Pagina 3 van 3
Geplaatst: za sep 13 2008 3:03 pm
door wildebassman

Vandaag schijnt de zon.... en knippert het display weer buiten!
Nikon Service Beverwijk heeft deze klus nog niet in de fingers helaas...
Ik weet niet of ik er nog een keer voor ga rijden kost alleen maar benzine en ergernis. Wel triest dat dit hier klaarblijkelijk te moeilijk is en in de VS zo wordt opgelost.
Geplaatst: za sep 13 2008 10:10 pm
door joepert
Ik vind eigenlijk zo langzamerhand dat het moment aanbreekt om wat meer georganiseerd actie te gaan ondernemen. Daarbij zou ik graag willen weten of het bestuur van de NCN hierin een rol voor de vereniging ziet en zo ja, hoe die er dan uit zou zien.
Geplaatst: zo sep 14 2008 7:17 am
door Nikon Made in Thailand
Ben nu echt van plan mijn 3 maand oude camera in te ruilen voor een Canon 450... Begrijp uit de bovenstaande reacties dat NIKON toch niet zo'n goede zet is geweest van mij. Bij MediaMarkt stonden de twee rivalen naast elkaar en ben van het prijsverschil uit gegaan, dom van me. Nu zie je het verschil! Een discotheek-LCD scherm... en een NIKON servicedienst die zegt dat het opgelost is en de klant zit en paar dagen later met het probleem. Het schermpje met een stift donkerder maken helpt niet echt...
Geplaatst: zo sep 14 2008 7:34 am
door jbrood
dit is misschien je eerste begrijpelijke(boze) reactie, maar wie zegt dat Canon dit beter had opgelost?
Het is niet netjes zoals Nikon dit oplost, zeker niet omdat het vaker voorkomt. Misschien mbv je rechtsbijstandverzekering proberen om toch tot een oplossing te komen? Weet niet of dit kan, maar is altijd te proberen.
Geplaatst: zo sep 14 2008 8:19 am
door dick
Waarom zet jij deze functie niet (tijdelijk) uit, en stel in het menu de tijd in dat het lcd scherm aan blijft?
Dan ben jij van het vervelende knipperende lcd scherm af.
Dit heb ik zelf ook gedaan.
ik laat het zo, bevalt mij veel beter.
Mijn camera heeft er geen last van, maar ik vind het vanaf dag een al storend dat het lcd scherm uitgaat als je de camera bij je oog houd.
Verder is het een fijne camera, waar ik erg tevreden over ben.
Groet,
Dick
Geplaatst: zo sep 14 2008 11:58 am
door joepert
Om nu vanwege één niet functionerend gadget over te stappen naar een ander merk is nu ook weer niet een hele pragmatische oplossing. Je kunt de functie uitzetten en dan werkt de camera precies hetzelfde als alle andere (D60 is volgens mij de enige Nikon camera die deze functie überhaupt heeft, of heeft de D700 het ook? Misschien dat de D90 het ook krijgt?).
Daarmee is jouw (en mijn) ergernis dat het niet goed werkt natuurlijk niet opgelost en ik vind ook echt dat Nikon moet laten zien dat het voor hun ook een issue is. Als ze niet in staat zijn om de functie goed werkend te krijgen (ook niet met een nieuwe camera) weet ik ook niet zo goed wat dan nog een passende tegenprestatie zou zijn. Van mijn part een paar tegoedbonnen voor sensor reinigen o.i.d.
Wat ik ook lastig vind, is dat ik mijn camera weer ik-weet-niet-hoe-lang kwijt ben als ik hem opstuur om er iets aan te laten doen (wat dan uiteindelijk niet blijkt te werken).
Het zou volgens mij goed zijn als Nikon inventariseert welke camera's de klachten hebben (en dan vooral ook kijken naar de serienummers). Aan de hand daarvan kunnen ze dan bepalen of het een probleem is dat bij een bepaalde batch hoort of niet. Dan lijkt me een terugroepactie in de rede liggen...
Geplaatst: zo sep 14 2008 4:45 pm
door dragontales
Ik heb ook de D60 nu ruim week in mijn bezit heb scherm heb ik ingesteld op klassiek met zwarte achtergrond dat kijkt al stuk prettiger en knipperen heb ik nog geen last van gehad maar is nu ook niet irritant als ik voor mijn oog hou.
Geplaatst: zo sep 14 2008 5:21 pm
door wildebassman

Ik weet nog niet wat ik ga doen. Ik vind het wel jammerlijk dat het niet is opgelost. Natuurlijk valt er wel mee te leven maar het zou gewoon moeten functioneren zodat ik zelf kan kiezen hoe ik de camera instel.
Ik ga eerst aan het eind van de maand naar Parijs om lekker te gaan schieten en misschien hebben ze dan bij Nikon ondertussen wat bijgeleerd...
reacties gevraagd
Geplaatst: di sep 16 2008 4:38 pm
door George Fennes
Ik heb vandaag Nikon Service Point in Beverwijk gebeld over het knipperende scherm van de D60, Heb hem zelf niet maar een vriend van mij.
Die dame aan de telefoon vertelde mij dat ze nog nooit van die klacht had gehoord en dat ik de eerste was die met die klacht belde.
Dat is dus een pertinente leugen van die dame

, want uit de berichten hiervoor in dit draadje blijkt dat het wel een bekend probleem is.
Echt jammer dat men om zulke kleine dingen moet liegen.
Zijn er nog meer leden die met dit knipperende schermpje te maken hebben.
En hebben jullie het kunnen oplossen?
Zo ja hoe hebben jullie het opgelost?
Ik hoor graag van jullie.
Groetjes George

Geplaatst: di sep 16 2008 4:53 pm
door joepert
Dit is nou precies wat ik bedoel: elk individu zal (ondanks dat ik verwacht dat Nikon in beginsel elke klacht zal onderzoeken) toch te horen krijgen dat het iets bijzonders is. Ik haat het soort programma's maar je bent geneigd Kassa of Radar in te schakelen... Ik vraag me nog een keer af of de NCN hierin een rol ziet weggelegd. Uiteraard is het geen consumenten-beschermingsorganisatie maar ik begrijp toch dat er contacten zijn tussen de vereniging en Nikon, langs die lijnen zou een simpele melding toch gedaan moeten kunnen worden. In het laatste clubblad stond immers nog de opmerking dat Nikon in Beverwijk dit euvel kan verhelpen.
Geplaatst: di sep 16 2008 5:39 pm
door noogle
Even een link van dit draadje mailen naar 1 van de jongens van Nikon waar een e-mailadres van bekend is?
Michael
actie
Geplaatst: di sep 16 2008 7:12 pm
door George Fennes
Ik heb een mailtje naar de directie van NSP Beverwijk gestuurd en wacht nu op antwoord.
Ik geef ze de gelegenheid om netjes en correct antwoord te geven.
Maar ik wil wel alle gegevens verzamelen van al degenen die problemen met het flikkerende D60 schermpje hebben en ze daar mee confronteren.
Dus als jullie het er mee eens zijn geef mij via een PB al jullie gegevens zoals wanneer en waar gekocht serienummer en jullie adres en telefoon en email.
Dan zet ik alles in een exel bestand en kan ik er met NSP Beverwijk over praten.
Ik hoor het wel.
Groetjes George
