Verzekering afsluiten?

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
MartijnM
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Verzekering afsluiten?

Bericht door MartijnM » za aug 10 2013 9:11 pm

CaptainHook schreef:@MartijnM: maar hoeveel en hoelang had je al premie betaald? Toen je laptop gejat werd. :(
Weet niet waar je naar toe wilt, maar MBP kostte ca 2.500 euro en ik had enkele honderden euro's premie betaald in de jaren voorafgaand aan de diefstal... Sta dus 'in de plus'. Los daarvan had ik het gezeur van vervanging en verloren data liever niet gehad!
Buy film, not megapixels...

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » za aug 10 2013 9:43 pm

Even over een iets andere boeg. De verzekering die NCN collectief aanbiedt is er goed, maar wordt pas interessant als je een behoorlijk bedrag te verzekeren hebt. Er is namelijk een minimum premie...

Je kan er trouwens ook prima laptops, iPads en zo in kwijt! :idea:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Franklin
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door Franklin » zo aug 11 2013 9:04 am

Even de feiten op een rijtje:

TS heeft een nieuwe camera met 2 objectieven gekocht. Waarde laat zeggen 700 Euro.
Bij het afsluiten van een verzekering (via NPS) geldt:
- Premie is 1,6% van die 700 Euro, verzekerde waarde, zijnde 11,20 Euro.
- De minimum premie is 70 euro excl. administratiekosten en assurantiebelasting (21%). Laat zeggen zo’n 100 Euro.

Voordelen:
- Indien TS een laptop of andere (compact) camera heeft, kunnen die vanwege de lage verzekerde waarde zonder extra premie meeverzekerd worden.
- Bij verlies of diefstal zal de verzekering maximaal de 700 euro minus het eigen risico (250 Euro want zo te zien is TS geen nog NCN lid) is 450 euro terug ontvangen.
- Bij aankoop van nieuwe apparatuur in het verzekeringsjaar tot 20% van de verzekerde waarde is dat gedurende dat jaar automatisch meeverzekerd.

Het is dus een afweging van TS om uiteindelijk te bekijken of het voor haar rendabel is om een verzekering af te sluiten.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » zo aug 11 2013 4:22 pm

MartijnM schreef: ... Los daarvan had ik het gezeur van vervanging en verloren data liever niet gehad!
Ehh, die begrijp ik ff niet...sinds wanneer recovert de verzekering ook verloren data?
Als een apparaat fysiek gejat wordt en je hebt geen backup is de data foetsie... :(

MartijnM
Clublid
Clublid

Bericht door MartijnM » zo aug 11 2013 7:21 pm

CaptainHook schreef:
MartijnM schreef: ... Los daarvan had ik het gezeur van vervanging en verloren data liever niet gehad!
Ehh, die begrijp ik ff niet...sinds wanneer recovert de verzekering ook verloren data?
Als een apparaat fysiek gejat wordt en je hebt geen backup is de data foetsie... :(
Dus ondanks dat de verzekeraar uitkeerde, had ik liever geen gestolen MBP gehad. Lijkt me toch duidelijk. Maar hier gaat het topic niet over, dus laat mijn voorbeeld maar los...
Buy film, not megapixels...

Mariekje

Bericht door Mariekje » ma aug 12 2013 12:14 pm

Ohh reacties genoeg in ieder geval :lol:

Bedankt iedereen.

Ik ga nog even kijken wat ik doe. Ik heb zeker wat aan jullie, ik ga eerst eens kijken hoe dat zit met mijn inboedelverzekering van de ING. Maar goed, wat Remco ook zegt, het is geen set van 7000 euro, zit ook wat in.

En Franklin, als je clublid bent wordt de eigen risico toch 100 euro i.p.v. 250? Ben wel van plan om clublid te worden..

Goed ik ga er is over nadenken. Ik laat gauw weten hoe en wat!

Groetjes Mariek

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”