DuidelijkPruimpit schreef:We schrijven het jaar 1981. Nikon komt met een gehele nieuwe serie lenzen AI-S (manuele foucs)Weef schreef:Ik ben dan weer benieuwd waarom jij dat onzin vindt.Pruimpit schreef: Wat een onzinSorry dat ik het zeggen moet.
We schrijven het jaar 1986. Al deze lenzen zijn waardeloos geworden op de F401. Nog geen 5 jaar later dus!
Dus Nikon zou zorgen dat oudere lenzen altijd op nieuwe camera's zullen werkenLaat me niet lachen.
Dus waar heeft Nikon die goede naam aan te danken? Als de leugen maar vaak genoeg herhaald wordt...Vooruit nog een keer.
Alle Nikon lenzen werken op alle Nikon SLR Camera's, ook die van 50 jaar oudDe compabiliteit van Nikon is onovertroffen.
Nikon D700 gerucht
-
Weef
- johan1967
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *
Die lenzen uit 1981 werken anders nog perfect op mijn D200 hoor (en op de D300, D2x en D3).Pruimpit schreef:We schrijven het jaar 1981. Nikon komt met een gehele nieuwe serie lenzen AI-S (manuele foucs)
We schrijven het jaar 1986. Al deze lenzen zijn waardeloos geworden op de F401. Nog geen 5 jaar later dus!
Aangezien de D3 ook het DX-formaat ondersteunt, zal dat naar mijn idee ook gelden voor de komende FX-camera's. DX-lenzen blijven dus zeker de komende jaren goed bruikbaar. Geen enkel probleem.
-
Marten
- Forumlid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
We schrijven het jaar 2008. Al deze AIs objectieven zijn nog steeds bruikbaar op D200, D300, D3Pruimpit schreef: We schrijven het jaar 1981. Nikon komt met een gehele nieuwe serie lenzen AI-S (manuele foucs)
Waar heb je het over?
- Eeuw
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Wat voor de één waardeloos is, is voor een ander geen enkel probleem. Voor mij is een mf-objectief op een af-body zéker niet waardeloos.. wel minder handig en /of logisch natuurlijk. Maar om die reden zou ik dit merk niet onderuit willen halen hoor.
Groet,
Ewald
Groet,
Ewald
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
-
Weef
-
Pieter
ccare, dat lijkt me wel erg sterk want nikon staat er nogal om bekend om na een introductie eerst een tijd niet te kunnen leveren 
Dus stapels op voorraad leggen zoals bijvoorbeeld Apple dat doet, die de producten gelijk na de introductie in de schappen hebben liggen, is iets wat bij Nikon bij mijn weten niet gebeurd.
Dus stapels op voorraad leggen zoals bijvoorbeeld Apple dat doet, die de producten gelijk na de introductie in de schappen hebben liggen, is iets wat bij Nikon bij mijn weten niet gebeurd.
-
Pruimpit
Lezen is moeilijk heMarten schreef:We schrijven het jaar 2008. Al deze AIs objectieven zijn nog steeds bruikbaar op D200, D300, D3Pruimpit schreef: We schrijven het jaar 1981. Nikon komt met een gehele nieuwe serie lenzen AI-S (manuele foucs)
Waar heb je het over?
Meer dan 90% van de camera's die afgelopen 10 jaar verkocht zijn niet meer Marten en Johan 1967. Kom niet steeds met die D3 aanzetten, om die illussie in stand te houdenjohan1967 schreef:Nikon kennende zullen ze er altijd voor zorgen dat de nieuwe FX-camera's ook in een DX-mode kunnen werken. Ik zou dus nog niet zo snel de DX-objectieven de deur uit doen.
- ccare
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *
DHL heeft in Beringen een europees distributiecentrum van waaruit ondermeer Nikon spullen over heel europa uit geleverd worden.
Die kennis maakt daar weleens foto’s en zo heeft hij de D700 in handen gehad en weet hij van die voorraad.
Ik was zelf ook verbaast toen hij het vertelde maar ik heb geen enkele reden om aan zijn woord te twijfelen.
Misschien dat Nikon het ook anders gaat aanpakken.
Die kennis maakt daar weleens foto’s en zo heeft hij de D700 in handen gehad en weet hij van die voorraad.
Ik was zelf ook verbaast toen hij het vertelde maar ik heb geen enkele reden om aan zijn woord te twijfelen.
Misschien dat Nikon het ook anders gaat aanpakken.
-
Marten
- Forumlid

Het is mij ook een raadsel wat je bedoelt Pruimpit.Pruimpit schreef:..Meer dan 90% van de camera's die afgelopen 10 jaar verkocht zijn niet meer Marten en Johan 1967. Kom niet steeds met die D3 aanzetten, om die illusie in stand te houden
Ik durf te stellen dat ik géén moeite heb met lezen noch met schrijven.