Pagina 3 van 4

Geplaatst: vr mar 07 2008 9:02 am
door Lothian
Handig juist.

Geplaatst: vr mar 07 2008 10:57 am
door Patrick
Pruimpit schreef:De SLR-gebruiker zat niet op live view te wachten. Maar ja, creeer een behoefte en vervul die.
Gelukkig is er niemand die je dwingt het te gebruiken. :oops:
Pruimpit schreef:De SLR-gebruiker zat tien jaar geleden ook niet op een DSLR te wachten.
Beetje vreemd argument. Alsof de consument weet wat er kan of wat hij wil. Daar heb je inventieve mensen voor nodig. Waar zouden we zijn als we alles van de kopers laten afhangen? Niet ver naar mijn mening!

Geplaatst: vr mar 07 2008 11:03 am
door yoyo
Pruimpit schreef:De SLR-gebruiker zat niet op live view te wachten. Maar ja, creeer een behoefte en vervul die.
De SLR-gebruiker zat tien jaar geleden ook niet op een DSLR te wachten.
Een Neanderthaler zat niet op een SLR te wachten.

Geplaatst: vr mar 07 2008 11:12 am
door Mieke53
Voor mij zou het ideaal zijn. Heb wat beperkingen. Zal het niet altijd gebruiken maar wel dus voor de lagere standpunten.
Voor diegene die het nut er niet van inzien: hebben jullie dat scherpe 920.000 pixel LCD wel eens gezien? Ik zal niet zeggen dat het de echte zoeker kan vervangen, maar het is wel een ERRUG mooi LCD scherm hoor.

Geplaatst: vr mar 07 2008 11:24 am
door Pruimpit
yoyo schreef:
Pruimpit schreef:De SLR-gebruiker zat niet op live view te wachten. Maar ja, creeer een behoefte en vervul die.
De SLR-gebruiker zat tien jaar geleden ook niet op een DSLR te wachten.
Een Neanderthaler zat niet op een SLR te wachten.
Die ouwe degelijke analoge SLR's waren voor marketeers een nachtmerrie. Zij verkopen liever camera's die in no time verouderd zijn. En consumenten die dat niet willen zien worden lekker gemaakt met allerlei extra feautures. Straks zal de eye-focus control ook wel weer teug komen. Consumenten die daar ook niet om geven moeten nog extra gepusht worden. Lees de camera moet het niet te lang uithouden :)

Nee de marketeer komt vandaag de dag een stuk beter aan zijn trekken. Voor de marketeer is kwaliteit geen doel op zich, maar een middel om zijn product beter te verkopen. Zie het verschil ook tussen Leica en Canon.

Geplaatst: vr mar 07 2008 11:40 am
door Patrick
Pruimpit schreef:Die ouwe degelijke analoge SLR's waren voor marketeers een nachtmerrie.
...
Nee de marketeer komt vandaag de dag een stuk beter aan zijn trekken. Voor de marketeer is kwaliteit geen doel op zich, maar een middel om zijn product beter te verkopen.
Ik begrijp dat je niet van "markerteers" houdt? Het lijkt me toch een eerzaam beroep hoor.

Opvallend trouwens hoe je positieve ontwikkelingen, want zo zie ik het, zo in een negatieve context kunt plaatsen.... :oops:

Hoe denk je trouwens aan de ontwikkelingen aan auto's om maar eens wat te noemen? Ook de schuld van de marketeers, en dat ze veiliger en makkelijker te rijden zijn en zo dat is verder natuurlijk niet belangrijk. :wink:

Geplaatst: vr mar 07 2008 11:45 am
door yoyo
Pruimpit schreef:
yoyo schreef:
Pruimpit schreef:De SLR-gebruiker zat niet op live view te wachten. Maar ja, creeer een behoefte en vervul die.
De SLR-gebruiker zat tien jaar geleden ook niet op een DSLR te wachten.
Een Neanderthaler zat niet op een SLR te wachten.
Die ouwe degelijke analoge SLR's waren voor marketeers een nachtmerrie. Zij verkopen liever camera's die in no time verouderd zijn. En consumenten die dat niet willen zien worden lekker gemaakt met allerlei extra feautures. Straks zal de eye-focus control ook wel weer teug komen. Consumenten die daar ook niet om geven moeten nog extra gepusht worden. Lees de camera moet het niet te lang uithouden :)

Nee de marketeer komt vandaag de dag een stuk beter aan zijn trekken. Voor de marketeer is kwaliteit geen doel op zich, maar een middel om zijn product beter te verkopen. Zie het verschil ook tussen Leica en Canon.
:shock:

Enig idee wat een Neanderthaler is...?

Afbeelding

Geplaatst: vr mar 07 2008 11:57 am
door Pruimpit
yoyo schreef:
:shock:

Enig idee wat een Neanderthaler is...?

Afbeelding
Ja hoor, en misschien waren die mensen wel gelukkiger dan wij nu zijn :)

Geplaatst: vr mar 07 2008 12:02 pm
door yoyo
Pruimpit schreef:
yoyo schreef:
:shock:

Enig idee wat een Neanderthaler is...?

Afbeelding
Ja hoor, en misschien waren die mensen wel gelukkiger dan wij nu zijn :)
Psies.
Maar die zaten denk ik ook niet personen af te zeiken die wel met hun tijd mee gingen zodat ze meer konden in minder tijd met minder inspanning. Om een mamoet neer te halen moest je ze nog wel weten te vinden. En om die nieuwe speer te gebruiken moest je nog steeds oefenen om er het beste resultaat uit te halen. Iemand die niet oefent en niet zuiver werpt heeft ook aan die nieuwe speer niets...

Het gaat nog steeds om de jager.

Geplaatst: vr mar 07 2008 1:03 pm
door Pruimpit
PatrickP schreef:
Pruimpit schreef:Die ouwe degelijke analoge SLR's waren voor marketeers een nachtmerrie.
...
Nee de marketeer komt vandaag de dag een stuk beter aan zijn trekken. Voor de marketeer is kwaliteit geen doel op zich, maar een middel om zijn product beter te verkopen.
Ik begrijp dat je niet van "markerteers" houdt? Het lijkt me toch een eerzaam beroep hoor.

Opvallend trouwens hoe je positieve ontwikkelingen, want zo zie ik het, zo in een negatieve context kunt plaatsen.... :oops:

Hoe denk je trouwens aan de ontwikkelingen aan auto's om maar eens wat te noemen? Ook de schuld van de marketeers, en dat ze veiliger en makkelijker te rijden zijn en zo dat is verder natuurlijk niet belangrijk. :wink:
Eerzaam :?: De mensen doen hun werk, maar eerzaam gaat mij te ver. De autovergelijking is leuk, maar bij een marketeer is veiligheid en gemak slechts een middel om de consument gemakkelijker over te halen zijn product te kopen. Daarom is het perpetuum mobile ook voor velen een ware nachtmerrie. Want daar valt maar 1 keer geld aan te verdienen :) Zo werkt het gewoon in de grote mensenwereld. Een marketeer verkocht bijvoorbeeld geen waar aan Zuid Afrika ten tijde van de apartheid. Niet omdat hij de apartheid moreel verwerpelijk vind, maar omdat hij imagoschade wil voorkomen. Dus hij kijkt wel vooruit :) Want dacht je waarom veel bedrijven tegenwoordig zo milieuvriendelijk zijn :twisted:

Mooi voorbeeldje van marketeers aan het werk. Waarom doen veel mensen toch aan een bepaalde lotterij mee? Om prijzen te winnen, of zijn ze bang de boot te missen als... eerzaam beroep

Geplaatst: vr mar 07 2008 1:46 pm
door MEMENTO
Pruimpit schreef:
yoyo schreef:
Pruimpit schreef:De SLR-gebruiker zat niet op live view te wachten. Maar ja, creeer een behoefte en vervul die.
De SLR-gebruiker zat tien jaar geleden ook niet op een DSLR te wachten.
Een Neanderthaler zat niet op een SLR te wachten.
Die ouwe degelijke analoge SLR's waren voor marketeers een nachtmerrie. Zij verkopen liever camera's die in no time verouderd zijn. En consumenten die dat niet willen zien worden lekker gemaakt met allerlei extra feautures. Straks zal de eye-focus control ook wel weer teug komen. Consumenten die daar ook niet om geven moeten nog extra gepusht worden. Lees de camera moet het niet te lang uithouden :)

Nee de marketeer komt vandaag de dag een stuk beter aan zijn trekken. Voor de marketeer is kwaliteit geen doel op zich, maar een middel om zijn product beter te verkopen. Zie het verschil ook tussen Leica en Canon.
Eye-focus zit al op de alpha's (en destijds al op dynax). Maar iedereen zet het uit.

Geplaatst: vr mar 07 2008 2:35 pm
door Nikon
Liveview is voor in de studio ( met kabel naar computer) echt helemaal geweldig. Zou eigenlijk niet zonder kunnen.
Voor buiten of ander doeleinden lijkt het me inderdaad niet echt funtioneel

Geplaatst: vr mar 07 2008 3:44 pm
door Patrick
Pruimpit schreef:Eerzaam :?: De mensen doen hun werk, maar eerzaam gaat mij te ver. De autovergelijking is leuk, maar bij een marketeer is veiligheid en gemak slechts een middel om de consument gemakkelijker over te halen zijn product te kopen. Daarom is het perpetuum mobile ook voor velen een ware nachtmerrie. Want daar valt maar 1 keer geld aan te verdienen :) Zo werkt het gewoon in de grote mensenwereld. Een marketeer verkocht bijvoorbeeld geen waar aan Zuid Afrika ten tijde van de apartheid. Niet omdat hij de apartheid moreel verwerpelijk vind, maar omdat hij imagoschade wil voorkomen. Dus hij kijkt wel vooruit :) Want dacht je waarom veel bedrijven tegenwoordig zo milieuvriendelijk zijn :twisted:

Mooi voorbeeldje van marketeers aan het werk. Waarom doen veel mensen toch aan een bepaalde lotterij mee? Om prijzen te winnen, of zijn ze bang de boot te missen als... eerzaam beroep
Ik ben gezegend met een wat meer optimistische kijk op de wereld. Vooruitgang houd je toch niet tegen, dus daar ga ik niet moeilijk over doen. Sterker nog: ik omarm het! :twisted:

Geplaatst: vr mar 07 2008 8:30 pm
door Jos
Ik heb tot mijn verbazing liveview gisteren voor het eerst gebruikt en wel met veel plezier. Als ik een foto op een moeilijke plaats moet maken kan ik nu tenminste zonder in allerlei bochten te kronkelen om bij het oculair te komen op het scherm mijn compositie bepalen. Ik zou mijn D300 er niet om gekocht hebben, maar nu blijkt het toch wel verdraaid handig te zijn.

Geplaatst: vr mar 07 2008 9:11 pm
door V70ORD5
Ik ga het gebruiken als argument naar mijn vrouw (zij heeft de broek aan en de beurs in haar hand) en ga haar vertellen dat de D300 net zo werkt als de compact camera...... "Je kan op het schermpje zien wat voor foto je gaat maken...." What you see is what you get.
Alleen de kwaliteit is onmeetbaar beter. Dus die camera moet er gewoon komen. :D :D :D