Pagina 3 van 3
wegwerpproduct
Geplaatst: vr apr 13 2007 7:23 pm
door Edwin
De techniek gaat zo snel vooruit waarbij je apparatuur snel in waarde daalt.
Een paar jaar geleden werd de D70 voor bijna 1600 euro op de markt gebracht.
Nu koop je een nieuwe voor nog geen 400 euro.
Een reparatie wordt dan ook snel te duur waardoor je inderdaad[helaas] kunt spreken over een wegwerpartikel.
Geplaatst: vr apr 13 2007 7:43 pm
door GdP
De D70 bijna 1600 euro?
En nu nog geen 400 euro?
De D200 heb je nu al voor 1319 euro!!
Wanneer is die D200 op de markt gekomen, en voor welke prijs?
Hier word je toch niet vrolijk van.
Gerrit
Geplaatst: vr apr 13 2007 8:35 pm
door Marten
Ja, maar het gaat hier toch niet om een economische investering die zijn terugverdientijd, economische afschrijving of rendement moet hebben?
Je koopt wat je wilt om lekker te kunnen fotograferen en je accepteert dat er vlak daarna weer beter materiaal op de markt komt,
Of je wacht met kopen tot je een ons weegt, maar dan wel zonder camera.
Geplaatst: za apr 14 2007 11:30 am
door Edwin
Nou Gerrit,als straks een opvolger komt voor de D200 zakt de prijs van deze camera als een baksteen.
Net zoals bij voorgaande type's.
Geplaatst: za apr 14 2007 12:07 pm
door Brenzef
De prijzen van de D200 zijn al gezakt.
Op Tweakers kun je dat goed zien.
Maar gelukkig gaat het erom dat je plezier hebt met je kamera, dat er een nieuwe komt is niet zo belangrijk als je kamera nog prima voldoet.
http://tweakers.net/ext/i/?ProduktID=128124
Re:
Geplaatst: zo apr 26 2009 1:24 am
door Gerhard
Brenzef schreef:Maar gelukkig gaat het erom dat je plezier hebt met je kamera, dat er een nieuwe komt is niet zo belangrijk als je kamera nog prima voldoet.
Helemaal mee eens! (Ook in het bezit van goedkoop plastic rommel, zie onderschrift) :mrgreen:
Re: Re:
Geplaatst: zo apr 26 2009 1:27 am
door remoss
Gerhard schreef:Helemaal mee eens! (Ook in het bezit van goedkoop plastic rommel, zie onderschrift) :mrgreen:
Zei hij lachend...........en 2 jaar later

Re: hevig teleurgesteld
Geplaatst: zo apr 26 2009 9:54 am
door Tigger
Misschien een klein beetje offtopic, maar wilde er toch wat over kwijt. Vergeet als koper niet dat wij VERKOPERS ook boordevol regeltjes gestopt worden door het hoofdkantoor op het gebied van ruilingen en de leveranciers vaak ook hoge eisen stellen aan het retouren van artikelen. Ik ben zelf werkzaam bij bart smit, verkoop dus ook spelcomputers en multimedia en wij hebben wel eens dat een leverancier erachter komt dat er een mankement zit in een artikel en dan krijgen wij dus van de leverancier de mededeling dat het absoluut niet via de winkels opgelost mag worden maar rechtstreeks via hun, leg dat maar eens uit aan boze klanten in de winkel die gewoon een nieuwe willen. verder hebben wij gelukkig jaren geleden met de leveranciers van de spelcomputers de afspraak gemaakt, dat na onze winkelgarantie de klanten zelf contact op moeten nemen met de leverancier, dit gaat veeeeeeeeeel sneller dan via het hoofdkantoor, waar het eerst weken over de verkeerde afdelingen gaat zweven, voordat het naar de desbetreffende leverancieren gaat, en er vervolgens weer weken overheen gaat voordat ik het terug krijg in mijn filiaal. Wat ik wel vindt is dat een hoop winkels erg slecht zijn met de garantieuitleg bij de verkoop!!! Als je die gewoon in de puntjes uitlegt heb je ook minder kans op boze klanten in je winkel. Dit wilde ik er even over kwijt omdat wij toch meestal wel als de boosdoeners worden gezien.
Groetjes Linda
Re: Re:
Geplaatst: zo apr 26 2009 10:02 am
door Gerhard
remoss schreef:Gerhard schreef:Helemaal mee eens! (Ook in het bezit van goedkoop plastic rommel, zie onderschrift) :mrgreen:
Zei hij lachend...........en 2 jaar later

De kans is groot dat ik er over twee jaar nog steeds zo over denk. Ik heb ook 15 jaar vol tevredenheid met een 'inferieure' camera als een Praktica B200 gewerkt. Niks mis mee, prima toestel, prima foto's mee gemaakt.
Re: hevig teleurgesteld
Geplaatst: zo apr 26 2009 11:16 am
door Pruimpit
Ik lees dat alles netjes opgelost is. Bedenk wel dat bij Canon de kwaliteitscontrole over het algemeen minder goed staat aangeschreven (lees: meer kans op ondeugdelijke exemplaren)
Re: hevig teleurgesteld
Geplaatst: zo apr 26 2009 11:32 am
door George Fennes
Pruimpit schreef:Ik lees dat alles netjes opgelost is. Bedenk wel dat bij Canon de kwaliteitscontrole over het algemeen minder goed staat aangeschreven (lees: meer kans op ondeugdelijke exemplaren)
Zou ik niet te hard zeggen Pruimpit.
Lees hier de draadjes maar eens door over het dure glaswerk wordt je niet echt vrolijk van.
Groetjes George
