Pagina 3 van 5
Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: ma jun 18 2012 2:04 pm
door Johan v. V.
Tjongejonge, wat een afgang voor camera.nl. Dat doet hun naam geen goed. Laat ze eens op dit forum kijken om te beseffen wat mond-op-mond anti-reclame voor gevolgen heeft. Ik neem aan dat ze verschirkkelijk schrikken!
Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: ma jun 18 2012 2:11 pm
door jan
Sander onbegrijpelijk deze frustrerende houding van Camera.nl.
Het feit dat je camera alle andere keren onder garantie is gerepareerd geeft al wel aan dat hij niet is gevallen.
Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: ma jun 18 2012 2:15 pm
door Voormalig clublid
Hallo,
Als jij je camera zou hebben laten vallen, dan is dat dus zo te zien.
Is dat niet aan de buitenkant te zien, dan is het door een monteur wel aan de binnen kant te zien.
Ja ja, of ben ik dan nu zo gek?
Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: ma jun 18 2012 2:20 pm
door jantom
door sanderpeters ยป 18 jun 2012, 13:48
Even een korte update, geen oplossing helaas:
Camera.NL heeft op 7 juni aangegeven alles in het werk te stellen om zo spoedig mogelijk met een oplossing te komen. Er werd mij toegezegd dat ik op 8 juni meer zou horen. Op 8 juni bleef een oplossing uit, omdat de personen die goedkeuring zouden moeten geven niet aanwezig waren. Op dinsdag 12 juni werd ik gebeld met de mededeling dat ik een nieuwe camera krijg, maar...
Eerst moest blijken dat ik mijn camera niet had laten vallen. Iets wat ik erg onwaarschijnlijk vind aangezien mijn camera al 2x bij Nikon in Beverwijk onder garantie is gerepareerd. Omdat de camera al was opgestuurd, was deze inmiddels in bezit van Nikon in Beverwijk. Het leek mij zeer waarschijnlijk dat een oplossing nu dus heel snel voor handen zou zijn, maar helaas. Volgens Camera.NL hebben zij dagelijks contact met Nikon om de 'druk' erop te houden. Het vreemde is dat de vorige reparatie (spiegelhuis gerepareerd + PCB vervangen) slechts 2 dagen in beslag heeft genomen.
Kortom... Ik ben nog steeds aan het wachten op een goede oplossing en heb het idee dat Camera.NL de hele situatie onnodig lang aan het rekken is.
Wordt vervolgd...
sanderpetersClublid Berichten: 12Geregistreerd: 31 maart 2012, 13:55
Gebruik dat woord "bezit" niet in deze context.
Bezit geldt in het Nederlandse recht als "volkomen titel" en dat houdt in dat degene die de camera in handen heeft de eigenaar is tenzij er bewijs is dat een ander de eigenaar is.
De bezitter heeft het bezit van de zaak en is daarmee ook meteen eigenaar.
Jij bedoelt uiteraard anders...
Nikon (Reparatiecentrum) heeft je camera ter reparatie maar is geen bezitter - dan ben jij (nog steeds).
Maar er gloort hoop voor je...
Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: ma jun 18 2012 3:00 pm
door Matthieu
sanderpeters schreef:Even een korte update, geen oplossing helaas:
Camera.NL heeft op 7 juni aangegeven alles in het werk te stellen om zo spoedig mogelijk met een oplossing te komen. Er werd mij toegezegd dat ik op 8 juni meer zou horen. Op 8 juni bleef een oplossing uit, omdat de personen die goedkeuring zouden moeten geven niet aanwezig waren. Op dinsdag 12 juni werd ik gebeld met de mededeling dat ik een nieuwe camera krijg, maar...
Eerst moest blijken dat ik mijn camera niet had laten vallen. Iets wat ik erg onwaarschijnlijk vind aangezien mijn camera al 2x bij Nikon in Beverwijk onder garantie is gerepareerd. Omdat de camera al was opgestuurd, was deze inmiddels in bezit van Nikon in Beverwijk. Het leek mij zeer waarschijnlijk dat een oplossing nu dus heel snel voor handen zou zijn, maar helaas. Volgens Camera.NL hebben zij dagelijks contact met Nikon om de 'druk' erop te houden. Het vreemde is dat de vorige reparatie (spiegelhuis gerepareerd + PCB vervangen) slechts 2 dagen in beslag heeft genomen.
Kortom... Ik ben nog steeds aan het wachten op een goede oplossing en heb het idee dat Camera.NL de hele situatie onnodig lang aan het rekken is.
Wordt vervolgd...
Nu weet ik niet hou oud je camera is.
Eerst even een stukje over bewijslast.
Bewijslast gebrek product
Een voordeel van garantie is dat u niet hoeft aan te tonen hoe het product is kapot gegaan. Stelt de verkoper of de fabrikant dat u het product zelf kapot hebt gemaakt? Dan moet de fabrikant of verkoper bewijzen dat dit ook het geval is. Bij het recht op een deugdelijk product geldt dit alleen voor de eerste zes maanden na aankoop. Daarna moet u wel zelf bewijzen dat er sprake is van een ondeugdelijk product.
Als je camera nog jonger is dan die genoemde zes maanden heeft je verkoper
van de camera de bewijslast.
Mogelijk dat je door al die reparaties over die 6 maanden heeb bent dan ligt dat wat moeilijker
Wel is aannemelijk te maken door al die tijd dat je zonder camera hebt gezeten er wel iets aan de hand was
Elke keer weer opnieuw problemen en weer opsturen.
Mocht het inderdaad door een val / stoten gebeurt zijn dan zou dat al veel eerder aan het licht kunnen komen
Ik heb eerlijk gezecht het idee dat de winkel elke keer weer nieuwe argumenten zoekt om onder har verplichtingen uit te komen
Ze hebben immers toegezegt een oplossing te vinden. Daar kun je ze alsnog op wijzen !
Wederom succes !
Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: ma jun 18 2012 3:13 pm
door wil
Toevallig dit topic gelezen. Ik zocht een camera voor mijn zoon. Camera NL blijkt de goedkoopste aanbieder. Na lezen dit verhaal besloten toch maar de camera bij andere leverancier te kopen. Liever wat meer betalen dan slechte service als er problemen zijn.
Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: ma jun 18 2012 3:30 pm
door Johan v. V.
Kijk eens bij Konijnenberg. Ook een goedkope zaak.
Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: ma jun 18 2012 4:19 pm
door sanderpeters
wil schreef:Toevallig dit topic gelezen. Ik zocht een camera voor mijn zoon. Camera NL blijkt de goedkoopste aanbieder. Na lezen dit verhaal besloten toch maar de camera bij andere leverancier te kopen. Liever wat meer betalen dan slechte service als er problemen zijn.
Ik zie bij Kieskeurig dat Media Markt op dit moment veruit de goedkooste leverancier is!
Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: ma jun 18 2012 7:18 pm
door wil
sanderpeters schreef:wil schreef:Toevallig dit topic gelezen. Ik zocht een camera voor mijn zoon. Camera NL blijkt de goedkoopste aanbieder. Na lezen dit verhaal besloten toch maar de camera bij andere leverancier te kopen. Liever wat meer betalen dan slechte service als er problemen zijn.
Ik zie bij Kieskeurig dat Media Markt op dit moment veruit de goedkooste leverancier is!
Ik zoek niet de D7000. Voor mijn zoon vind ik de D3200 heel geschikt als instapcamera. Maar door de houding van CameraNL koop ik hier nu liever niet. Voor de D3200 was CameraNL de goedkoopste die deze ook nog op voorraad heeft. Mediamarkt is 50 euro duurder en heeft hem ook op voorraad en slecht 10 minuten rijden van mijn huis.
Aan de andere kant is het ook zo dat ik vlakbij Nikon Service Point woon. Kan je de leverancier zonder problemen overslaan bij reparaties onder garantie? Alleen bij herhaalde klachten een nieuwe camera eisen zal dan niet lukken.
Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: ma jun 18 2012 8:11 pm
door sanderpeters
wil schreef:
Ik zoek niet de D7000. Voor mijn zoon vind ik de D3200 heel geschikt als instapcamera. Maar door de houding van CameraNL koop ik hier nu liever niet. Voor de D3200 was CameraNL de goedkoopste die deze ook nog op voorraad heeft. Mediamarkt is 50 euro duurder en heeft hem ook op voorraad en slecht 10 minuten rijden van mijn huis.
Aan de andere kant is het ook zo dat ik vlakbij Nikon Service Point woon. Kan je de leverancier zonder problemen overslaan bij reparaties onder garantie? Alleen bij herhaalde klachten een nieuwe camera eisen zal dan niet lukken.
Hallo Wil,
wat een verwarring! Maar nu is het duidelijk.
De 1e keer ben ik teruggegaan naar de leverancier. In 1e instantie ook, omdat zij dan het product opsturen. Zelf opsturen kostte me ongeveer 10 euro en voor het ingepakt terugsturen rekent Nikon ook 12 euro zeg ik uit mijn hoofd. Omdat ik de 1e keer ben teruggegaan naar de leverancier heeft Nikon aangegeven dat de overige reparaties ook via de leverancier moesten verlopen. Het is dus volgens mij wel mogelijk om de leverancier in 1e instantie over te slaan.
Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: ma jun 18 2012 8:31 pm
door Johan v. V.
wil schreef:. Kan je de leverancier zonder problemen overslaan bij reparaties onder garantie? Alleen bij herhaalde klachten een nieuwe camera eisen zal dan niet lukken.
Ik denk dat je een contractuele relatie hebt met de leverancier. Ik zou hem in eerste instantie aanspreken.
Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: ma jun 18 2012 8:52 pm
door wil
Jan Mug schreef:wil schreef:. Kan je de leverancier zonder problemen overslaan bij reparaties onder garantie? Alleen bij herhaalde klachten een nieuwe camera eisen zal dan niet lukken.
Ik denk dat je een contractuele relatie hebt met de leverancier. Ik zou hem in eerste instantie aanspreken.
Ik heb een probleem gehad met een aankoop motorbroek welke na twee weken gebruik kapot ging. Winkelier weigert de garantie af te handelen. Reden is dat hij vanwege de vele klachten het merk niet meer verkoopt en geeft mij het adres importeur. Hij weigert op mijn argument in te gaan dat hij verplicht is om de garantie af te handelen of het geld terug te geven. Gelukkig heeft importeur mij een nieuwe broek toegestuurd.
Reden dat winkelier geen garantie wilde afhandelen was dat deze zijn betalingsverplichtingen niet nakwam bij de importeur. Het bewuste merk kleding was bij hem weg gehaald. Dit was het verhaal van de importeur.
Ik vind dat je als koper toch erg aan de winkelier bent overgeleverd. Ze proberen altijd onder de wet uit te komen. Dat ze hierdoor klanten verliezen schijnt ze niets uit te maken.
Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: ma jun 18 2012 9:04 pm
door jantom
@ Wil,
Ik vind dat je als koper toch erg aan de winkelier bent overgeleverd. Ze proberen altijd onder de wet uit te komen. Dat ze hierdoor klanten verliezen schijnt ze niets uit te maken.
Dat is inderdaad zo. Detaillisten bepalen ook wat we in de winkel kunnen kopen (en wat niet of niet meer...). Maar de reden was duidelijk: een detaillist die zijn leverancier niet betaalt.
Maar in het algemeen (terugkomend op het onderwerp) is er toch niets op tegen om de camera zelf naar Beverwijk te brengen of te sturen MITS dit in goed overleg met de verkoper gebeurt! Dan weet deze laatste dat er een probleem is.
Het lijkt me onzinnig om een camera die in Velsen thuishoort op te sturen naar Leiden of Schiedam of Alkmaar (om zomaar wat geks te noemen) omdat daar de winkel is gevestigd terwijl Beverwijk (Nikon Reparatiecentrum)vlak bij Velsen ligt...
Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: di jun 19 2012 3:13 pm
door sanderpeters
Het wonder van Charkov bleef uit, maar het wonder van Camera.nl lijkt nu toch te gaan gebeuren.
Zojuist heb ik de toezegging gekregen dat er een nieuwe body voor me onderweg is en dat ik mijn oude body nietmeer terugkrijg. Zou het dan eindelijk... Ik moet nog heel even geduld hebben.
Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: di jun 19 2012 3:20 pm
door Riemke
Eind goed, al goed! Ik hoop voor je dat de nieuwe body geen problemen oplevert!