Rangorde Nikon DSLR modellen

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Jur
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jur » wo jul 09 2008 4:20 pm

Nikon schreef:de D2 en de D300 omdraaien. Eerst de D2 en dan de D300-D700-D3
Nogmaals: het is erg afhankelijk van de criteria die je toepast. Bij 100 ISO is de D2x beter (cleaner) dan de D300; bij hoge ISO's is de D300 weer duidelijk veel beter. De D2x heeft een degelijker body, met een betere zoeker dan de D300; de D300 weer een beter LCD scherm. Enzovoorts.
Jur

Nikon

Bericht door Nikon » wo jul 09 2008 4:28 pm

Heb gewerkt met beide, Beide hebben voor en nadelen van elkaar maar over het algemeen vind ik de D300 echt de betere

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » wo jul 09 2008 8:18 pm

Nikon schreef:vind ik
En dat is gelijk het hele probleem van dit topic, of van het aangeven van een 'rangorde' :D

Jur
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jur » wo jul 09 2008 8:40 pm

Nikon schreef:Heb gewerkt met beide, Beide hebben voor en nadelen van elkaar maar over het algemeen vind ik de D300 echt de betere
Ik werk nog steeds (behoorlijk intensief) met zowel de D2x als de D300.
Jur

Analoogje

Bericht door Analoogje » do jul 10 2008 12:13 am

Zoals er in het begin al gezegd werd is dat de rangorde heel erg afhankelijk is van de toepassing en voorkeuren van mensen. Dit bleek uit de reacties. Wat ik op kon pikken uit de reacties is dat de verschillen niet altijd heel groot zijn en als de introductie dicht bij elkaar licht zijn de verschillen helemaal klein (wel lopen de professionele modellen 1 a 2 jaar voor op de prosumer modellen lijkt het). d40 en D60 vormen een aparte nieuwe groep lijkt het die niewe nikonians moeten werven....

Mij heeft het geholpen om een keuze te maken wat bij mijn budget past en ben de gelukkige eigenaar van een 2dehandse D200:-). Dank aan jullie

Ik heb er ook gelijk maar een statief erbij gekocht en ga nu ik een F5, D100 en D200 heb de camera's testen (met statief om bewegings onscherpte uit te sluiten) en tevens de combinaties met mijn lenzen.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”