André schreef:Hier staat een nieuwe 105VR (Nikon) te koop voor 599,-- Ik zou zeggen, sla je slag. Ik ken het bedrijf verder niet, dus ook geen idee hoe betrouw ze zijn.
Andre bedankt dat je mij hebt willen helpen met het zoeken, echter Patrick was me net een slag voor om hierop te reageren. Ik krijg ook idd hetzelfde bericht dat de advertentie niet meer bestaat. Helaas maar toch bedankt .
Ik kan wel melden dat ik vandaag de Nikon 105 macro VR f 1:2.8 ED van mijn neefje even op mijn D5100 body heb mogen plaatsen. WOW..!!! wat een lens en snel dat ie is!! maar dat probeerden jullie mij al de hele tijd duidelijk te maken. Mijn neef heeft ook even laten zien wat nu het wezenlijke verschil is van deze fullframe lens op een DX body(D5100) en een FX body (D700) Foto genomen van een lensdop, van zelfde afstand genomen zie je bij de DX dat het beeld geheel gevuld is en bij de FX zie je meer "gebied of foto" om de lensdop heen. Het was voor mij een hele duidelijke praktijk voorbeeld. (note: Ik ga de foto hier niet plaatsen).
Ik ga voor deze lens!! Het heeft mij zeer geholpen een keus te maken mede ook dankzij jullie adviezen en wijze raad om eindelijk die hardnekkige knoop door te hakken.
En dan komt de volgende vraag....."En ga je dan nu niet die andere alternatieven uitproberen zodat je goed vergelijkingsmateriaal in handen hebt???" NEEN, want dan bestaat voor mij de kans dat ik weer ga twijfelen omdat de ene lens dit heeft en de andere weer dat.
A.s. vrijdag kan ik hem in Den Bosch ophalen bij Verschoore. Niet het koopje van de week maar goed ik zal er jaren mee vooruit kunnen.
Bedankt voor jullie raad en advies.
Groetjes, Peter
M.v.g Peter.
D750 met wat Sigma ART glas.