Nikkor 300 AF-S f/4 en andere vliegtuigfoto's
-
- Forumlid
- Berichten: 938
- Lid geworden op: vr aug 04 2006 1:42 pm
Als ie recht voor je staat pak je hem op ongeveer 100 mm. En ik was mijn gehoorbescherming vergeten
Ik kan er kort over zijn: dat lawaai voel je in je hele lijf van voor naar achter en van top tot teen! Meest lawaaierige kist die ik trouwens ooit gezien heb was een Vulcan...

Ik ben hier incognito...
-
- Forumlid
- Berichten: 938
- Lid geworden op: vr aug 04 2006 1:42 pm
Leeuwarden schreef:Als ie recht voor je staat pak je hem op ongeveer 100 mm. En ik was mijn gehoorbescherming vergetenIk kan er kort over zijn: dat lawaai voel je in je hele lijf van voor naar achter en van top tot teen! Meest lawaaierige kist die ik trouwens ooit gezien heb was een Vulcan...
Heb je wel eens een buigende Harrier gehoord op 50 meter afstand...? Dan snap je gelijk waar de naam Herrie(er) vandaan komt...

-
- Forumlid
- Berichten: 938
- Lid geworden op: vr aug 04 2006 1:42 pm
- Jur
- Forumlid
- Berichten: 2675
- Lid geworden op: di aug 22 2006 12:05 pm
- Locatie: Haren Gn
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Voorzover ik mij herinner waren beide kisten prototypes/testvliegtuigen. De foto is gemaakt tijdens de Farnborough Airshow in September 1970. Ik was in die periode in Engeland (Hurn Airport bij Bournemouth) voor een cursus Approach Radar Control op het College of Air Traffic Control. Nostalgie.......Leeuwarden schreef:Mooie platen Jur! Een Amerikaanse (marines?) Harrier van hun eerste serie als ik me niet vergis. Heel bijzonder! Was het een testkist van de fabriek?
Alle foto's nog gemaakt in mijn Asahi Pentax tijd met de S1a en Soligor 3.5/200mm.
Jur
-
- Forumlid
- Berichten: 938
- Lid geworden op: vr aug 04 2006 1:42 pm
-
- Forumlid
- Berichten: 938
- Lid geworden op: vr aug 04 2006 1:42 pm
Jur:
"Nog een paar erkende herriemakers "uit de oude doos":"
Ik heb jaren geleden op Mildenhall zowel de Vulcan als de B-1B Lancer mogen horen. De B-1B met full afterburner, bijna steil wegklimmend, is volgens mij nog een ietsiepietsie luidruchtiger dan de Vulcan. Maar veel zal het niet schelen.
De laatste Vulcan, XH-558, zal binnenkort na een lange restauratie weer het luchtruim kiezen. Zie ook:
http://www.tvoc.co.uk/
Groet, E.M. de Klerk
"Nog een paar erkende herriemakers "uit de oude doos":"
Ik heb jaren geleden op Mildenhall zowel de Vulcan als de B-1B Lancer mogen horen. De B-1B met full afterburner, bijna steil wegklimmend, is volgens mij nog een ietsiepietsie luidruchtiger dan de Vulcan. Maar veel zal het niet schelen.
De laatste Vulcan, XH-558, zal binnenkort na een lange restauratie weer het luchtruim kiezen. Zie ook:
http://www.tvoc.co.uk/
Groet, E.M. de Klerk
- Jur
- Forumlid
- Berichten: 2675
- Lid geworden op: di aug 22 2006 12:05 pm
- Locatie: Haren Gn
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dank voor de info! Hier is nog een draadje http://forum.keypublishing.co.uk/showthread.php?t=74897 over de XH-558. De eerste vlucht na de restauratie kan nu elke dag plaatsvinden.emdeklerk schreef: Ik heb jaren geleden op Mildenhall zowel de Vulcan als de B-1B Lancer mogen horen. De B-1B met full afterburner, bijna steil wegklimmend, is volgens mij nog een ietsiepietsie luidruchtiger dan de Vulcan. Maar veel zal het niet schelen.
De laatste Vulcan, XH-558, zal binnenkort na een lange restauratie weer het luchtruim kiezen. Zie ook:
http://www.tvoc.co.uk/
Groet, E.M. de Klerk
Ik heb helaas de B-1B nog niet persoonlijk mogen aanschouwen (c.q. horen), maar ik kan je verzekeren dat een scramble met 6(!) Vulcans (juli 1970 op RAF Wildenrath) eveneens een oorverdovende sensatie was.
Jur
-
- Forumlid
- Berichten: 938
- Lid geworden op: vr aug 04 2006 1:42 pm