Pagina 3 van 3

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Geplaatst: di jan 29 2013 4:20 pm
door JanR
Heel simpel, ik zou het uitleggen met een welgemeende excuses daarbij, maar om simpel iets terug te sturen en dan geen briefje erbij en de zending van de klant niet te vergoeden dat vind ik bijna minachting van je klant. En fouten maken we allemaal, en dat mag je best uitleggen.
En ik oordeel aan de hand van de gegevens van de TS.
Hoe ik het zou vinden als de hele poeha op het net staat, tja reden te meer om het uit te leggen.
Op fouten word je doorgaans alleen maar afgerekend als je doet of het de gewoonste zaak van de wereld is.
K zal heel veel verzenden, en het meeste zal ook goed gaan, maar je hebt wel met een eenling als klant te maken.
En als je pretendeert service hoog in het vaandel te hebben dan kun je als het fout gaat ook kritiek verwachten.

En als bepaalde leveranciers na een gemaakte fout dit heel netjes afhandelen, wordt hier echt wel de loftrompet geblazen.
In dit geval op basis van door TS gegeven info een keertje niet.

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Geplaatst: di jan 29 2013 5:51 pm
door Tienenaar
aflockon, ik begrijp echt wel dat er soms dingen kunnen en zullen mislopen bij webwinkels en gewone winkels. Maar op zo een momenten kan je als retailer het verschil maken door een goede klantenservice te beiden. Durven je excuses aan te bieden en een eventuele onkostenvergoeding te regelen horen daar dan ook bij.

Heb kosten moeten doen door het pakket terug te sturen. Ook de tijd die ik niet van het bestelde goed heb kunnen gebruik maken horen bij die onkosten. Als amateur zijn die niet hoog, maar ze zijn er. Had paar shoots gepland voor Tienen Weleer die ik dus heb moeten uitstellen.

Wil ook niet dat Foto Konijnenberg in slecht daglicht staat want heb in verleden verschillende keren bij hun besteld. En altijd zonder ook maar één probleem. Dus een slechte webwinkel zijn ze zeker niet. Correct met bestellingen en leveringen. Maar op moment dat het fout loopt, loopt er precies iets mis in hun communicatie naar de klant en binnenshuis. Want tot op heden heb ik dus nog geen antwoord gehad op mail.
Vandaag weer mail gestuurd met bericht dat body ontvangen heb maar toch op wel enige vorm van excuses gehoopt had voor het ongemak. Als dat nu in de vorm van een brief was of in eender welke andere vorm maakt niet zo veel uit.

En zoals JanR aangeeft, als het goed is mag het ook gezegd worden. Foto konijnenberg zal het 99,9999% van de keren goed doen, het zijn die 0,0001% die het hem doen of je een gewone winkel bent of echt wel de winkel waar je vrienden en familie heen stuurt om ook hun aankopen te doen.

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Geplaatst: di jan 29 2013 5:53 pm
door ROLANDPHOTO
aflockon schreef:Hi
Ik praat niets helemaal goed van K, maar oh oh wat ijn we weer supersnel met oordelen en negatieve aspecten over bepaalde zaken.
Lang leve het internet. Ik hoop dat jij alles goed doet in dit leven? Hoe zou jij het zelf vinden als jij iets fout doet er meteen ene hele poeha op het net verschijnt?????
Veel plezier met foto's maken, dat wel.

GT

Het is inderdaad afgehandeld,ik ben ook niet zo,n voorstander om gelijk namen te strooien op het net.
Tenzij er achteraf blijkt dat er opzet van de leverancier is,en niet eens de moeite neeemt een smoes en exuus te bedenken.
Met die vraag blijven we hier zitten,
Uiteindelijk jammer er zijn veel mensen die een speciaalzaak verkiezen boven een dozenschuiver.

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Geplaatst: vr feb 08 2013 10:54 am
door Tienenaar
Tot op heden nog steeds geen bericht. Juist 8,60€ terug gestort gekregen van hun. Zal deelname in retourkost geweest zijn denk ik.

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Geplaatst: vr feb 08 2013 11:07 am
door Wilci
Tienenaar schreef:Tot op heden nog steeds geen bericht. Juist 8,60€ terug gestort gekregen van hun. Zal deelname in retourkost geweest zijn denk ik.
Les 1 in klantvriendelijkheid: Persoonlijke benadering: zorg voor uw klant dat u een gezicht heeft.

Konijnenberg is in dit geval een onpersoonlijke organisatie gebleken. Het spuugt alleen wat corrigerende acties uit. Niemand neemt deze klacht binnen de organisatie persoonlijk op zich. Zooo slecht!

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Geplaatst: vr feb 08 2013 11:21 am
door JvdKooij
Wilci schreef:
Tienenaar schreef:Tot op heden nog steeds geen bericht. Juist 8,60€ terug gestort gekregen van hun. Zal deelname in retourkost geweest zijn denk ik.
Les 1 in klantvriendelijkheid: Persoonlijke benadering: zorg voor uw klant dat u een gezicht heeft.

Konijnenberg is in dit geval een onpersoonlijke organisatie gebleken. Het spuugt alleen wat corrigerende acties uit. Niemand neemt deze klacht binnen de organisatie persoonlijk op zich. Zooo slecht!
Je vult het allemaal aardig in zonder daadwerkelijk de details te weten (weet ik ook niet hoor).
Wat me wel verbaasd, we zoeken allemaal via internet de goedkoopste leverancier, bestellen het lekker onpersoonlijk via internet, en als er dan iets fout gaat, dan moet de winkelier ineens heel erg persoonlijk en klantvriendelijk alle aandacht hebben.

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Geplaatst: vr feb 08 2013 12:42 pm
door JanR
jvdk schreef:
Je vult het allemaal aardig in zonder daadwerkelijk de details te weten (weet ik ook niet hoor).
Wat me wel verbaasd, we zoeken allemaal via internet de goedkoopste leverancier, bestellen het lekker onpersoonlijk via internet, en als er dan iets fout gaat, dan moet de winkelier ineens heel erg persoonlijk en klantvriendelijk alle aandacht hebben.
Die vind ik raar, het suggereert dat als je een webwinkel hebt je dan maar meteen minder onpersoonlijk mag handelen als het fout gaat.
Uiteindelijk is het wel de boterham van K en daar hoort tegenwoordig een webwinkel bij.
Op zijn minst had er een briefje bij de retourzending kunnen zitten dat waar gewerkt wordt er fouten gemaakt worden maar dat het geen opzet was en excuses voor het ongemak, en dat de kosten voor het retour zenden voor rekening van K zijn

Enne K is niet de goedkoopste in Nederland, je bestelt daar toch omdat ze toch een goede naam hebben.

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Geplaatst: vr feb 08 2013 12:49 pm
door JvdKooij
JanR schreef:
jvdk schreef:
Je vult het allemaal aardig in zonder daadwerkelijk de details te weten (weet ik ook niet hoor).
Wat me wel verbaasd, we zoeken allemaal via internet de goedkoopste leverancier, bestellen het lekker onpersoonlijk via internet, en als er dan iets fout gaat, dan moet de winkelier ineens heel erg persoonlijk en klantvriendelijk alle aandacht hebben.
Die vind ik raar, het suggereert dat als je een webwinkel hebt je dan maar meteen minder onpersoonlijk mag handelen als het fout gaat.
Uiteindelijk is het wel de boterham van K en daar hoort tegenwoordig een webwinkel bij.
Op zijn minst had er een briefje bij de retourzending kunnen zitten dat waar gewerkt wordt er fouten gemaakt worden maar dat het geen opzet was en excuses voor het ongemak, en dat de kosten voor het retour zenden voor rekening van K zijn

Enne K is niet de goedkoopste in Nederland, je bestelt daar toch omdat ze toch een goede naam hebben.
Wil je dan een kopietje van een standaardbriefje of moet het handgeschreven zijn?
Als jet het vraagt zal elke winkel onmiddelijk toegeven dat het nooit had mogen gebeuren en dat ze er alles aan doen om het zo spoedig mogelijk op te lossen, bla blal bla.
Enige wat ik wil aangeven is dat als je zelf heel onpersoonlijk besteld, je niet moet gaan verwachten dat je wel heel persoonlijk behandeld wordt als het fout gaat. Het verwachtingspatroon van veel mensen werkt meestal maar 1 kant op.

En om even een en ander te onderbouwen:

De TS besteld een camera aan "een mooie prijs"bij K, zal dus zeker niet de duurste zijn geweest?
Bij levering blijkt er iets niet in orde.
De TS stuurt een email (ook lekker persoonlijk, je kan ook gewoon bellen), sterker nog, een "kwade" email.
Dit impliceert dat het niet een fout is (die door mensen wordt gemaakt) maar een kwade opzet waarbij men de TS probeert op te lichten.
Schijnbaar bevalt de camera wel, want TS wil een genoegdoening in een of andere vorm van compensatie , maar niet de camera omwisselen voor een nieuw, ongebruikt exemplaar.

Communicatie begint bij je zelf, de andere partij reageert daar slechts op.

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Geplaatst: vr feb 08 2013 2:18 pm
door JanR
jvdk schreef:
Wil je dan een kopietje van een standaardbriefje of moet het handgeschreven zijn? Iets is al wat genuanceerder als niets
Als jet het vraagt zal elke winkel onmiddelijk toegeven dat het nooit had mogen gebeuren en dat ze er alles aan doen om het zo spoedig mogelijk op te lossen, bla blal bla.
Enige wat ik wil aangeven is dat als je zelf heel onpersoonlijk besteld, je niet moet gaan verwachten dat je wel heel persoonlijk behandeld wordt als het fout gaat. Het verwachtingspatroon van veel mensen werkt meestal maar 1 kant op. Nou je bent een winkel je verkoopt dus een product en levert de dienst om het op te sturen ophalen mag ook maar je krijgt die keuze. En als klant mag je wel iets verwachten ongeacht de manier van bestellen
En om even een en ander te onderbouwen:

De TS besteld een camera aan "een mooie prijs"bij K, zal dus zeker niet de duurste zijn geweest? Doet de prijs er wat toe?
Bij levering blijkt er iets niet in orde.
De TS stuurt een email (ook lekker persoonlijk, je kan ook gewoon bellen), sterker nog, een "kwade" email. Ja klopt en bij wat we weten is daar niet op gereageerd TS heeft na uitblijven reactie op mail gebeld toen kwam de mededeling van opsturen. Wat mij betreft had K op die mail moeten reageren, er is iets fout gegaan, altijd mogelijk maar zwijgen lost niet echt wat op, communicatie gaat twee kanten op in welke vorm dan ook, of je nu een kwade mail stuurt of niet.
Dit impliceert dat het niet een fout is (die door mensen wordt gemaakt) maar een kwade opzet waarbij men de TS probeert op te lichten. Geloof dat TS het niet over kwade opzet heeft gehad of dat K hem wilde oplichten
Schijnbaar bevalt de camera wel, want TS wil een genoegdoening in een of andere vorm van compensatie , maar niet de camera omwisselen voor een nieuw, ongebruikt exemplaar.

Communicatie begint bij je zelf, de andere partij reageert daar slechts op.

Nee daar hebben ze dus volgens TS niet op gereageerd.
En hoe vervelend het ook mag zijn de klant is koning en heeft altijd gelijk. Wat je daar vervolgens als organisatie mee doet is geheel persoonlijk.
En niet iedereen zal het daarmee eens zijn.

Overigens vind ik K een geweldige zaak
Ik bestel ook altijd via het web, maar ben in de gelegenheid om het op te halen.
En ik moet zeggen dat dat ook wel eens fout gaat, maar het wordt altijd uitstekend en vriendelijk opgelost
En ja tegenwoordig worden fouten breed uitgemeten, helaas maar waar.
Aan de andere kant als het niet gebeurt zou het wel eens gemeengoed kunnen worden.

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Geplaatst: vr feb 08 2013 2:34 pm
door Tienenaar
jvdk schreef:jvdk,
De TS besteld een camera aan "een mooie prijs"bij K, zal dus zeker niet de duurste zijn geweest?
Bij levering blijkt er iets niet in orde.
De TS stuurt een email (ook lekker persoonlijk, je kan ook gewoon bellen), sterker nog, een "kwade" email.
Dit impliceert dat het niet een fout is (die door mensen wordt gemaakt) maar een kwade opzet waarbij men de TS probeert op te lichten.
Schijnbaar bevalt de camera wel, want TS wil een genoegdoening in een of andere vorm van compensatie , maar niet de camera omwisselen voor een nieuw, ongebruikt exemplaar.
Sorry maar klopt ergens iets niet.
Ok ik bestelde geen D4 maar slechts een simpele D7000.
Heb toen de fout ontdekte eerst gebeld, waar men mij wist te melden dat ik het moest terug sturen. Heb dat dan ook gedaan maar tegelijk natuurlijk ook mail gestuurd waarbij ik me uitdrukte dat ik het spijtig vond dat ik een gebruikte body moest ontdekken in de bestelling. Direct ook gemeld dat ik nieuwe body wou en gewoon vouchers ter compensatie voor gedane kosten (verzending, doos, ...) voor het retourneren van de zending. Is makkelijkste voor hun en daarbij garanderen ze zo dat je het geld weer uitgeeft in hun winkel. Was dus ook uitdrukking van mijn kant mijn uitdrukking in hun vertrouwen dat ik zeker in de toekomst zal blijven bestellen bij hun ondanks dat het deze keer misgelopen is.
Bij ontvangst retour zending vond ik doos van D7000 kit doos. Deze keer was de body wel nieuw maar zat niks van briefje of zo bij om excuses aan te bieden. Zelfs op mail nog geen antwoord gehad tot dan. Dus stuurde 2de mail met mijn opmerking dat ik de eerste keer tweedehands body ontvangen had. Dat ik nu echter wel nieuwe body mocht ontvangen en hoopte op een tussenkost van hun voor de gedane kosten. Tot op vandaag nog geen antwoord gehad via mail. Wel mailtje waarin gevraagd werd mijn ervaringen door te geven voor hun site. Toen dan paar dagen nadien bankrekening nakeek zag ik plots terugstorting, gelukkig dat het me opviel, want had zelfs geen berichtje gehad van hun.
Je zou toch denken dat als je een mail adres vermeld op je web pagina dat je dan ook regelmatig je mails nakijkt :? Maar om na ruim 3 weken nog steeds geen antwoord te sturen op een bericht van een klant vind ik wel wat raar.

Of je nu webwinkel of gewone winkel hebt, als je het verprutst als winkel is het toch in het grootste belang voor je zaak dat je de dingen snel en goed oplost. Hoe je het dan doet maakt of je een goede indruk nalaat of dat mensen ( = je klanten) in het vervolg op een ander gaan winkelen. Koop ook regelmatig dingen hier bij de locale foto winkel in de winkelstraat, wel als er iets misgaat betaalt hij al naar gelang het bedrag 20 tot 100€ terug. Die spendeer ik dan weer in zijn winkel want zo zorg je dat de economie blijft draaien.

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Geplaatst: vr apr 12 2013 2:33 pm
door FredvanBergeijk
Tienenaar schreef:Nu ik wat meer lenzen heb en ook regelmatiger opdrachten mag doen had ik besloten dat het tijd werd op weer wat te investeren in nieuw materiaal. Het eerste was de aankoop van een tweede D7000 body.
Op de site van Foto Konijnenberg stond die aan een mooie prijs van 749€. Dus direct besteld en betaald met creditcard.
Vandaag na 4 dagen ontvangen en bij nazicht bleek de camera al gebruikt te zijn door iemand anders. Bij de copyrightinfo vond ik de naam:
Fred van Bergeijk
Direct maar mailtje naar Foto Konijnenberg met kwade reactie. Was in de veronderstelling als je iets nieuw koopt bij hun dat het dan ook wel echt nieuw is en geen tweedehandsje. Heb hun voorgesteld dat ze mij een geste doen en deel terug betalen of voucher geven voor toekomstige aankopen. Ben benieuwd.
Heeft iemand van jullie dit ook al voorgehad? En wat kreeg je toen als compensatie?
Kent hier iemand Fred van Bergeijk misschien? Dan kan ik misschien te weten komen waarom hij zijn toestel heeft terug gestuurd.
Alvast bedankt voor de hulp.
Misschien is het toch goed dat ik ook even mijn verhaal toevoeg.
Wellicht wat aan de late kant, maar ik kwam er toevallig vandaag pas achter dat er iemand contact met mij zocht. Dus snel even geregistreerd (wat ik al heel lang voornemens was, maar steeds uitstelde), zodat ik mijn verhaal kan plaatsen.

Ik ben inderdaad de vorige eigenaar van de bewuste D7000. Ik heb deze in de zomer van 2012 gekocht.
Na een paar weken kwam ik er achter dat er vlekken op de sensor zaten, iets wat ik vrij irritant vond. Het was vooral goed zichtbaar bij landschapsfoto's (kleine diafragma's)
Omdat ik de camera nog maar een paar weken in bezit had besloot ik er mee naar Konijnenburg in Den Ham te gaan, waar hij was gekocht.
Men heeft daar toen de sensor een paar maal nat gereinigd, maar ze kregen de vlekken er niet af.
Ze stelden voor om de camera naar Nikon te versturen, om hem daar te laten reinigen. Omdat ik geen weken zonder camera kan en omdat ik hem pas een paar weken in bezit had, was men zo coulant om mij ter vervanging een andere, nieuwe camera te geven.
Wat mij betreft dus een uitstekende service van Foto Konijnenberg.

Wat er daarna met de camera is gebeurt weet ik niet. Er zitten een aantal maanden tussen het moment van inleveren (augustus) en het moment van aanschaf door Tienenaar (januari). Het zou best kunnen dat hij inderdaad bij Nikon is geweest en gerepareerd is.
Wat betreft de tellerstand: Ik heb in die paar weken een kleine 3000 foto's gemaakt. De camera moet dus ook nog door iemand anders zijn gebruikt, die de overige 6000 clicks heeft gemaakt. Dat zijn niet alleen testfoto's geweest. Misschien is hij in de tussentijd nog een keer verkocht of in de verhuur geweest?
Maar het is wel heel slecht dat deze weer als nieuw zijnde is verkocht.

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Geplaatst: za apr 13 2013 7:10 pm
door Johan v. V.
Eerlijk gezegd vind ik het een vreselijk verhaal. Het vertrouwen in Konijneberg is bij mij acuut tot diepvriesniveau gedaald! Hier wordt willens en wetens de consument een oor aangenaaid!

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Geplaatst: za apr 13 2013 9:37 pm
door JanR
Ja dat was ook mijn eerste reactie, maar er kan een fout gemaakt zijn.
Echter NIKON zou deze ook niet meer als nieuw mogen terugzenden, maar ook daar kan een fout gemaakt zijn.
Maar een betere controle is echt op zijn plaats.

Verder mag een camera nooit meer als nieuw verkocht worden als hij al een keer verkocht is.
Dat is volksverlakkerij, ongeacht het aantal kliks wat erop staat. Verkocht is verkocht.
Ik snap de wet kopen op afstand, maar ik vind dat wat al te soepel, even proberen, 100 kliks erop en nee het is toch niks.

Beter zou zijn om elke dag die je de camera in bezit hebt een percentage laten betalen.

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Geplaatst: za apr 13 2013 10:33 pm
door miorob
JanR schreef:
Beter zou zijn om elke dag die je de camera in bezit hebt een percentage laten betalen.
wat dacht je van de prijs van huren :wink2:

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Geplaatst: zo apr 14 2013 12:33 am
door JanR
Ja dat lijkt me een goede, dan kunnen ze hem verkopen als demo voor de prijs - huur