Aanschaf van Nikon D300S
- iefie
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Aanschaf van Nikon D300S
Als je foto's neemt met een 1.8 lens op 1.8 dan zal die 1/8000 wel kloppen denk hoor
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
- Matthijs
- Forumlid
- Contacteer:
Ik geloof het niet. Ik zal het nog ééns nakijken.Weekkey schreef:Beste Matthijs,
Staat misschien auto-iso ingesteld ?
@Iefie,
Nee, ik had de foto's gemaakt met een 500mm. Dat is dus geen f/1.8.
Thanks voor jullie reacties!
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
De d300s zou ik wel proberen onder de iso3200 te houden. Tenzij het echt niet anders kan dan kan het nog wel iets hoger...Matthijs schreef:Al moet ik wel zeggen dat er veel ruis in de foto's zit.
Maar 1/6400 bij iso3200 dat is niet helemaal logisch... Dan kun je makkelijk 2 stops iso omlaag en nog genoeg sluitertijd overhouden... Bij de vogels die niet vliegen (zoals foto 3) moet zelfs 3 stops omlaag wel lukken (dan houdt je nog 1/800 over). Dan zit je ineens nog maar op iso400 en is de d300s ineens een prima camera

Fin.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste DJ,
re: 1/6400 ... logisch
Heb je gezien welk brandpunt gebruikt werd? 500mm op een DX kamera.
De gebruiker is nog aan het verkennen, dus experimenteren moet kunnen.
Groeten, Gijs
re: 1/6400 ... logisch
Heb je gezien welk brandpunt gebruikt werd? 500mm op een DX kamera.
De gebruiker is nog aan het verkennen, dus experimenteren moet kunnen.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Maar dan moet je ook niet klagen over ruis bij 3200 ISO!gijs sandberg schreef: De gebruiker is nog aan het verkennen, dus experimenteren moet kunnen.
Jur
- Matthijs
- Forumlid
- Contacteer:
Dank voor jullie reacties.
Ik vroeg me al af hoe ik aan zulke hoge ISO-waardes kwam, maar ik heb de gebruiksaanwijzingen doorgelezen en de ISO stond op AUTO. Dat was dus een beetje dom. Nu heb ik hem op 1000 staan en zal ik dus ook iets kortere sluitertijden kunnen gebruiken..
Ik vroeg me al af hoe ik aan zulke hoge ISO-waardes kwam, maar ik heb de gebruiksaanwijzingen doorgelezen en de ISO stond op AUTO. Dat was dus een beetje dom. Nu heb ik hem op 1000 staan en zal ik dus ook iets kortere sluitertijden kunnen gebruiken..
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Zeker, maar als je rare dingen tegenkomt en een ander forumlid heeft daar een theorie over dan is het altijd fijn als dat gedeeld wordt. Ik heb de d300s jarenlang op de ijsbaan gebruikt en weet dat iso3200 al wel richting de limiet gaat (maar niet de limiet is) voor bruikbare platen.gijs sandberg schreef:De gebruiker is nog aan het verkennen, dus experimenteren moet kunnen.
Ook op 500mm hoef je geen 1/6400 te schieten voor een onbewogen plaat. Dat het met vliegende vogels allemaal sneller moet zijn begrijp ik prima, maar een lopend of stilzittend eendje kun je vast ook wel scherp krijgen op langere sluitertijden (en dus lagere iso).

Fin.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Beste Matthijs,
re: gebruiksaanwijzingen doorgelezen
Daar is ook te lezen hoe je de kamera een reset geeft, om vele (onvermoede) instellingen van de vorige eigenaar teniet te doen.
Groeten, Gijs
Daar is ook te lezen hoe je de kamera een reset geeft, om vele (onvermoede) instellingen van de vorige eigenaar teniet te doen.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Matthijs
- Forumlid
- Contacteer:
Dankuwel voor de tip!gijs sandberg schreef:Beste Matthijs,
Groeten, Gijs
Ik ga het ééns op mijn gemakje doorlezen, het zijn namelijk meer dan 100 (!) a4 tjes!