http://nikonrumors.com/forum/topic.php?id=2567
Laat ze eerst maar eens een eerste versie van de 70-200 VR f4 uitbrengen. Die II staat voor tweede versie André.André schreef:Of een fraaie en loeischerpe en vooral lichte 70-200 F4 VRII
Waarom dan? Er is toch al de 2.8? Of hopen jullie op een prijshalvering?Patrick schreef:Laat ze eerst maar eens een eerste versie van de 70-200 VR f4 uitbrengen. Die II staat voor tweede versie André.André schreef:Of een fraaie en loeischerpe en vooral lichte 70-200 F4 VRII
Niet meer voor mij. Ik heb al een 2.8. Maar dat objectief kan ook een stuk compacter en lichter worden. En natuurlijk veel goedkoper.Jokidoki schreef:Waarom dan? Er is toch al de 2.8? Of hopen jullie op een prijshalvering?Patrick schreef:Laat ze eerst maar eens een eerste versie van de 70-200 VR f4 uitbrengen. Die II staat voor tweede versie André.André schreef:Of een fraaie en loeischerpe en vooral lichte 70-200 F4 VRII
+1Sato schreef:Doe mij bijvoorbeeld maar een 300mm f/4 met VR.
André schreef:Of een fraaie en loeischerpe en vooral lichte 70-200 F4 VRII
Nee dat was mij bij het kiezen voor Nikon al meteen duidelijk, Er ontbreekt links en rechts wel eens iets wat Canon wel aanbied.Patrick schreef: Onze vrienden van Canon hebben 4 versies van de 70-200. Even afgezien van updates. Ze hebben twee f4 en twee f2.8 versies, met of zonder IS (VR bij ons). De goedkoopste, de 70-200 f4 zonder IS kost minder dan 600 Euro en is toch een heel mooi objectief!
Nu ik er zo over nadenk zou ik, als ik later nog ouder en nog gammeler ben, wellicht een kleiner en lichtere versie kunnen overwegen.
Ik roep dit gemis in de line-up van Nikon trouwens al jaren. Niet dat iemand bij Nikon daar iets mee doet natuurlijk...
Nikon is al een tijdje groter dan Canon in de verkoopcijfers van DSLR's. Ook in het goedkopere segment. Dus dat is denk ik niet waar.Sato schreef:Maar de Canon doelgroep is dan ook groter volgens mij (kijkend naar het tweedehands aanbod.) en dus is het makkelijker haalbaar om diverse keuzes te bieden.
Of anders gezegt: Canon richt zich meer op de amateur/beginner/laag budget fotograaf, Terwijl Nikon misschien wat meer gefocust is op de professionals.
Misschien wordt het tijd dat Nikon met een nieuw soort E-Series komt.
Zoals ik 8 maanden terug in dit draadje al zei: Zoomen met je voeten. Heb dezelfde stap gemaakt.paul73 schreef:Terechte uitverkoop of niet, ik heb er mooi gebruik van gemaakt en het geweldige obtectief voor een leuke prijs via markplaats op de kop getikt.
Ben er erg blij mee.
Ik heb gevraagd aan de verkoper waarom die hem weg deed en hij gaf aan over te gaan op enkel prime objectieven.