donkere flitsfoto's

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » zo feb 24 2008 9:54 pm

haha opgelost dus suc 6 ;)
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » ma feb 25 2008 8:54 am

Je zou verwachten dat alleen de oplaadtijd langer en langer zou worden bij zwakke batterijen ???

Als het echt zo zou zijn dat de flitser minder sterk gaat flitsen bij zwakkere batterijen, kun je dus beter om de x aantal flits foto's batterijen vervangen ??

eagle

Bericht door eagle » ma feb 25 2008 11:14 am

Zoals ik al schreef, het staat in de handleiding, maar let je constant op het laadlampje?
En hij stopt niet met flitsen, maar geeft zwakkere flitsen af.
Bovendien, zelf zie je vaak niet dat de flits afgaat.
Maar goed, de les is dus: ALTIJD verse batterijen of VOLLE accus'gebruiken.

Dennis71

Bericht door Dennis71 » ma feb 25 2008 1:23 pm

Wel vreemd, ik ging er altijd vanuit dat de flitser de spanning van z'n condensator gebruikte om te flitsen, en dat de batterijen alleen gebruikt werden voor het opladen van diezelfde condensator.
Volgens mij heb je gewoon niet goed gewacht totdat het lampje op de flitser ging branden om aan te geven dat de flitser "ready for use"was.

Maar ok, goed dat het probleem opgelost is ;)

Frederix

Bericht door Frederix » ma feb 25 2008 4:37 pm

eagle schreef:Zoals ik al schreef, het staat in de handleiding, maar let je constant op het laadlampje?
Ja, ik wel. Daar zit hij er toch voor op?? :shock:

eagle schreef:Maar goed, de les is dus: ALTIJD verse batterijen of VOLLE accus'gebruiken.
De les zou moeten zijn, altijd op je laadlampje letten. Je weet dan wanneer je batterijen dan wel accu's moet vervangen. en les zou ook kunnen zijn om altijd op reserve verse batterijen of volle accu's bij je te hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”