Bericht
door alfredo » do jul 12 2007 1:50 pm
De gemiddelde leeftijd van de mensen op dit forum is vrij hoog, dus je kunt het niet aan het onderwijs wijten, want vroeger kreeg men nog redelijk taal- en reken onderwijs.
Ik vind het werkelijk ongelofelijk hoeveel spellingsfouten er tegenwoordig gemaakt worden.
Bijna alle d's en t's worden verwisseld. Ik denk dat het een vorm van luiheid of onverschilligheid is..
Vaak kan ik natuurlijk wel uit de zin opmaken wat er bedoeld wordt, maar als een zin begint met bijv. : "dit geld voor.." dan denk ik dus in eerste instantie aan een betaalmiddel.... Heel vaak word ik door verkeerd taalgebruik op het verkeerde been gezet.
In een tijd waar communicatie zo belangrijk geworden is, is het toch handig om dingen goed te schrijven? En dan heb ik het heus niet over de echt moeilijke woorden, want daar maken we allemaal wel eens fouten mee..
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..