Pagina 3 van 5
Geplaatst: wo apr 25 2007 8:14 pm
door harry bul
heb ook wel eens een klein ongemakje gehad met de 18/200 VR maar die werkt nog steeds dus ik denk dat er wel wat meer is gebeurd dan lichtjes tegen een bagagedrager aan stoten.dan was die van mij allang kapot geweest dus zo slecht is de lens nou ook weer niet enigste probleem wat ik heb is het onderuit zakken maar dat schijnt normaal te zijn volgens nikon.
Harry
Geplaatst: wo apr 25 2007 11:37 pm
door Matchless
Als je in maart 2007 een lens koopt, dan heb je nog garantie. Als zo'n ding door een klein tikje uit elkaar valt is hij dus niet goed in elkaar gezet. Van een lens van rond de 800 euro mag je niet verwachten dat hij zomaar uit elkaar valt. Als Nikon zijn naam op een lans zet staan zij borg voor de kwaliteit ervan. Als blijkt dat deze lens zodanig is geconstrueerd dat hij niet bestand is tegen normaal gebruik, moeten ze er vooral voor zorgen dat de constructie anders wordt.
Nikon pretendeert een wereldmerk te zijn, dus moeten ze dit ook waarmaken. Het is wel eens vaker genoemd op dit forum, maar alsde kwaliteit van het geleverde te wensen over laat, dan moet je zaken doen met degene die het je heeft geleverd. De winkel dus waar je de lens gekocht hebt.
Ik snap ook dat mensen die hier ooit een bezoek hebben gebracht aan het service center in Beverwijk, het een beetje voor hen opnemen. Nikon Europa is natuurlijk de groter organisatie waar zij zaken mee moeten doen, maar zij hebben er wel voor gekozen om met deze organisatie in zee te gaan en als naam Nikon service center te voeren. Dit wekt natuurlijk wel de indruk dat zij een concern zijn en voor de gemiddelde klant zijn zij dus Nikon.
Maar kort samengevat worden tegenwoordig alle apparaten in zulke aantallen geproduceert en gaan zoveel keer over de kop in prijs, dat het niet meer lonend is om ze te repareren. Triest maar waar om te moeten constateren dat onze Nikon apparatuur niet meer iets exclusiefs is, maar verworden is tot wegwerpmateriaal net als al die andere merken overigens.
Geplaatst: do apr 26 2007 1:43 pm
door fotobram
Een aantal reacties ten spijt, ben ik het met je eens, dat dit "bagger service" is.
Moet gewoon gratis vervangen worden met een nieuw exemplaar.
Goede of slechte lens, maakt niet uit. Een gebruiksartikel van 700-800 Euro hoort niet bijna spontaan uit elkaar te vallen.
Overigens ontgaat de "exclusieve kwaliteit" van Nikon mij volledig hoor.
Leuk spul met leuke specs, meer niet.
Geplaatst: do apr 26 2007 3:50 pm
door D70-shooter
Ik zou het er in ieder geval ook niet zomaar bij laten zitten.
Laat je rechtsbijstandsverzekering de zaak overnemen.
Je mag bepaalde verwachtingen hebben van een artikel, en niet dat het bij een stootje meteen total-loss is.
Verder maakt het niet uit of we het hebben over Nikon service Beverwijk of Nikon Nederland.
Als consument heb je te maken met de winkelier als eerste aanspreekpunt en de fabrikant als tweede.
En dat een 18-200 geen degelijke lens is, kunnen een aantal mensen hier wel weten, maar niet de consument die zich in een winkel laat informeren en vervolgens tot aanschaf overgaat.
Kortom een interessante zaak voor de heren of dames juristen.
Ik hoop voor je dat een en ander netjes opgelost wordt.
Geplaatst: do apr 26 2007 4:05 pm
door Marten
Ik heb die 18-200 vorige zomer gebruikt op een zeiljacht, windkracht 9 op de Noordzee, heeft toen echt wel wat "stootjes" gehad, maar is niet "spontaan" uit elkaar gevallen. Verkocht omdat ik boven de 100 mm eigenlijk toch niet fotografeer
Ik vermoed dat het exemplaar waar het hier om gaat toch wel een heel stevig stootje heeft gehad.
Geplaatst: do apr 26 2007 8:58 pm
door Cees
Bram, jij spreekt hier de verkeerde organisatie aan. Het Service Center heeft niet de mogelijkheid en ook niet de taak om een lens te vervangen. Die taak ligt bij Nikon Nederland. Als ik Dickh was zou ik de lens ophalen bij het Service Center, die € 70 betalen, want dat zijn de kosten die ze daar gemaakt hebben, en daarna naar Lynden rijden en ze daar vertellen wat ik ervan vind. Zoals al eerder gememoreerd staat het Service Center er verder buiten!
Groet, Cees

Geplaatst: do apr 26 2007 9:16 pm
door Kroko
Mijn mening
DickH heeft het objectief bij een winkel aangeschaft en niet bij nikon nederland dus zal hij daar verhaal moeten halen maar welke schuld de winkelier kan hebben aan het stoten van het objectief tegen de bagagedrager is mij niet duidelijk dus is elke tegemoetkoming in de schade volgens mij super service.
En wat er exclusief is aan Nikon apparatuur? De prijs. (Die ik er nog steeds voor over heb)
groet
Geplaatst: do apr 26 2007 11:15 pm
door fotobram
chip54 schreef:Bram, jij spreekt hier de verkeerde organisatie aan. Het Service Center heeft niet de mogelijkheid en ook niet de taak om een lens te vervangen. Die taak ligt bij Nikon Nederland. Als ik Dickh was zou ik de lens ophalen bij het Service Center, die € 70 betalen, want dat zijn de kosten die ze daar gemaakt hebben, en daarna naar Lynden rijden en ze daar vertellen wat ik ervan vind. Zoals al eerder gememoreerd staat het Service Center er verder buiten!
Groet, Cees

De winkel is inderdaad het eerste aanspreekpunt in deze kwestie.
Maar een reparatie voorstellen, die duurder uitvalt dan een nieuwe lens slaat natuurlijk nergens op. Zo kan ik ook lenzen repareren hoor.
Geplaatst: vr apr 27 2007 7:32 am
door Hans Braakhuis
chip54 schreef:Bram, jij spreekt hier de verkeerde organisatie aan. Het Service Center heeft niet de mogelijkheid en ook niet de taak om een lens te vervangen. Die taak ligt bij Nikon Nederland. Groet, Cees

Nikon Nederland is slechts een kantoor dat er voor zorgt dat winkels Nikon kunnen verkopen. Service en garantie is een zaak van de winkel. Een consument met een Nederlands objectief of camera mag ook naar Nikon Service in Beverwijk.
Volgens mij heeft Chip in Beverwijk ook de pc gezien waarop Nikon alle in Nederland verkochte producten en serie nummers heeft staan. Zodat ze in Beverwijk ook weten: garantie of niet.
Geplaatst: vr apr 27 2007 8:55 am
door Cees
Heb die pc niet bewust gezien, kan me het in oeder geval niet echt herinneren, maar dat maakt niet uit.
Ik ben het verder helemaal met Hans eens dat de winkel het eerste aanspreekpunt is. Maar je weet ook hoe dat gaat.
Aan de andere kant zou ik deze lens nu ook wel eens willen zien!
Groet, Cees

Geplaatst: vr apr 27 2007 9:03 am
door a90
Ik twijfel eraan of we die ooit zullen zien Cees. DickH heeft zijn verhaal geplaatst in zijn eerste post en is daarna niet meer terug geweest. Lekker constructief denk ik dan. Als je iets aan de kaak wilt stellen neem dan op zijn minst de moeite om je eigen post te volgen.
Het komt op mij een beetje over als dikke boehoe. Je eigen objectief kapot stoten en vervolgens klagen dat je geen garantie hebt. Gunst, als ik mijn nieuwe auto total loss rijdt dan krijg ik ook geen nieuwe van de dealer.
Als het spul dan ook nog eens niet verzekerd is dan moet je gewoon op de blaren zitten en niet zeuren. Er zijn meerdere tienduizenden van die objectieven gemaakt maar dat ze spontaan uit elkaar vallen lijkt me toch al te vreemd
Geplaatst: vr apr 27 2007 9:45 am
door Cees
Jij schrijft wel precies mijn gevoel op, we zijn intussen al een aardig tijdje aan het dicussiëren over dit geval maar horen van het "slachtoffer" helemaal niets meer.
Krijg een beetje van 'laat 'm de rest van z'n Nikonspullen maar gauw verkopen en overstappen op een ander merk, dan hebben wij geen last meer van z'n gezeur'.
Groet, Cees

Geplaatst: vr apr 27 2007 10:02 am
door Marten
Woede, teleurstelling, stampvoeten,
hij moest het even kwijt.
Ik hoop dat het geholpen heeft

Geplaatst: vr apr 27 2007 10:18 am
door vanson
chip54 schreef:Jij schrijft wel precies mijn gevoel op, we zijn intussen al een aardig tijdje aan het dicussiëren over dit geval maar horen van het "slachtoffer" helemaal niets meer.
Krijg een beetje van 'laat 'm de rest van z'n Nikonspullen maar gauw verkopen en overstappen op een ander merk, dan hebben wij geen last meer van z'n gezeur'.
Groet, Cees

ah! daarom is Canon dus nr. 1 in de verkoop van digitale SLR camera's...en ik maar denken dat het misschien echt aan de kwaliteit van die EOS dingen lag...echt een pak van mijn hart...

verzoek aan Dick
Geplaatst: vr apr 27 2007 10:18 am
door George Fennes
Ik heb Dick een PB gestuurd, of hij op het forum zou willen reageren.
Is wel zo netjes.
Dus afwachten maar.
Groetjes George
