Donkere forumlayout beschikbaar

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.
V70ORD5
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Re: Donkere forumlayout beschikbaar

Bericht door V70ORD5 » di apr 05 2011 10:42 pm

Toch nog even terugkomend.
Ik vind het gewoon mooier deze layout.

Alleen is de kleur van de letter niet duidelijk genoeg, of een andere font zou gekozen moeten worden.
Het lijk wel wat grijs, volgens mij is het daardoor minder goed leesbaar dan de "originele" achtergrond.

Wat mij betreft mag het lettertype helderder en mss ook wat dikker gedrukt.

(met mijn ogen is niets mis) :shock:
Laatst gewijzigd door V70ORD5 op di apr 12 2011 8:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....

iJoost

Bericht door iJoost » di apr 05 2011 10:43 pm

Jurian schreef:Dan is de vraag natuurlijk: Wat is neutraal grijs?
Hier onder een voorbeeld.
Noem maar een letter van de beste achtergrondkleur (of wat het meest in de buurt komt.
Neutraal grijs is elke RGB-waarde waarin de waarden van R, G en B gelijk zijn. Daar zit dan per definitie geen kleurzweem in. (Eigenschap van alle RGB-kleursystemen.) En dat is wat je nodig hebt als je de kleurbalans van een foto zinnig wilt bekijken.

Dan is er nog de vraag hoe donker of hoe licht dat grijs zou moeten zijn. En dat is een minder eenvoudig te beantwoorden vraag. Maar zelf denk ik dat je donkere zowel als lichte foto's tot hun recht zult willen laten komen, dus dat je dan voor een forum als dit maar het beste ergens in de buurt van domweg 50% grijs kunt gaan zitten.

Qua helderheid kom je dan bij E in de buurt, iets donkerder. Maar geen van de "grijzen" die je laat zien in je voorbeeld (behalve dan die zwarte, de F) zijn opmerkelijk genoeg echt neutraal van kleur.

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » di apr 05 2011 10:57 pm

Voor de leesbaarheid zou een ander font gekozen moeten worden. Verdana of Trebuchet zijn op de meeste pc's wel aanwezig dus die kun je dan gebruiken. Anders met 'ctrl'+'+' kan men thuis alles wat groter maken, helpt ook wel maar is niet ideaal.
Ik vind de gekozen achtergrond verder prima, ben er nu al aan gewend. Als ik terugga is het pas echt schrikken..
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Sharkey » di apr 05 2011 10:59 pm

Als het neutraal grijs moet zijn : E
Heb niet echt een voorkeur, als het maar niet "geheel" wit of zwart is.

(gave foto's trouwens :mryellow: :wink2: )
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

Jurian

Bericht door Jurian » di apr 05 2011 11:23 pm

iJoost schreef: Maar geen van de "grijzen" die je laat zien in je voorbeeld (behalve dan die zwarte, de F) zijn opmerkelijk genoeg echt neutraal van kleur.
Update gedaan bij het voorbeeld met nu een rij in grijs er onder.
Over de gehele NCN site zit iets van een blauwe waas. Het grijs heeft nu dus ook een tintje blauw in zich.

iJoost

Bericht door iJoost » wo apr 06 2011 12:23 am

Jurian schreef:Over de gehele NCN site zit iets van een blauwe waas. Het grijs heeft nu dus ook een tintje blauw in zich.
Ehm... ja. Daarom vroeg ik ook om "neutraal". ;-)

Overigens hoeft niet meteen de hele site saai grijs te zijn, natuurlijk. Maar als er een mogelijkheid zou zijn om de directe omgeving/achtergrond van de geplaatste foto's geschikt te maken voor het beoordelen van de kleuren en van de belichting dan zou dat wel een vooruitgang zijn wat mij betreft.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo apr 06 2011 12:28 am

iJoost schreef:
Jurian schreef:Over de gehele NCN site zit iets van een blauwe waas. Het grijs heeft nu dus ook een tintje blauw in zich.
Ehm... ja. Daarom vroeg ik ook om "neutraal". ;-)

Overigens hoeft niet meteen de hele site saai grijs te zijn, natuurlijk. Maar als er een mogelijkheid zou zijn om de directe omgeving/achtergrond van de geplaatste foto's geschikt te maken voor het beoordelen van de kleuren en van de belichting dan zou dat wel een vooruitgang zijn wat mij betreft.
Dat kan al door op de foto te klikken. Ik heb een tijdje geleden de achtergrond van de EXIF viewer veranderd.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

iJoost

Bericht door iJoost » wo apr 06 2011 7:58 am

Patrick schreef:Dat kan al door op de foto te klikken. Ik heb een tijdje geleden de achtergrond van de EXIF viewer veranderd.
Ik heb het gezien. Maar ook die is nogal donker uitgevallen. En als er meer foto's bij elkaar op een pagina staan kan ik ze zonder veel gedoe met vensters/tabs niet vergelijken. Dan kan ik de foto's beter blijven exporteren om ze goed te kunnen bekijken.

Maar goed, jullie vroegen wat de donkere stijl bruikbaar zou maken. Ik heb gewoon aangegeven wat ik er van vind. Kijk maar wat je er mee doet of niet mee doet. ;-)

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo apr 06 2011 10:14 am

Meer mensen die de achtergrondkleur in de EXIF viewer te donker vinden? :?: Het is zo aangepast!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

V70ORD5
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door V70ORD5 » wo apr 06 2011 10:22 am

Eeuw schreef: Anders met 'ctrl'+'+' kan men thuis alles wat groter maken,.
Ik zal tegen mijn vrouw zeggen dat ze eens op <ctrl> - - moet drukken :P
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » wo apr 06 2011 7:04 pm

Patrick schreef:Meer mensen die de achtergrondkleur in de EXIF viewer te donker vinden? :?: Het is zo aangepast!
Hier een "Nee"
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » wo apr 06 2011 7:24 pm

In de EXIF-viewer is het prima, maar mag voor mijn part ook een tintje minder donker als mensen dat prettiger vinden..
Vriendelijke groet, Léon Obers

Mijndert
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Mijndert » vr apr 08 2011 9:04 pm

Jurian,
Ik denk dat "CCCCCC" in HTML de beste kler grijs is, dat is ongeveer 27% grijs, net als op de grijskaarten.
mijndert
http://www.mijndertknoot.nl.
Sinds kort een hersen infarct, dus niet meer zo actief :(

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » vr apr 08 2011 9:09 pm

Mijndert schreef:Jurian,
Ik denk dat "CCCCCC" in HTML de beste kler grijs is, dat is ongeveer 27% grijs, net als op de grijskaarten.
mijndert
Dat is flets hoor. De achtergrondkleur bij het typen van een reply in de lichte layout is maar een klein beetje lichter dan dat (ongeveer DDD).

Ergens tussen 33 en 666 haal je het beste contrast (waarbij de leesbaarheid nog behouden blijft) is mijn ervaring.

Goodje

Bericht door Goodje » za apr 09 2011 12:32 am

Nou voor de zwart kijkers onder ons een mooi achtergrondje maar iets te zwart voor mij. :P
Is er ook een grijs layout of komt die nog :D

Plaats reactie

Terug naar “Het Forum”