Keuze nieuwe tv

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
gijsmondria
Forumlid
Forumlid

Re: Keuze nieuwe tv

Bericht door gijsmondria » wo okt 28 2009 11:39 pm

Ik weet dat er verschil is in kabels, en dat dat ook hoorbaar is. Maar je hebt goede kabels en dure kabels. Ik houd het oppervlakkig (kabels). Ben ook redelijk lees actief op audio forums, en het is bijzonder dat er net als bij de keus van een tv geen eenduidigheid over is.

Mijn set: Slordige foto ik weet het :wink:

Afbeelding

de speakers zijn de Infinity Kappa 80
Nikon D90
Nikon 80-200 f2.8 - Tamron 17-50 2.8 - Kenko pro 2x

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door André » wo okt 28 2009 11:58 pm

Als je het hebt over audiokabels (analoog signaal) dan heb je gelijk, dan maakt het wel degelijk uit welke kwaliteit kabel je kiest.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » do okt 29 2009 1:09 am

flippie17 schreef:Als je het hebt over audiokabels (analoog signaal) dan heb je gelijk, dan maakt het wel degelijk uit welke kwaliteit kabel je kiest.
Ik had het niet alleen over analoog. Ik heb toendertijd geluisterd naar digitale interlinks. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op de Siltech HF-9 G3. Het model van Siltech eronder klonk bijna zielig in vergelijking met deze kabels. Andere merken (die ik getest heb) waren nog minder. Er was toen nog een duurder model, maar die heb ik bewust niet beluisterd; er zijn grenzen aan wat zo'n kabel mag kosten.

Ik heb trouwens blind getest; iemand anders wisselde de kabels.

Maar het blijft vreemd dat er verschil tussen zit.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

TomD80

Bericht door TomD80 » do okt 29 2009 8:40 am

Ik heb recent beide gekocht, een lcd voor de slaapkamer en een plamsa voor in de huiskamer. Ik zal even de voor en nadelen geven die mij opvallen. Beide schermen zijn voorzien van digitale televisie via caiway met een HD decoder.

Voordelen plasma:

-responstijd!: (grootste voordeel! vooral als je van voetbal houdt, mijn lcd heeft een verversingssnelheid van 1ms volgens mij is dit het snelste wat je kan krijgen bij lcd maar toch stoor ik me er aan)

-kleuren: Plasma heeft miljoenen kleuren, lcd 32000, dit zie je, vooral bij donkere kleuren.

- scherpte: lcd kan echt niet tippen aan een goede plasma qua scherpte, lcd blijft altijd wat korrelig.

- plasma tv is zwaar, dit maakt hem minder aantrekkelijk voor inbrekers.

- inkijkhoek heb je nooit last van.

voordelen lcd:

- verkrijgbaar in kleinere maten, bijvoorbeeld voor op slaapkamer.

- verbruiken minder energie, scheelt je ongeveer een 10tje per jaar vergeleken bij plasma.

- LCD is een stuk lichter als plasma en daardoor makkelijker op te hangen.

Nadelen plasma:

-iets hogere electriciteitsrekening, ongeveer een 10tje per jaar.

- inbranden, bij nieuwere plasma's heb je hier geen last van.

- zwaar, hierdoor moeilijker op te hangen aan bijvoorbeeld ytongblokjes.

- bij zonlicht last van weerspiegeling, koop dus 1 met de speciale anti spiegeling coating.

- slecht imago door wat hoger stroomverbruik.

nadelen LCD:

- responstijd, mijn grootste ergernis. zelfs bij 1 ms.

- gebrek aan kleur en scherpte.

- korrelig beeld.

- dode pixels. bij sommige merken krijg je geloof ik een nieuwe bij dode pixels.

- inkijkhoek, altijd minder als bij plasma.

- licht, inbraakgevoelig.

- je vrienden noemen je een hippie omdat je niet voor het beste wilt gaan om het milieu te sparen.

Verder wou ik nog even zeggen dat het argument van BCC over grote merken maken geen plasma meer echt onzin is, Pioneer is toonaangevend in het maken van LCD en plasma en die maken meer plasma dan LCD.

Veel succes met je keuze, en als ik een tip mag geven, ga voor de Panasonic TX- P42G10. Heb je voor 8 of 900 euro de beste tv voor dat geld.

Groeten Tom

Duuuv
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Duuuv » do okt 29 2009 9:33 am

Over dode pixels..... winkeliers/fabrikanten hebben vaak de vreemde policy dat je er een paar moet accepteren voor je mag zeken.

Dus, lcd tv's en monitoren kun je het beste bij een webshop kopen. Niet alleen voor de prijs en het gemak. Zeker ook vanwege het feit dat je onvoorwaardelijk 7 dagen het recht hebt de zooi retour te sturen zonder opgaaf van reden. Een betere en goedkopere pixel garantie krijg je nergens.

gijsmondria
Forumlid
Forumlid

Bericht door gijsmondria » do okt 29 2009 9:35 pm

Hij is binnen, het is een Panasonic viera 40inch full HD 600Hz plasma geworden.
Type nummerTX-P42G10E.\Ziet er tot nu toe goed uit. Digitenne is niet geweldig, maar is naar te kijken. Via de laptop is het echt haarscherp. Lekker dus.
Ben helaas wel boven budget gegaan. Er stonden vier Panasonics naast elkaar bij de Its. de HD ready, Full HD 100H,
Full HD 400Hz en de Beste uit de serie de Full HD 600Hz. verschil was zichtbaar, en bij twee concurerende winkels geweest, en waren allemaal voor de 600HZ als besteTv.
Toen de pijs: €1099.- Its heeft nu laagste prijs garantie, dus bij de concurenten gekeken €999.- Heb nu het demo model meegekregen voor €900.- met de volle garantie en een HDMI kabel.

Ik blij :D

Heeft iemand tips voor de instellingen van de videokaart. Is een Nvidia kan een apart profiel aanmaken voor de tv, maar de instellingen gaan mij iets te ver zonder uitleg.
Nikon D90

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door André » do okt 29 2009 10:19 pm

Van harte Gijs, en nu genieten maar. Je hebt wel een goede deal kunnen maken hoor. Heb je ook zo'n monteur op een karretje mee gekregen :) :D :mryellow:
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Nikon Haak

Bericht door Nikon Haak » do okt 29 2009 10:29 pm

Mijn persoonlijke keuze is gevallen op de Beovision 4 - 103

Nu ga ik verder dromen...

:)

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr okt 30 2009 1:33 am

Mooi ding.

Waarom heb je, net als ik, uiteindelijk voor plasma gekozen?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr okt 30 2009 5:42 am

gijsmondria schreef:Digitenne is niet geweldig, maar is naar te kijken
:roll: Waarom keus voor Digitenne met bijbehorend verlies aan kwaliteit door signaal via ether? Ik heb digitale TV via de kabel met minimaal verlies door gebruik smartcard in speciaal cardslot direct in TV waardoor geen verlies via decoder en analoge scartkabel. De ketting blijft zo sterk als de zwakste schakel.

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » vr okt 30 2009 11:46 am

Skippy schreef:
gijsmondria schreef:Digitenne is niet geweldig, maar is naar te kijken
:roll: Waarom keus voor Digitenne met bijbehorend verlies aan kwaliteit door signaal via ether? Ik heb digitale TV via de kabel met minimaal verlies door gebruik smartcard in speciaal cardslot direct in TV waardoor geen verlies via decoder en analoge scartkabel. De ketting blijft zo sterk als de zwakste schakel.
Ja, digitenne is van alle opties toch wel het beroerdste. Waarom geen HDTV of op zijn minst digitale TV? Daar koop je zo'n ding toch voor?

gijsmondria
Forumlid
Forumlid

Bericht door gijsmondria » vr okt 30 2009 7:54 pm

Ik heb gekozen voor een plasma, omdat ik het toch het mooiste beeld vind. scherp helder en echt zwart. Ik woon in het buitengebied van Enschede, er is geen kabel beschikbaar. heb toen ik er kwam wonen voor digitenne gekozen voor het gemak. Ik ga in de toekomst overstappen op canal digital. Helaas kun je digitenne niet opzeggen binnen een jaar.
Nikon D90

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » zo nov 01 2009 5:35 pm

Geen kabel in Nederland? Er gaat weer een wereld voor me open als verwende randstedeling. Ik zou dan inderdaad ook voor canal digital gaan. Ik zou voor de 7,95 die Digitenne per maand kost niet gaan zitten wachten, maar goed dat is voor ieder een andere keuze natuurlijk.

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » zo nov 01 2009 6:18 pm

joepert schreef:Geen kabel in Nederland? Er gaat weer een wereld voor me open als verwende randstedeling. Ik zou dan inderdaad ook voor canal digital gaan. Ik zou voor de 7,95 die Digitenne per maand kost niet gaan zitten wachten, maar goed dat is voor ieder een andere keuze natuurlijk.

Verwende randstedeling..........volgens mij is het daar pure armoede. Weer zo'n typische opmerking van een randstedeling die zich superieur voelt.
Het tegendeel is echter het geval Jullie weten daar de kwaliteit van leven onvoldoende op waarde te schatten.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo nov 01 2009 6:46 pm

Gobert schreef:Verwende randstedeling..........volgens mij is het daar pure armoede. Weer zo'n typische opmerking van een randstedeling die zich superieur voelt.
Het tegendeel is echter het geval Jullie weten daar de kwaliteit van leven onvoldoende op waarde te schatten.
Ik zie geen smiley staan, dus neem maar even aan dat dit serieus bedoeld is. Het forum is geen plek om op de man spelen en met modder gooien. :frown:

Graag terug naar het onderwerp als daar nog iets aan toe te voegen is.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”