marktplaats.nl steeds minder interessant voor particulier?

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
PanzerFaustNL
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: marktplaats.nl steeds minder interessant voor particulie

Bericht door PanzerFaustNL » ma jul 07 2014 9:05 am

Giso schreef:Bij betalingen vanuit Nigeria blijkt het wel te kunnen.

Groet Giso

Dat gaat via een tussenrekening, want dan zeggen ze dat het geld naar die en die rekening overgemaakt zal worden en dan krijg je een code mee, zo gauw je dan je spullen hebt opgestuurd, dan zou je met die code en het bewijs van opsturen het geld er af kunnen halen. Maar zo gauw jij hebt opgestuurd, dan halen zij dat geld snel weer terug. Het gaat dus nooit om jouw eigen rekening. Want anders zouden ze het overige geld er ook van af kunnen halen.
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65

favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » ma jul 07 2014 4:14 pm

CaptainHook schreef:
wblink schreef: Ik wil hiermee NIET zeggen dat jij zo bent! .
Oef. Ik schrok al... Gelukkig.

Maarre ik heb zo'n idee dat dit verwijst naar jouw 'aanvaring' over dat statief wat destijds werd aangeboden? :wink:

Dat was een startpunt, maar, nee dat is het niet. Kijk naar je eigen advertenties (niet alleen voor jou).
Willem.

MartijnM
Clublid
Clublid

Bericht door MartijnM » ma jul 07 2014 4:23 pm

Niet opkomen dagen en/of afspraken niet nakomen is natuurlijk niet ok en iedereen heeft dat met kopen of verkopen via het internet helaas wel eens meegemaakt.

Mopperen over vraagprijzen vind ik nogal vreemd. Ten eerste alsof je ieder forumlid hier (en dat zijn er duizenden) zou moeten matsen alsof ze familie zijn en ten tweede staat het iedereen vrij te vragen wat hij/zij ervoor zou willen hebben.

Is de prijs te hoog, dan koop je het toch niet?? Simpel... 8)
Buy film, not megapixels...

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » ma jul 07 2014 5:02 pm

wblink schreef:Kijk naar je eigen advertenties (niet alleen voor jou).
Pardon? Wat is er 'mis' met mijn advertenties? :shock:
imho zijn de meeste advertenties (ook hier) veels te summier. Er staat iets van object zus-en-zo te koop." ziet er goed uit" en dat was het dan... :(
Terwijl ik probeer zelf juist altijd zo uitgebreid mogelijk e.e.a. te omschrijven, met alle details en verschillende foto's (en dan niet van die slechte en/of miniatuurtjes) er bij. Juist omdat ik zelf altijd nog vaak veel (inhoudelijke) vragen heb als ik andermans advertenties zie.... "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet gij dat ook een ander niet"

Wat vele verkoopsites missen is een beetje zinnige koop/verkoopbeoordeling.
Zoals b.v. op tweakers: http://tweakers.net/gallery/60597#tab:vraagaanbod" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door CaptainHook op ma jul 07 2014 5:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » ma jul 07 2014 5:12 pm

Ik vind persoonlijk dat de vraagprijzen hier op het forum in het algemeen zeer redelijk en realistisch zijn. Een stuk lager dan de 2e hands prijzen bij dealers en vaak nog iets onder de MP prijzen. Daarbij houdt ik wel rekening met de staat van de apparatuur. Alles wat hier wordt aangeboden in mijn ervaring correct omschreven (dat is op MP vaak niet zo) en er is zuinig mee omgegaan. Verder is de afhandeling meestal prettig met weinig gezeur, ook geen afding-acties etc.

Op MP is dat wel anders. 'Scherpe' prijzen ja, maar dan is er meestal wel wat aan de hand. Dat varieert van een ontbrekende verpakking tot niet benoemde schades. En veel vragen die tot niets leiden. Ik doe bij voorkeur zaken via NCN, marktplaats zie ik tegenwoordig alleen als een allerlaatste redmiddel. Fotoapparatuur geeft een goede indruk, maar heb ik slechts 1 keer gebruikt (tot volle tevredenheid).
Spul waarmee je foto's maakt...

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”