aanschaf photoshop
- Adriaan
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: aanschaf photoshop
Even voor mijn begrip.
Als je docent ben van pakweg een HBO-opleiding en je gebruikt CS5 betaal je € 27,50 voor het pakket.
Ben je professioneel fotograaf dan betaal je meer dan € 1000,-.
Kan iemand me hier de logica van uitleggen?
Als je docent ben van pakweg een HBO-opleiding en je gebruikt CS5 betaal je € 27,50 voor het pakket.
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Weet je hoe drugsdealers werken Adriaan? Zo werkt het ook bij dit soort software...Adriaan schreef:Even voor mijn begrip.

- Jolanda
- Clublid
- Contacteer:
Ik werk niet in het onderwijs, maar mijn dochter is 5 jaar en zit op de basisschool. Ik heb een verklaring van de school en kan nu via surfspot.nl CS5 aanschaffen. Niet voor 27,50 maar ik geloof voor een kleine 200 euro....
click voor mijn foto's op flickr.
Dat snap ik even niet Jolanda, wat voor verklaring dan. Ik heb er ook namelijk die op de basisschool zitten. 

Breda.......here we come(back)
Mijn vrouw werkt in het onderwijs, Lightroom 3 NL € 90,-, PS Elements UK € 116,-, CS5 expanded PS NL € 225,- . Uitsluitend voor leerkrachten. gr. peter
- Adriaan
- Forumlid
Mijn zoon zit op een HBO-opleiding.
Hij kan via Surfspot CS5 Design premium kopen voor € 74,75 per jaar.
Het "gewone"pakket kost € 399,- Design standard is goedkoper: € 289
Photoshop CS5 extended kost daar € 225,- Lightroom is 9 tientjes.
Dan moet je dus wel ingeschreven staan als (HBO-)student.
Benieuwd hoe anderen dat doen met een kind op de basis-school.
Wordt je dan een soort onderwijsassistent?
Hij kan via Surfspot CS5 Design premium kopen voor € 74,75 per jaar.
Het "gewone"pakket kost € 399,- Design standard is goedkoper: € 289
Photoshop CS5 extended kost daar € 225,- Lightroom is 9 tientjes.
Dan moet je dus wel ingeschreven staan als (HBO-)student.
Benieuwd hoe anderen dat doen met een kind op de basis-school.
Wordt je dan een soort onderwijsassistent?
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Volgens mij gaan studenten inderdaad op jaarlicentie. Medewerkers kunnen een licentie kopen die ze mogen gebruiken zolang ze op de betreffende plek werken... prijs is een beetje afhankelijk van de instelling maar voor mij is dat dus de eerder genoemde 27,50. Hartstikke legaal dus totdat je een andere baan neemt dan moet je dus even een normale licentie kopen (1000euro??). Misschien maar even meenemen in die gouden handdruk/afscheidspremie? 
Waarom de een voor 27,50 op de eerste mag mag zitten en de ander voor 1000 euro is mij ook een beetje ene raadsel. Je kunt adobe daarmee natuurlijk niet beschuldigen van het bevorderen van download gedrag... ik kan me toch stiekem wel voorstellen dat mensen die NIET goedkoop de beschikking hebben over een onderwijs licentie sneller in de verleiding komen bij zo'n bedrag.
Een ferrari is voor de elite, photoshop wil dat blijkbaar ook zijn??

Waarom de een voor 27,50 op de eerste mag mag zitten en de ander voor 1000 euro is mij ook een beetje ene raadsel. Je kunt adobe daarmee natuurlijk niet beschuldigen van het bevorderen van download gedrag... ik kan me toch stiekem wel voorstellen dat mensen die NIET goedkoop de beschikking hebben over een onderwijs licentie sneller in de verleiding komen bij zo'n bedrag.
Een ferrari is voor de elite, photoshop wil dat blijkbaar ook zijn??
Fin.
Het blijft vreemd deze regeling. Je ziet de prijs waar wij het voor kopen. Maar dat onderscheid, zij werkt op een zmlk, de laagste vorm van onderwijs (waar dit huidige kabinet de zwaarste bezuinigingen wil doorvoeren) er zal nooit ook maar 1 leerling zo'n programma kopen. In dit geval is er dus geen enkele spraak van reclame of promotion van jouw product. Maar over terugbetalen? Misschien, ze moet nog 7 jaar en denk niet dat ze dan nog iets moet betalen. Wij hebben overigens alleen maar MS office voor Mac gekocht van 2011 voor € 19,-. Beperk me maar met dat voor mij nog steeds zeer fijne NCX2. gr. petergewoon peter schreef:Mijn vrouw werkt in het onderwijs, Lightroom 3 NL € 90,-, PS Elements UK € 116,-, CS5 expanded PS NL € 225,- . Uitsluitend voor leerkrachten. gr. peter
Marktplaats en software hmmm. Vreemde combinatie wat mij betreft.
En wat betreft de werkgelegenheid bij Adobe: Ik denkt dat dat wel goed zit omdat ontzettend veel profs de adobe software gewoon betalen. Als ze er echt mee zaten dat hun software illegaal aangeboden werd zouden ze het echt wel beter beveiligen. De code's die ze gebruiken voor alles zijn wel erg makkelijk te hacken. Er zijn goedkopere programma's op de markt die echt stukken lastiger te kraken zijn dan de Adobe producten
En wat betreft de werkgelegenheid bij Adobe: Ik denkt dat dat wel goed zit omdat ontzettend veel profs de adobe software gewoon betalen. Als ze er echt mee zaten dat hun software illegaal aangeboden werd zouden ze het echt wel beter beveiligen. De code's die ze gebruiken voor alles zijn wel erg makkelijk te hacken. Er zijn goedkopere programma's op de markt die echt stukken lastiger te kraken zijn dan de Adobe producten
- Matthieu
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Die software geloof ik wel .....gewoon peter schreef:Mijn vrouw werkt in het onderwijs, Lightroom 3 NL € 90,-, PS Elements UK € 116,-, CS5 expanded PS NL € 225,- . Uitsluitend voor leerkrachten. gr. peter
Waar kan ik zo'n vrouw krijgen ?
:mrgreen:
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Het illegaal gebruik is mi 1 van de redenen voor die (in mijn ogen ook) exorbitante prijs.Melliw schreef:Dat is en blijft diefstal. En diefstal van ca. € 1000,- vind ik nogal wat.
Waarom zou Adobe het product extra duur maken als dat niet nodig is? Ze snijden zichzelf dan in de vingers.
Wanneer je niet wilt betalen dan niet maar gebruik het dan ook niet.
LightRoom met wat additieeven en PS Elements is voor mij meer dan ik kan behappen.
Hmm, zit dan toch ook op zo'n €500.-
Willem.
- Melliw
- Clublid
- Contacteer:
Ik volg dus een voltijd HBO-studie en kan dus inderdaad de bovenstaande pakketten kopen voor deze prijzen. Deze is geldig zolang ik er privé gebruik van maak, ik meen op slechts 1 PC tegelijk. Ook als mijn studie klaar is mag ik dit nog gewoon gebruiken.gewoon peter schreef:Mijn vrouw werkt in het onderwijs, Lightroom 3 NL € 90,-, PS Elements UK € 116,-, CS5 expanded PS NL € 225,- . Uitsluitend voor leerkrachten. gr. peter
Echter ik kan slechts 1 Studie-licentie aanschaffen per kalenderjaar. Hetzij Photoshop, hetzij Word enz.
Voor de eerder genoemde prijs van ca. € 67,- kan ik een licentie kopen voor slechts 1 jaar.
Groeten van Willem
NagNag: PS voor mij?Melliw schreef:Ik volg dus een voltijd HBO-studie en kan dus inderdaad de bovenstaande pakketten kopen voor deze prijzen.
Grinnik.
Willem.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
volgens mij mag je hem gebruiken zolang je studeert en moet je daarna een nieuwe licentie kopenMelliw schreef:Ik volg dus een voltijd HBO-studie en kan dus inderdaad de bovenstaande pakketten kopen voor deze prijzen. Deze is geldig zolang ik er privé gebruik van maak, ik meen op slechts 1 PC tegelijk. Ook als mijn studie klaar is mag ik dit nog gewoon gebruiken.gewoon peter schreef:Mijn vrouw werkt in het onderwijs, Lightroom 3 NL € 90,-, PS Elements UK € 116,-, CS5 expanded PS NL € 225,- . Uitsluitend voor leerkrachten. gr. peter
Echter ik kan slechts 1 Studie-licentie aanschaffen per kalenderjaar. Hetzij Photoshop, hetzij Word enz.
Voor de eerder genoemde prijs van ca. € 67,- kan ik een licentie kopen voor slechts 1 jaar.
Groeten van Willem

Fin.
- Melliw
- Clublid
- Contacteer:
Hoe kom je aan die informatie?