SPIKE schreef:
Verder valt mij op dat het wel heel erg goed gaat met de economie, of sommige zijn echt pixel G**L…ik zie sommige net zo makkelijk overstappen van de D50 / D70 naar een nieuwe en duurder type camera. Zijn de zichtbare verschillen (resultaten) dan zo groot???
Ik ben teruggegaan van 5MP in een P&S camera naar 4MP in een DSLR... 4MP is meer dan genoeg voor mij.
Ik heb de D70 rage overgeslagen. Het was de eerste DSLR die ik serieus overwoog om mijn NIKKORS digitaal te gaan gebruiken. Ik vond de zoeker echter drie keer niks (te klein om goed manual scherp te stellen).
Ik heb nu een D2H omdat de handling echt geweldig is. Echt een fantastische zoeker i.c.m. een Katz Eye “Plus” Split Prism matglas. Voor resultaten moet je echter nog steeds je best doen. Misschien wel meer. Je hebt volledige controle, maar dat verlangt de camera ook van je. Dit geeft mij echter veel meer voldoening.
Het is controle, handling, snelheid, accuprestaties, duurzaamheid, etc. Dingen die je niet direct terugziet in de foto's.
Als je niet weet waar je mee bezig bent maak je echt niet betere foto's met een Pro-DSLR. Eerder slechtere.
Uiteindelijk komt het altijd neer op compositie en licht; beeldhoek, focus, DOF, diafragma, sluitertijd en ISO. Welke camera je ook gebruikt.