De Nikon D5 wordt begin april verwacht en gaat naar verwachting rond de € 7100,- kosten. De Nikon D500 verschijnt in maart en is ongeveer € 2370,- .
Is er uberhaubt nog iets positiefs over Nikon te melden de laatste tijd??CaptainHook schreef:Toch heb ik zo m'n twijfels bij de prijsstelling van de D500. Als je ziet dat de nieuwe Pentax K-1 (notabene FF met dezelfde highres Sony sensor als de D8xxx) een adviesprijs van zelfs onder de 2k euro heeft...![]()
+1djunclesam schreef:Is er uberhaubt nog iets positiefs over Nikon te melden de laatste tijd??CaptainHook schreef:Toch heb ik zo m'n twijfels bij de prijsstelling van de D500. Als je ziet dat de nieuwe Pentax K-1 (notabene FF met dezelfde highres Sony sensor als de D8xxx) een adviesprijs van zelfs onder de 2k euro heeft...![]()
![]()
Sowieso de D500 alleen vergelijken op basis van sensor/megapixels lijkt me vrij onzinnig... Als je zo begint dan zeg ik dat de K-1 wel erg duur is als je zijn max 4,4 fps vergelijkt met de 10 fps van de D500... Dat is mij die paar extra euro's wel waard.
Dat zijn sowieso totaal verschillende camera's dus gaat vrijwel elke vergelijking mank. En 'goedkope' DX bodies heeft Nikon al genoeg in het assoriment. Dan zeurt iedereen al jaren om een pro DX body en vervolgens wordt er weer gezeurd over de prijs...
Als ze gewoon die D5's voor 1500 euro gaan verkopen dan is iedereen blij zeker?
Ehhh, dat betreft de Nexus 5X, een compleet ander toestel dan de Nexus 5.CaptainHook schreef:Wie heeft het nou weer over positief of negatief?
(ik niet)
Het is slechts een constatering over de gepubliceerde prijzen. En dat de prijs/prestatieverhouding heel erg een perceptie is, die van persoon tot persoon verschilt. Afhankelijk van wat je belangrijk vindt.
Maar als Nikon de D5 voor 1500 euro zou verkopen, zou dat idd iets heel leuks zijn!
BTW: het zou leuk zijn als er teardowns gemaakt werden van Nikon spullen.
B.v. een Nexus 5 wordt verkocht voor U$ 379, de hardware kosten zijn becijferd op U$ 165 (materiaal + fabricage)
http://electronics360.globalspec.com/ar ... 5x-lg-h790
Of een iPhone 6S. U$ 184 voor onderdelen en fabricage en wordt verkocht voor U$ 649
http://electronics360.globalspec.com/ar ... e-6s-a1688
Dat geeft je een idee van de enorme prijstoeslag voor zaken als marketing en allerlei andere blabla.