Nikkor 300 AF-S f/4 en andere vliegtuigfoto's

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » ma okt 15 2007 9:07 pm

Zeg maakt zo'n Phantom nou nog wat herrie met afterburners aan?????
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » ma okt 15 2007 9:10 pm

Als ie recht voor je staat pak je hem op ongeveer 100 mm. En ik was mijn gehoorbescherming vergeten :-( Ik kan er kort over zijn: dat lawaai voel je in je hele lijf van voor naar achter en van top tot teen! Meest lawaaierige kist die ik trouwens ooit gezien heb was een Vulcan...
Ik ben hier incognito...

lennardp

Bericht door lennardp » ma okt 15 2007 9:16 pm

mag je daar gewoon langsstaan en er op los schieten??

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » ma okt 15 2007 9:19 pm

In principe mag je vliegtuigen in de lucht fotograferen. Op de baan fotografeer je al heel snel infrastructuur en dat mag niet. Op het ene veld zijn ze er strenger in als op het andere veld. Op Wittmund moet je "alert" zijn. Ze kunnen je wegsturen...
Ik ben hier incognito...

Jur
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jur » di okt 16 2007 12:39 pm

"Lekkere" platen Leeuwarden!

Nog een paar erkende herriemakers "uit de oude doos":

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze mag natuurlijk ook niet ontbreken (Concorde 2e prototype, Farnborough 1970 in de stromende regen).......

Afbeelding
Jur

yoyo

Bericht door yoyo » di okt 16 2007 4:01 pm

Leeuwarden schreef:Als ie recht voor je staat pak je hem op ongeveer 100 mm. En ik was mijn gehoorbescherming vergeten :-( Ik kan er kort over zijn: dat lawaai voel je in je hele lijf van voor naar achter en van top tot teen! Meest lawaaierige kist die ik trouwens ooit gezien heb was een Vulcan...

Heb je wel eens een buigende Harrier gehoord op 50 meter afstand...? Dan snap je gelijk waar de naam Herrie(er) vandaan komt... :D

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » di okt 16 2007 4:15 pm

yoyo schreef: Heb je wel eens een buigende Harrier gehoord op 50 meter afstand...? Dan snap je gelijk waar de naam Herrie(er) vandaan komt... :D
Weet je wat nog meer lawaai maakt dan één Harrier? Twee Harriers.... (vrij naar Wim Kan) :D :D :D

Afbeelding
Jur

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » di okt 16 2007 8:14 pm

Mooie platen Jur! Een Amerikaanse (marines?) Harrier van hun eerste serie als ik me niet vergis. Heel bijzonder! Was het een testkist van de fabriek?
Ik ben hier incognito...

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » wo okt 17 2007 10:30 am

Leeuwarden schreef:Mooie platen Jur! Een Amerikaanse (marines?) Harrier van hun eerste serie als ik me niet vergis. Heel bijzonder! Was het een testkist van de fabriek?
Voorzover ik mij herinner waren beide kisten prototypes/testvliegtuigen. De foto is gemaakt tijdens de Farnborough Airshow in September 1970. Ik was in die periode in Engeland (Hurn Airport bij Bournemouth) voor een cursus Approach Radar Control op het College of Air Traffic Control. Nostalgie.......

Alle foto's nog gemaakt in mijn Asahi Pentax tijd met de S1a en Soligor 3.5/200mm.
Jur

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » wo okt 17 2007 11:55 am

Het zijn prachtige platen Jur!
Die Lightning is trouwens ook bijzonder omdat ie nog een "ronde" staart heeft. Moet ook een van de eerste modellen zijn geweest. Prachtig vliegtuig. Veel gezien op Leeuwarden.
Ik ben hier incognito...

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » wo okt 17 2007 12:17 pm

Ik vindt zo een Vulcan wel een van de mooiste vliegtuigen ooit. Doen die dingen het nog ?
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » wo okt 17 2007 12:53 pm

Ze zijn in Engeland bezig weer eentje vliegwaardig te maken :-)
Ik ben hier incognito...

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » wo okt 17 2007 2:03 pm

Jur:
"Nog een paar erkende herriemakers "uit de oude doos":"

Ik heb jaren geleden op Mildenhall zowel de Vulcan als de B-1B Lancer mogen horen. De B-1B met full afterburner, bijna steil wegklimmend, is volgens mij nog een ietsiepietsie luidruchtiger dan de Vulcan. Maar veel zal het niet schelen.

De laatste Vulcan, XH-558, zal binnenkort na een lange restauratie weer het luchtruim kiezen. Zie ook:

http://www.tvoc.co.uk/

Groet, E.M. de Klerk

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » wo okt 17 2007 2:14 pm

emdeklerk schreef: Ik heb jaren geleden op Mildenhall zowel de Vulcan als de B-1B Lancer mogen horen. De B-1B met full afterburner, bijna steil wegklimmend, is volgens mij nog een ietsiepietsie luidruchtiger dan de Vulcan. Maar veel zal het niet schelen.

De laatste Vulcan, XH-558, zal binnenkort na een lange restauratie weer het luchtruim kiezen. Zie ook:

http://www.tvoc.co.uk/

Groet, E.M. de Klerk
Dank voor de info! Hier is nog een draadje http://forum.keypublishing.co.uk/showthread.php?t=74897 over de XH-558. De eerste vlucht na de restauratie kan nu elke dag plaatsvinden.

Ik heb helaas de B-1B nog niet persoonlijk mogen aanschouwen (c.q. horen), maar ik kan je verzekeren dat een scramble met 6(!) Vulcans (juli 1970 op RAF Wildenrath) eveneens een oorverdovende sensatie was.
Jur

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » do okt 18 2007 4:39 pm

En hij ze heeft inmiddels gevlogen!!!!!!!
http://www.bbc.co.uk/leicester/content/ ... ture.shtml

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”