Dat is leuk voor in de studio, maar niet voor buiten. En natuurlijk ook een heel ander prijskaartje . Nog afgezien van het feit dat het trage en grote dingen zijn.
Hou zou een forum ergens moeten aankloppen?Johan van Gool schreef:Misschien dat dit forum eens kan aankloppen bij Nikon daar iets mee te doen....
Je bedoeld deze Hans http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 10&t=49817" onclick="window.open(this.href);return false;Hans Braakhuis schreef:Hou zou een forum ergens moeten aankloppen?Johan van Gool schreef:Misschien dat dit forum eens kan aankloppen bij Nikon daar iets mee te doen....
Aanstaande zondag schijnt er ergens voor NCN leden een bijeenkomst te zijn waar de NPS ook aanwezig is. Je kunt er meerdere camera's en bijna alle objectieven even vasthouden. Je kunt vragen of de NPS wat voor jouw is.
Service is reeds zo goed als onbetaalbaar! Bijvoorbeeld: in de Tour de France was er geen NPS omdat ASO (=TDF organisator) buitensporig veel standgeld vroeg, vandaar dat Nikon het maar zo liet, Canon en alle anderen ook trouwens! Dus dan maar zelf genoeg back-up meenemen en zelf dan maar 'service' zijn... De TDF is geen alleen staand feit.Jaap_van_Ekris schreef:Zij betalen flink voor die service. En wie betaald bepaalt....John'47 schreef:Ik vind het vreemd dat Nikon voor mij bepaalt of ik beperkte of uitgebreide service krijg.
Bedenk wel: er gaat een team van 4 man naar grote evenementen met gewoon 10 bodies en een berg lenzen om dingen te repareren en uit te lenen. Ook is er altijd capaciteit gereserveerd in Beverwijk mocht je wat hebben (daar is waarschijnlijk gewoon een SLA voor afgesloten waar voor betaald moet worden). Service kost geld. En die service wordt niet besteed aan mensen die er weinig aan hebben want dan wordt dat onbetaalbaar...
Jaap
Johan van Gool schreef:Vind dat wel erg bot om te reageren dat hobby fotografen daar niet voor in aanmerking moeten komen!
Er zijn hobbyisten die vele malen beter fotowerk af leveren dan sommige "kiekjes" pro fotografen die zich NPS lid mogen noemen.