Geplaatst: vr mar 07 2008 9:02 am
Handig juist.
Gelukkig is er niemand die je dwingt het te gebruiken.Pruimpit schreef:De SLR-gebruiker zat niet op live view te wachten. Maar ja, creeer een behoefte en vervul die.
Beetje vreemd argument. Alsof de consument weet wat er kan of wat hij wil. Daar heb je inventieve mensen voor nodig. Waar zouden we zijn als we alles van de kopers laten afhangen? Niet ver naar mijn mening!Pruimpit schreef:De SLR-gebruiker zat tien jaar geleden ook niet op een DSLR te wachten.
Een Neanderthaler zat niet op een SLR te wachten.Pruimpit schreef:De SLR-gebruiker zat niet op live view te wachten. Maar ja, creeer een behoefte en vervul die.
De SLR-gebruiker zat tien jaar geleden ook niet op een DSLR te wachten.
Die ouwe degelijke analoge SLR's waren voor marketeers een nachtmerrie. Zij verkopen liever camera's die in no time verouderd zijn. En consumenten die dat niet willen zien worden lekker gemaakt met allerlei extra feautures. Straks zal de eye-focus control ook wel weer teug komen. Consumenten die daar ook niet om geven moeten nog extra gepusht worden. Lees de camera moet het niet te lang uithoudenyoyo schreef:Een Neanderthaler zat niet op een SLR te wachten.Pruimpit schreef:De SLR-gebruiker zat niet op live view te wachten. Maar ja, creeer een behoefte en vervul die.
De SLR-gebruiker zat tien jaar geleden ook niet op een DSLR te wachten.
Ik begrijp dat je niet van "markerteers" houdt? Het lijkt me toch een eerzaam beroep hoor.Pruimpit schreef:Die ouwe degelijke analoge SLR's waren voor marketeers een nachtmerrie.
...
Nee de marketeer komt vandaag de dag een stuk beter aan zijn trekken. Voor de marketeer is kwaliteit geen doel op zich, maar een middel om zijn product beter te verkopen.
Pruimpit schreef:Die ouwe degelijke analoge SLR's waren voor marketeers een nachtmerrie. Zij verkopen liever camera's die in no time verouderd zijn. En consumenten die dat niet willen zien worden lekker gemaakt met allerlei extra feautures. Straks zal de eye-focus control ook wel weer teug komen. Consumenten die daar ook niet om geven moeten nog extra gepusht worden. Lees de camera moet het niet te lang uithoudenyoyo schreef:Een Neanderthaler zat niet op een SLR te wachten.Pruimpit schreef:De SLR-gebruiker zat niet op live view te wachten. Maar ja, creeer een behoefte en vervul die.
De SLR-gebruiker zat tien jaar geleden ook niet op een DSLR te wachten.![]()
Nee de marketeer komt vandaag de dag een stuk beter aan zijn trekken. Voor de marketeer is kwaliteit geen doel op zich, maar een middel om zijn product beter te verkopen. Zie het verschil ook tussen Leica en Canon.
Ja hoor, en misschien waren die mensen wel gelukkiger dan wij nu zijnyoyo schreef:
![]()
Enig idee wat een Neanderthaler is...?
Psies.Pruimpit schreef:Ja hoor, en misschien waren die mensen wel gelukkiger dan wij nu zijnyoyo schreef:
![]()
Enig idee wat een Neanderthaler is...?
EerzaamPatrickP schreef:Ik begrijp dat je niet van "markerteers" houdt? Het lijkt me toch een eerzaam beroep hoor.Pruimpit schreef:Die ouwe degelijke analoge SLR's waren voor marketeers een nachtmerrie.
...
Nee de marketeer komt vandaag de dag een stuk beter aan zijn trekken. Voor de marketeer is kwaliteit geen doel op zich, maar een middel om zijn product beter te verkopen.
Opvallend trouwens hoe je positieve ontwikkelingen, want zo zie ik het, zo in een negatieve context kunt plaatsen....
Hoe denk je trouwens aan de ontwikkelingen aan auto's om maar eens wat te noemen? Ook de schuld van de marketeers, en dat ze veiliger en makkelijker te rijden zijn en zo dat is verder natuurlijk niet belangrijk.
Eye-focus zit al op de alpha's (en destijds al op dynax). Maar iedereen zet het uit.Pruimpit schreef:Die ouwe degelijke analoge SLR's waren voor marketeers een nachtmerrie. Zij verkopen liever camera's die in no time verouderd zijn. En consumenten die dat niet willen zien worden lekker gemaakt met allerlei extra feautures. Straks zal de eye-focus control ook wel weer teug komen. Consumenten die daar ook niet om geven moeten nog extra gepusht worden. Lees de camera moet het niet te lang uithoudenyoyo schreef:Een Neanderthaler zat niet op een SLR te wachten.Pruimpit schreef:De SLR-gebruiker zat niet op live view te wachten. Maar ja, creeer een behoefte en vervul die.
De SLR-gebruiker zat tien jaar geleden ook niet op een DSLR te wachten.![]()
Nee de marketeer komt vandaag de dag een stuk beter aan zijn trekken. Voor de marketeer is kwaliteit geen doel op zich, maar een middel om zijn product beter te verkopen. Zie het verschil ook tussen Leica en Canon.
Ik ben gezegend met een wat meer optimistische kijk op de wereld. Vooruitgang houd je toch niet tegen, dus daar ga ik niet moeilijk over doen. Sterker nog: ik omarm het!Pruimpit schreef:EerzaamDe mensen doen hun werk, maar eerzaam gaat mij te ver. De autovergelijking is leuk, maar bij een marketeer is veiligheid en gemak slechts een middel om de consument gemakkelijker over te halen zijn product te kopen. Daarom is het perpetuum mobile ook voor velen een ware nachtmerrie. Want daar valt maar 1 keer geld aan te verdienen
Zo werkt het gewoon in de grote mensenwereld. Een marketeer verkocht bijvoorbeeld geen waar aan Zuid Afrika ten tijde van de apartheid. Niet omdat hij de apartheid moreel verwerpelijk vind, maar omdat hij imagoschade wil voorkomen. Dus hij kijkt wel vooruit
Want dacht je waarom veel bedrijven tegenwoordig zo milieuvriendelijk zijn
![]()
Mooi voorbeeldje van marketeers aan het werk. Waarom doen veel mensen toch aan een bepaalde lotterij mee? Om prijzen te winnen, of zijn ze bang de boot te missen als... eerzaam beroep