen.
Filmen doe ik overigens nooit.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Lijken me hele logische en te verwachten ervaringen Bob.
Het lijkt mij trouwens ook lastig om van een Dx00 body "terug" te gaan naar een body uit het lagere segment als je er echt aan gewend bent.
Het lijkt mij trouwens ook lastig om van een Dx00 body "terug" te gaan naar een body uit het lagere segment als je er echt aan gewend bent.
- JvdKooij
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Bob, doe je dit vaak, ik heb een sunsniper, maar eigenlijk vind ik heel de combinatie met de 300mm f4 toch wel groot en zwaar om daar aan te hangen?Bob42 schreef: Ik draag hem meestal met een Blackrapid strap,wat voor mij als 70-jarige de beste manier is om de camera met objectieven als de 70-200 of een 300 mm F4 comfortabel een hele dag mee te kunnen dragen.
Groetjes,
Jaap
Jaap
-
- Forumlid
Ik loop daar bijna dagelijks mee ( met ook nog een 300 mm F 2.8 en tc 2.0 en Gitzo statief op een karretje) en ik ben er uiterst tevreden over. Geen probleem met het gewicht incl. een 1.4 converter. Ik heb ook een tijdje een monopod gebruikt, maar dat beviel niet.jvdk schreef:Bob, doe je dit vaak, ik heb een sunsniper, maar eigenlijk vind ik heel de combinatie met de 300mm f4 toch wel groot en zwaar om daar aan te hangen?Bob42 schreef: Ik draag hem meestal met een Blackrapid strap,wat voor mij als 70-jarige de beste manier is om de camera met objectieven als de 70-200 of een 300 mm F4 comfortabel een hele dag mee te kunnen dragen.
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Bob42 schrijft dat dit blijkbaar ook zo is doorgevoerd op de D800 dus deze zie je ook als een downgrade naar het lagere segment?Patrick schreef:Lijken me hele logische en te verwachten ervaringen Bob.

Maar het gaat uit eindelijk toch om het laatste?Bob42 schreef: Qua werking vond en vind ik de D7000 wel een downgrade t.o.v. de D300S, maar qua resultaten is het andersom.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Hij doelt maar op een klein aspectje. Nee, dat is niet de weg naar beneden. De D800 is ook een Dx00 body.jan schreef:Bob42 schrijft dat dit blijkbaar ook zo is doorgevoerd op de D800 dus deze zie je ook als een downgrade naar het lagere segment?Patrick schreef:Lijken me hele logische en te verwachten ervaringen Bob.
Het lijkt mij trouwens ook lastig om van een Dx00 body "terug" te gaan naar een body uit het lagere segment als je er echt aan gewend bent.![]()
- JvdKooij
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Dank je voor je antwoord.Bob42 schreef:Ik loop daar bijna dagelijks mee ( met ook nog een 300 mm F 2.8 en tc 2.0 en Gitzo statief op een karretje) en ik ben er uiterst tevreden over. Geen probleem met het gewicht incl. een 1.4 converter. Ik heb ook een tijdje een monopod gebruikt, maar dat beviel niet.jvdk schreef:Bob, doe je dit vaak, ik heb een sunsniper, maar eigenlijk vind ik heel de combinatie met de 300mm f4 toch wel groot en zwaar om daar aan te hangen?Bob42 schreef: Ik draag hem meestal met een Blackrapid strap,wat voor mij als 70-jarige de beste manier is om de camera met objectieven als de 70-200 of een 300 mm F4 comfortabel een hele dag mee te kunnen dragen.
Ik zal het dan toch ook maar proberen.
Ik neem aan dat je de riem dan aan de lens hebt bevestigd?
Overigens heb je wel een aangenaam setje

Groetjes,
Jaap
Jaap
-
- Forumlid
Het gaat om het laatste, wat niet wegneemt dat de bediening achterblijft bij die van de D300Sjan schreef:Bob42 schrijft dat dit blijkbaar ook zo is doorgevoerd op de D800 dus deze zie je ook als een downgrade naar het lagere segment?Patrick schreef:Lijken me hele logische en te verwachten ervaringen Bob.
Maar het gaat uit eindelijk toch om het laatste?Bob42 schreef: Qua werking vond en vind ik de D7000 wel een downgrade t.o.v. de D300S, maar qua resultaten is het andersom.
De 800S is natuurlijk geen downgrade t.o.v de D300S (of de D700 in dit geval), maar ik vind dus wel dat de AF-bediening een stuk minder is. Ik heb inmiddels een paar tests gezien en ik blijk niet de enige te zijn die dat vindt. Op een D7000 vond ik het al knullig, op een camera van de klasse als die van de D800 vind ik het ronduit onbegrijpelijk.
-
- Forumlid
Ja, bevestiging aan het objectief uiteraard. Dan hangt het ook mooi in balans.jvdk schreef:
Dank je voor je antwoord.
Ik zal het dan toch ook maar proberen.
Ik neem aan dat je de riem dan aan de lens hebt bevestigd?
Overigens heb je wel een aangenaam setje