Batterijgrip

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
ArjanAanraad
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Batterijgrip

Bericht door ArjanAanraad » ma mei 18 2009 10:33 pm

He goede tip,

Daar heb ik nog nooit aan gedacht...stom :oops:

Tja en die grip....ik wil niet meer zonder. Ik heb er een zowel op de D80 als op de D700 zitten, echt geweldig. Je merkt pas het verschil als je hem er weer afhaalt.
chip54 schreef:
HH nikon schreef:Enigste nadeel (maar dat gaat natuurlijk ook op voor de originele grip); de kamera met gemonteerde grip kiept nu altijd voorover (op de objectiefrand) als je hem bv op een tafel legt.
Een camera leg je altijd op z'n rug, kun je geen spanning op de lensvatting krijgen!
NCN lid but still wondering......keep it clear!

http://www.arjanaanraad.nl

Irmo

Bericht door Irmo » do mei 21 2009 9:24 am

Onlangs ook een grip van Phottix besteld voor mijn d700. alles werkt perfect. Echter de spanning is zo van de accu's af. Geprobeerd met penlite battery om snelheid te testen. 2 dagen later was alles leeg accu en battery. Er een accu voor gekocht echter hierbij wederom accu weer binnen 2 a 3 dagen leeg zonder ook maar 1 foto te schieten. Wat doe ik verkeerd ben juist blij dat die grip er onderzit.
Alvast bedankt voor de moeite :(

rovinge

Bericht door rovinge » do mei 21 2009 9:46 am

HH nikon schreef:
chip54 schreef:
HH nikon schreef:Enigste nadeel (maar dat gaat natuurlijk ook op voor de originele grip); de kamera met gemonteerde grip kiept nu altijd voorover (op de objectiefrand) als je hem bv op een tafel legt.
Een camera leg je altijd op z'n rug, kun je geen spanning op de lensvatting krijgen!
......
Als objectief niet te lang is zet ik 'm met filter plat op tafel; body steunt dan op objectief, en is zwaar genoeg om niet om te vallen.

Roel

ArjanAanraad
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door ArjanAanraad » do mei 21 2009 10:05 am

Tja daar kan ik niks van zeggen zo...kan natuurlijk niet de bedoeling zijn, neem even contact op met de leverancier of zo. Ik heb de originele en nergens last van, waarom bezuinigen op een paar tientjes met zo'n dure camera..... :oops:
Irmo schreef:Onlangs ook een grip van Phottix besteld voor mijn d700. alles werkt perfect. Echter de spanning is zo van de accu's af. Geprobeerd met penlite battery om snelheid te testen. 2 dagen later was alles leeg accu en battery. Er een accu voor gekocht echter hierbij wederom accu weer binnen 2 a 3 dagen leeg zonder ook maar 1 foto te schieten. Wat doe ik verkeerd ben juist blij dat die grip er onderzit.
Alvast bedankt voor de moeite :(
NCN lid but still wondering......keep it clear!

http://www.arjanaanraad.nl

Jaco1
Forumlid
Forumlid

Bericht door Jaco1 » do mei 21 2009 11:36 am

Ik heb ook is ergens gelezen dat als je de camera op zijn rug neerlegt dat, als er ergens vuil in je body zit, op de sensor terecht komt, ik vond het wel logisch maar de camera laten steunen op het objectief vind ik ook niet echt 'veilig' in de kast. Nu staat de camera meestal op de grip met onder het objectief een boekje.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”